  • 1. Data: 2007-02-25 13:16:41
    Temat: Fundusz parasolowy AIG w mBanku
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Nie zauwazylem topicu o tym, a w sumie sprawa sprzed 2 tygodni..
    Co o tym sadzicie? Warto sie w takie zabawy ladowac, zamiast
    w fundusze akcji np?
    Bo w sumie chyba jedyny plus to taki, ze podatek belki placi
    sie przy wypisie, przez co ten podatek dluzej na nas pracuje?
    (poza mozliwoscia zmiany miedzy funduszami bez straty podatku,
    ale czy ja wiem czy to taki rewelacyjny plus?)

    Sierp

  • 2. Data: 2007-02-25 13:28:39
    Temat: Re: Fundusz parasolowy AIG w mBanku
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > (poza mozliwoscia zmiany miedzy funduszami bez straty podatku,
    > ale czy ja wiem czy to taki rewelacyjny plus?)

    bylo o tym na grupie, jezeli interesuja Cie fundusze to...warto, gdyby
    nie to, ze mam kase w innych (przeniesienie by mnie kosztowalo podatek)
    to zainwestowalbym w parasol AIG...

    polecam zwlaszcza FSB AIG...zarabia wiecej niz niektore zrownowazone

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-25 14:21:31
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
    > bylo o tym na grupie,

    musialem przegapic, bo temat sledzilem..

    > jezeli interesuja Cie fundusze to...warto, gdyby
    > nie to, ze mam kase w innych (przeniesienie by mnie kosztowalo podatek)
    > to zainwestowalbym w parasol AIG...

    hmm... ale jezeli przeniesienie kosztowalo by cie podatek, to nie
    rozumiem :-) wydaje mi sie, ze SFI w mbanku podatek jest pobierany na
    bierzaco? A nie przy sprzedazy jednostek..

    > polecam zwlaszcza FSB AIG...zarabia wiecej niz niektore zrownowazone

    dlatego bo? :-)

  • 4. Data: 2007-02-25 14:22:11
    Od: WG <e...@n...invalid>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 14:28:39 +0100, RobertS napisał(a):

    > polecam zwlaszcza FSB AIG...zarabia wiecej niz niektore zrownowazone

    Możesz rozwinąć ten skrót?

    Wojtek

  • 5. Data: 2007-02-25 14:26:56
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2007-02-25 15:21, kiedy Sierp zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:

    > hmm... ale jezeli przeniesienie kosztowalo by cie podatek, to nie
    > rozumiem :-) wydaje mi sie, ze SFI w mbanku podatek jest pobierany na
    > bierzaco? A nie przy sprzedazy jednostek..

    Wydaje Ci się. Albo pomyliłeś podatek z opłatami które pobierają fundusze.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 6. Data: 2007-02-25 14:33:41
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Możesz rozwinąć ten skrót?
    >
    > Wojtek

    sorki, mialo byc FSW = fundusz stabilnego wzrostu

    a podatek przy parasolach jest pobierany po zakonczeniu inwestycji,
    natomiast jezeli chcialbym przeniesc jednostki ze "zwyklego" funduszu do
    parasola to bede musial zaplacic podatek

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-02-25 14:45:51
    Od: Sierp <s...@n...net>

    yayco napisał(a):

    > Wydaje Ci się. Albo pomyliłeś podatek z opłatami które pobierają fundusze.

    ok, w takim razie faktycznie mi sie wydawalo - jeszcze nie sprzedawalem
    zadnych jednostek wiec nie wiedzialem, ze przy sprzedazy odliczane jest
    belkowe. To czym w takim razie parasolowe sie roznia?
    Tylko tym, ze w momencie zmiany funduszu w obrebie parasola ów podatek
    nie jest pobierany w trakcie operacji?

    Sierp

  • 8. Data: 2007-02-25 14:51:33
    Od: WG <e...@n...invalid>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 15:33:41 +0100, RobertS napisał(a):

    > sorki, mialo byc FSW = fundusz stabilnego wzrostu

    Dzięki, bo nie mogłem tego do niczego przypiąć :)

    Wojtek

  • 9. Data: 2007-02-25 14:53:50
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Tylko tym, ze w momencie zmiany funduszu w obrebie parasola ów podatek
    > nie jest pobierany w trakcie operacji?
    >
    > Sierp
    nie jest i na tym wlasnie polega zaleta f.parasolowych

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-02-25 17:01:20
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):

    > nie jest i na tym wlasnie polega zaleta f.parasolowych

    coz, zaprezentuje duza doze ignorancji...
    czy to oznacza, ze sprzedajac jednostki uczestnictwa zaplace
    podatek (19%?) od roznicy miedzy tym, za ile jednostki zakupilem,
    a tym, za ile je teraz sprzedaje?

    Sierp