  • 21. Data: 2008-01-12 23:21:45
    Temat: Re: Fundusze, inwestycjie, bzdury...
    Od: "swen" <n...@n...com>

    news:slrnfoi4i6.763.proteus@pl-test.org...
    > On 2008-01-12, swen <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I po co trollujesz?

    Jestes wlascicielem tej grupy by decydowac sie na trolowanie?

  • 22. Data: 2008-01-12 23:24:39
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Bywaly miesiace, ze 5 % to sie zarabialo w funduszu ale MIESIECZNIE
    > (czyli wiecej niz przez rok trzymania pieniedzy na kontach
    > oszczednosciowych) - wiem bo sam tyle swojego czasu mialem. A to, ze
    > ktos nie wyplacil w odpowiednim momencie ? Jego strata. Ja wyplacilem w
    > momencie gdy Leppera wywalili z rzadu, a pozniej to juz byly same
    > spadki. Intuicja ? Glupie szczescie ? Who cares ?

    Rozsadek.

  • 23. Data: 2008-01-12 23:33:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-12, swen <n...@n...com> wrote:

    > Jestes wlascicielem tej grupy by decydowac sie na trolowanie?

    Znakomitej większości osób możnaby było racjonalnie i używając
    argumentów, pokazać czym się różni inwestowanie w fundusze od
    "oszczędzania" na lokatach.

    TWOIM celem jest WYŁĄCZNIE bicie piany tutaj. Ty nie przyszedłeś tu
    dyskutować, tylko pokazać jaki jesteś zajebisty i jaką to masz rację,
    bez patrzenia na jakiekolwiek argumenty.

    Jakbyś podszedł do tematu na poważnie, to zauważyłbyś, że są fundusze,
    które nie wykazały strat w ciągu zarówno miesiąca, dwóch jak i trzech.
    Jakbyś podszedł do tematu na powaznie, to byś przeanalizował statystyki
    tych funduszy, które istnieją na rynku już długo (np. 10 lat)
    i zaobserwował ich stopę zwrotu jak również zaobserwował jak sobie
    radzily w trudniejszych okresach. A Ty co robisz? Przychodzisz
    na grupę, rzucasz górnolotne hasła nie popierasz tego praktycznie
    niczym i wywołujesz awanturę.

    I teraz proszę powiedz mi dlaczego mam nie uważać Twojego zachowania za
    uprawianie trollingu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2008-01-12 23:43:42
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > niczym i wywołujesz awanturę.
    >
    > I teraz proszę powiedz mi dlaczego mam nie uważać Twojego zachowania za

    Kolejny bojacy sie "paniki"?

  • 25. Data: 2008-01-12 23:52:33
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "swen" <n...@n...com> wrote in message

    Twoj czas juz minal, odejdz grzecznie.

  • 26. Data: 2008-01-12 23:55:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie, ale te 20% by odrobic potrzebujesz lat... bo srednia zwyzki
    > funduszy z ostatnich lat to jak ktos napisal (okolo poltora miesiaca temu)
    > to jakies 5% rocznie na plusie, czyli by 20% strat odrobic trzeba naprawde
    > lat ciaglego wzrostu a wiadomo, ze tak nie bedzie i kazdy spadek
    > praktycznie redukuje znow do zera.
    > przy 1000zl 20% spdaku oznacza 800zl pozniejszy wzrost o 5% oznacza 840zl.
    > Zakladajac ze juz spadkow nie bedzie.

    Zdaje Ci się, obecnie fundusze są w dołku, bywa. Jak giełda odbije, to
    będziesz miał wzrosty rzędu 1-2% dziennie, a jak ktoś jest frajer, co kupił
    na "górce", a teraz się przestraszył i sprzedał to jego ból. Prawda jest
    taka, że z takich misiaków giełda żyje, aby ktoś mógł zarobić, drugi musi
    wtopić. Te pieniądze nie biorą się z kosmosu. Pomimo, że średnioroczny
    dochód to np. 10%, to nie oznacza to, że jak teraz fundusze poszły w dół, to
    będą to odrabiać w 2 lata, bo równie dobrze mogą to odrobić w miesiąc.

    Rada na przyszłość, niegdy nie wtapiaj kasy w fundusze akcyjne, jeśli za
    kilka miesięcy jej będziesz potrzebował, bo nigdy nie wiadomo w jakiej
    formie będzie wtedy giełda. Bezpiecznie jest inwestować w kilka różnych
    funduszach o innych profilach inwestowania.

  • 27. Data: 2008-01-12 23:59:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > A ile wg. ciebie?

    ROTFL, aby tak się stało to musiała by wybuchnąć IIIWW, nawet jak
    trafisz na poważny koniunkturalny dołek, to odrobisz to w kilka lat. Poza
    tym trzeba wiedzieć co się kupuje. Np. jest takie coś jak Fundusz Ochrony
    Kapitału w Skarbcu, na takie okresy jak znalazł, a jak giełda odbije to
    wtedy w ramach subfunduszu można zmienić na inny.

  • 28. Data: 2008-01-13 00:09:59
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest taka, że z takich misiaków giełda żyje, aby ktoś mógł zarobić, drugi
    > musi wtopić. Te pieniądze nie biorą się z kosmosu.

    Oczywiscie, ze nie z kosmosu:) By grac na gieldzie miec z tego dochody (nie
    pisze tu ozysku rocznym 1000zl czy nawet 10 000zl) trzeba miec kapital.
    Wszyscy "mali" ktorym sie zdaje, ze beda milionerami dzieki obracaniu 4000
    czy 10 000zl na gieldzie sa jedynie platnikami - owszem na samym poczatku
    istnienia gieldy w Polsc mozna bylo faktycznie szybko i duzzzo zarobc. Ale
    byl to tylko poczatek.
    O tym czy sa spadki czy nie nie decyduje "panika" czy newsy z tivi ale grube
    ryby ktore maja wiecej jak 50% calej gieldy w swoich kieszeniach. Bynajmniej
    wiekszosci nie sa to mieszkancy tego kraju.

    > Pomimo, że średnioroczny dochód to np. 10%, to nie oznacza to, że jak
    > teraz fundusze poszły w dół, to będą to odrabiać w 2 lata, bo równie
    > dobrze mogą to odrobić w miesiąc.

    Tak musial by byc zysk ponad 60%... raczej wygrana w totka bardziej
    prawdopodobna.

> [...]
    > formie będzie wtedy giełda. Bezpiecznie jest inwestować w kilka różnych
    > funduszach o innych profilach inwestowania.

    a za biedny jestem by inwestowac w fundusze, z moja kasa moge conajwyzej
    zarobic na batonika lub stracic duzo wiecej niz zgrzewka batonikow. Mam
    lepsze pomysly na powiekszanie majatku.
    Zal mi tylko tych co placza dzis o panice, ze niby panika powoduje takie
    piki w dol... a biedni sprawy sobie nie zdaja, ze to bylo zapowiadane juz od
    paru miesiecy. Jak ktos umie czytac i rozumie co czyta to uchronil sie przed
    tym, jak ktos slepo wierzy w reklamy to zostal platnikiem i pozostalo mu
    zwalanie winy na panike i 50 lat komunizmu:)))

  • 29. Data: 2008-01-13 17:05:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    swen pisze:
    [...]

> [...]

    [...]

    > A po co, ja siem ortografi joz nie naomiem i co... bedziemy o ortografi
    > mufic na grupie bankowej?
    > A moze pogadamy o dupie maryni?

    A kto tutaj mówił o inwestowaniu w *wykształcenie* dziecka? Ortografia
    nie zalicza się do wykształcenia?
    KJ

  • 30. Data: 2008-01-13 18:52:41
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    W Sat, 12 Jan 2008 18:32:26 GMT, "swen" <n...@n...com> napisal:

> [...]
    >Tylko musisz sie obudzic, zobaczyc, swiat napedzany kredytami wlasnie peka,
    >panstwa nie sa juz w stanie obsluzyc zadluzen ktore z miesiaca na miesiac
    >rosna lawinowo, wzrost gospodarczy ktory ma gonic ta spirale (nawet nie jej
    >dorownac ale gonic) zaczyna pekac, bo juz wiecej i szybciej sie nie da.
    >ja nie umozylem zadnych jednostek, akcji tez nie mam i dziwie sie, ze sa
    >jeszcze tacy ktorzy sadza, ze to panika -jak to nazywaja- leszczy... O
    >spadkach mowilo sie glosno i otwartym tekstem w listopadzie i w grudniu,
    >trzeba bylo tylko umiec czytac i samemu przeanalizowac.

    Nie chce dyskutowac, popatrzymy na to w amotnosci z perspektywy 20
    lat.