  • 1. Data: 2003-05-20 08:40:55
    Temat: Fundusze inwestycyjne
    Od: "Tomek" <s...@k...chip.pl>

    Czy ktoś może się ze mną podzielić sugestią na temat wyboru funduszu
    inwestycyjnego?
    Wytyczne:
    - maksymalnie wysoka stopa zwrotu w najbliższym czasie;-)
    - kwota inwestycji 1.000 - 3.000 zł (możliwe ew. dokupienie w przyszłości),
    - dostępny w Supermarkecie mBanku,
    - okres inwestycji od 0,5 roku do 2 - 3 lat,
    - ponieważ zainwestowałem trochę w fundusz akcyjny chciałbym się ograniczyć
    do funduszy zrównoważonych (hybrydowych)

    Będę wdzięczny za wszystkie opinie.

    Tomek

  • 2. Data: 2003-05-20 08:47:02
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > - ponieważ zainwestowałem trochę w fundusz akcyjny chciałbym się ograniczyć
    > do funduszy zrównoważonych (hybrydowych)

    Ja zainwestowałem troszkę w SEB 4 i jestem, jak do tej pory zadowolony.

  • 3. Data: 2003-05-20 08:58:19
    Od: "eha" <e...@o...pl>

    Przy twoich założeniach najlepszy byłby chyba SEB 4.

    pozdr.

    eha

  • 4. Data: 2003-05-20 10:39:48
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    > Będę wdzięczny za wszystkie opinie.

    Skoncentruj się na SEB2.

  • 5. Data: 2003-05-20 10:57:04
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    berdycz wrote:
    > Użytkownik "Tomek" <s...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Skoncentruj się na SEB2.

    Ale chodziło o hybrydowe. Jeśli w grę wchodzą obligacji, to polecam
    chyba GTFI OS. Przyglądam się również Skarbcom zagranicznym
    (europejskiemu i dolarowemu).

  • 6. Data: 2003-05-20 12:10:55
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "mPa(n)K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale chodziło o hybrydowe.

    Może i miał taki kaprys.
    Ale akcyjne aktywa już ma.
    Kwota i czas jest krótki.
    Akcje teraz kupione do końca roku przyniosą straty.
    Czy w ciągu 2 lat urosną ????? Pytajmy wróżek:-)))

    A tracić nikt nie chce.
    GTFI Obligacji już swoje urosło. Portfel ma ryzykowny, to i trącić może.
    SEB 2 tracić w skali tygodnia chyba nigdy nie będzie.

  • 7. Data: 2003-05-20 12:40:40
    Od: "mPa(n)K" <k...@w...pl>

    berdycz wrote:
> [...]
    > GTFI Obligacji już swoje urosło. Portfel ma ryzykowny, to i trącić może.
    > SEB 2 tracić w skali tygodnia chyba nigdy nie będzie.

    Co do GTFI OS nie byłbym az takim pesymistą, ale obserwować będziem, a co ;)
    Natomiast w pełni się zgadzam co do SEBa 2. Przez niedopatrzenie nie
    "przyklepałem" tej Twojej propozycji w poprzednim poście :)

  • 8. Data: 2003-05-20 13:27:08
    Od: "Tomek" <s...@k...chip.pl>

    > Czy ktoś może się ze mną podzielić sugestią na temat wyboru funduszu
    > inwestycyjnego?
    >
    > Będę wdzięczny za wszystkie opinie.

    A co sądzicie np. o Skarbcu-Waga? Czy dobre wyniki 3 miesięczne mogą dobrze
    rokować na przyszłość?
    Jest jeszcze Skarbiec - III Filar - najlepszy w ciągu roku...

    Tomek

  • 9. Data: 2003-05-20 14:27:18
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > A co sądzicie np. o Skarbcu-Waga? Czy dobre wyniki 3 miesięczne mogą
    dobrze
    > rokować na przyszłość?
    > Jest jeszcze Skarbiec - III Filar - najlepszy w ciągu roku...

    Ja sądzę, że dziś należy interesować się funduszami, które były najlepsze
    3...5 lat temu.
    Aktualnie najlepsze przestaną nimi być.
    Zwróć jednak uwagę, że przyrosty roczne typu 40% już się nie zdarzą.
    A przyrosty roczne 4% będą coraz częstsze.
    Zatem różnice między funduszami staną się pomijalnie małe (jeśli nie
    odkładasz tam ogromnych kwot)

  • 10. Data: 2003-05-20 14:46:11
    Od: "Tomek" <s...@k...chip.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A przyrosty roczne 4% będą coraz częstsze.
    > Zatem różnice między funduszami staną się pomijalnie małe (jeśli nie

    Dlaczego 3-5 lat? Wydaje mi się, że warunki ekonomiczno-finansowe
    diametralnie się zmieniły. Natomiast jeżeli fundusz ma dobre bieżące wyniki
    to znaczy, że w miarę trafnie inwestuje w "teraźniejszości".

    Tomek