  • 1. Data: 2011-02-27 19:18:47
    Temat: Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Panowie i Panie (albo odwrotnie)

    Jakieś 2 lata temu z braku czasu przesiadłem się z giełdy na fundusze
    iwnestycyjne, lokując dość spory kapitał w różne fundusze HSBC. Dają one
    fajne zyski na poziomie minimum 30% rocznie, co cieszy, acz wymaga również
    sporej pracy, co akurat dla mnie jako ekonomisty z zawodu jest tylko
    przyjemnością.

    Zastanawiam się nad obecną sytuacją tych i innych funduszy z krajów BRIC i
    pochodnych. Od czasu rozpoczęcia się rewolucji w Tunezji (czy ta korelacja w
    ogóle jest słuszna?) fundusze te poleciały w dół - niektóre sporo, po naście
    procent, co jak na kilkanaście tygodni, jest jednak solidnym tąpnięciem.
    Niby regulowanie się sytuacji niczego nie zmieniło, a dodatkowe obecne ruchy
    w Libii, tylko podtrzymują nastrój niepewności.

    Mam do Was pytanie - jak uważacie, czy obecna sytuacja jest czasem na
    powiększanie pozycji w tych funduszach, czy też raczej potrwa dłużej? Dodam
    od razu, żę jako skażony giełdą gracz, nie traktuję funduszy długoterminowo
    (wiem, błą, ale pozwólmy sobie pominąć tutaj indoktrynację w tym temacie
    ;> ) zatem myślę o tym ile dadzą zarobić w 2011, a nie z jaką kasą wyjdę z
    nich w 2020 (abstrahując od konca świata).

    Jaka jest Wasza opinia, względnie czy może ktoś bada zachowanie tychże
    funduszy i ma poparte malowankami przemyślenia?

    Z góry dziękuję za rzeczową dyskusję.
    Pozdrowienia
    Artur.

  • 2. Data: 2011-02-27 19:26:08
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    >Dodam od razu, żę jako skażony giełdą gracz, nie traktuję funduszy
    >długoterminowo (wiem, błąd,

    A dlaczego błąd?. Po co trzymać śmieć który idzie na dno ....?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2011-02-28 07:46:27
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Jakieś 2 lata temu z braku czasu przesiadłem się z giełdy na fundusze
    > iwnestycyjne, lokując dość spory kapitał w różne fundusze HSBC. Dają one
    > fajne zyski na poziomie minimum 30% rocznie, co cieszy, acz wymaga również

    "dają minimum 30% rocznie" ?????!!!!!!
    Niezły dowcip. Jesteś ekonomistą, to powinieneś wiedzieć co to jest
    statystyka. A tymczasem wyciągasz wnioski dot. trendu i stabilności
    zarabiania na podstawie 2 próbek - 2 ostatnich lat.

    No i druga rzecz - zaproponowana dyskusja. Czy ma ona służyć pomocy w
    inwestycji czy po prostu chcesz sobie pogadać? Bo jeśli pomocy w inwestycji,
    to powinieneś wszystko sprzedać i siedzieć na gotówce, bo z Twojego postu
    wynika, że nie masz żadnego planu gry i nie wiesz co zrobić na wypadek
    niepowodzenia (na wypadek wzrostu wspomnianych fundów pewnie też nie).

    Nie odbieraj tego jako atak na Ciebie - po prostu przed podjęciem inwestycji
    powinieneś przynajmniej rzucić okiem na jakieś materiały edukacyjne. Sam
    fakt bycia ekonomistą (o czym wspomniałeś) niestety bardziej przeszkadza
    tutaj, niż pomaga.

    Pozdrawiam
    Dombrek

  • 4. Data: 2011-02-28 07:59:41
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds Mariuszem
    Staniszewskim.
    M.Staniszewski jako najbardziej perspektywiczny region do inwestowania na
    świecie uznał Afrykę (a właściwie jej wybrane kraje - m.in. Egipt, Nigeria,
    Maroko).
    Porównał Afrykę do Indii czy Chin przed wielu lat gdzie gospodarka i giełdy
    rozpoczęły b.dynamicznie i długotrwałe wzrosty.
    Noble stworzył w sierpniu ub. roku fundusz Noble Africa. Na skutek rewolucji w
    Tunezji i Egipcie fundusz Noble Africa jest aktualnie zawieszony ale po
    uspokojeniu sytuacji może to być jeden z najbardziej rosnących funduszy
    inwestycyjnych.

    p.s. W Indiach po latach silnych wzrostów nastąpiło pogorszenie koniunktury i
    szybko rosnąca inflacja, w Chinach mamy do czynienia z pęczniejącą bańką na
    rynku nieruchomości i serią podwyżek stóp procentowych.

  • 5. Data: 2011-02-28 08:23:53
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tunezji i Egipcie fundusz Noble Africa jest aktualnie zawieszony ale po
    > uspokojeniu sytuacji może to być jeden z najbardziej rosnących funduszy

    A nie chodzi tu przypadkiem o działanie "wspomagające" odwieszenie?

  • 6. Data: 2011-02-28 08:58:09
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 09:23:53 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A nie chodzi tu przypadkiem o działanie "wspomagające" odwieszenie?
    To był rewalacyjny fundusz skippy. Niestety giełda w Egipcie na razie jest
    zamknięta więc póki co trza czekać.
    Na moje szczęście (ale przyznaję - zupełnie przypadkowo) wyszedłem z niego
    niemal idealnie na górce w połowie stycznia. Mimo to obserwuje go bo jestem
    ciekaw jego dalszych losów. Rzadko coś takiego się zdarza więc to trochę
    taki test w czasie rzeczywistym.

  • 7. Data: 2011-02-28 09:13:46
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 07:59:41 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds Mariuszem
    Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie
    transparetny. Tak naprawę to J. Beer Northen Africa dolarowy, oczywiście -
    Luxemburg. Brak raportów na stronie Noble. Trzeba kopać po strona J.B żeby
    np. zobaczyć portfel. W tej chwili na stronie noblefunds.pl nie ma żadnych
    informacji nt. zawieszenia. Może przynajmniej napsiali coś do uczestników
    ale tego nie wiem bo wyszedłem wcześniej.
    Trochę to przypomina organizację rynku finansowego w Papui Nowej Gwinei.

  • 8. Data: 2011-02-28 11:14:01
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie
    transparetny. Tak naprawę to J. Beer Northen Africa dolarowy, oczywiście
    -Luxemburg. Brak raportów na stronie Noble.
    Nie określiłbym wyników Noble Africa jako rewelacyjnych bo od momentu
    utworzenia w sierpniu 2010r. do górki w styczniu 2011r. urósł o 15%.
    Później na skutek rozruchów w Tunezji i Egipcie giełdy w krajach afrykańskich
    zaczęły spadać i fundusz do czasu zawieszenia na początku lutego oddał 10% z
    wypracowanych wcześniej 15% zysków.
    Wyczytałem, że giełda w Egipcie do momentu zamknięcia spadła o 22% co jest
    największa obsuwą od jesieni 2008r.

    W tej chwili wydaje się, że ostatnim ważnym bastionem dyktatorskim w Afryce
    jest Libia i w przypadku zakończenia rewolucji w tym kraju można się
    spodziewać silniejszego odreagowania.

    Zgadzam się z Tobą, że transparentność tego funduszu nie jest może rewelacyjna
    ale ja ufam prezesowi Staniszewskiemu, którego poznałem w 2008r. i zawsze
    reprezentował rzetelne spojrzenie na rynki bez "lukrowania" :-)

  • 9. Data: 2011-02-28 11:45:18
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:14:01 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    > wypracowanych wcześniej 15% zysków.

    > Wyczytałem, że giełda w Egipcie do momentu zamknięcia spadła o 22% co jest

    Racja. Tylko te pierwsze 15% było rewelacyjne. Kupiłem trochę jednostek we
    wrześniu/październiku i w styczniu umorzyłem. Dla mnie to był wynik bardzo
    dobry jeśli chodzi o fundy. Potem rzeczywiście obsunięcie było znaczne z
    wiadomych względów.

    > W tej chwili wydaje się, że ostatnim ważnym bastionem dyktatorskim w Afryce
    > jest Libia i w przypadku zakończenia rewolucji w tym kraju można się
    > spodziewać silniejszego odreagowania.

    Nie pamiętam dokładnie ale chyba na początku marca mają wznowić notowania w
    Egipcie. Boję się że posypią się następne kraje. Ten fund ma jeszcze
    papiery marokańskie a tam niby też są jakieś demonstracje więc póki co ja
    sobie odpuszczę Afrykę.

  • 10. Data: 2011-02-28 16:16:24
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

> [...]

    > ale ja ufam prezesowi Staniszewskiemu, którego poznałem w 2008r. i zawsze
    > reprezentował rzetelne spojrzenie na rynki bez "lukrowania" :-)

    No tak, tyle że zastanawiam się na ile owe ruchy w Afryce moga mieć wpływ na
    inne kraje, dalekie mimo wszystko od wydarzeń, a jednoczesnie stabilne
    politycznie, jak Turcja i Indie. Zaskakuje mnie wpływ, o ile faktycnzie
    można o nim mówić, na cały "region" gospodarek uznawanych za przyszłościowe.

    Pozdrawiam

    ps. Kolego Dombrek, będzie mi bardzo miło, gdy odpuścisz udział w tej
    dyskusji. Z tego co czytam Twoje wypociny tutaj, to gdy ja iwnestowałem
    naście lat temu w pierwsze papiery na powstającej GPW, Ty szczałeś po murach
    i interesowałeś się swoim siusiakiem. Widzisz, nie każdy jest jednak takim
    geniuszem jak Ty, by zarabiać tylko na giełdzie i przerażać się 30% zyskami.
    W funduszach siedzę od 2 lat, przez ten czas miałem ich w portfelu ponad 20,
    obecnie mam 14, rożnych. Tych kilka o które pytam traci wcześniej zyskane
    procenty, sta moje nimi zaniepokojenie. Za Twój boski komentarz i naukę -
    dziękuję.