  • 21. Data: 2011-03-02 08:29:04
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 23:19:25 +0100, Dombrek napisał(a):

    > To faktycznie literatura polskojęzyczna ;), a autor to Polak z
    > dziada-pradziada.
    > Dombrek

    Nie mędrkuj ;)

  • 22. Data: 2011-03-06 00:10:24
    Od: "TezJez" <jurekb@WYTNIJ_TOyahoo.com>

    Czesc,
    Jestem przypadkiem na tym forum.
    Od roku inwestuję w fundusze HSBC.
    Sytuacja jest płynna, bo te fundusze inwestują na różnych rynkach.
    Mogę podać tylko to co w tej chwili wygląda nieźle, czyli jest w trendzie wzrostowym:
    HSBC GIF Russia Equity E
    HSBC GIF Euroland Equity Smaller Companies E
    HSBC GIF Japanese Equity E
    HSBC GIF US Equity E
    HSBC GIF European Equity E
    Jak chcecie dokładniej sprawdzić co jakie stopy zwrotu daje to odsyłam na strone
    mBanku
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/noto
    wania/
    Nazwy funduszy są klikalne, pojawiają się informacje o wybranym funduszu, a na samym
    dole wykres. Można porównać do 3 funduszy na jednym wykresie. Dla mnie to przydatne
    narzędzia.
    Jak widać najlepsze stopy zwrotu dają fundusze z krajów rozwiniętych (i Rosja z
    powodu wysokich cen ropy).
    Na początku roku czytałem taka opinie na Yahoo Finance, że w tym roku największe
    zyski przyniosą fundusze z krajów rozwiniętych. Bo w krajach rozwijających się
    wysokie ceny żywności (patrz kontrakty na soję, kukurydzę i pszenicę!) spowodują
    wysoką inflację i w konsekwencji podwyżki stóp procentowych co spowolni wzrost
    gospodarczy w tych krajach.
    Wydaje mi się, że ta prognoza już się sprawdza.
    Tego, że wysokie ceny żywności doprowadzą do wybuchu rewolucji w niektórych krajach
    nikt nie przewidywał (albo wolał nie mówić tego głośno), ale wydaje się, że i do tego
    doszło.
    30 % będzie bardzo trudno zrobić w tym roku.
    Pozdrawiam,
    Jeż

  • 23. Data: 2011-03-06 08:55:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "TezJez" <jurekb@WYTNIJ_TOyahoo.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > głośno), ale wydaje się, że i do tego doszło.
    > 30 % będzie bardzo trudno zrobić w tym roku.

    sprawa chyba sie powoli wyjaśnia:)