  • 21. Data: 2013-07-26 15:15:17
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne WTF
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-26, S <a...@w...pl> wrote:

    > A jeśli odziedziczyłby lokatę to też Belka jest od całości, a nie od
    > procentu naliczonego przez bank?

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/10-zrodla-p
    rzychodow/177635-otwarty-fundusz-emerytalny-pieniadz
    e-jednostka-uczestnictwa-spadek-dziedziczenie.html

    Clue:
    "Na koniec organ podatkowy nadmienia jedynie, iż nabycia jednostek uczestnictwa
    w drodze dziedziczenia czy też na podstawie dyspozycji na wypadek śmierci nie
    można utożsamiać z późniejszym ewentualnym złożeniem funduszowi inwestycyjnemu
    zlecenia odkupienia tych jednostek od spadkobiercy, albo od osoby nabywającej
    na podstawie dyspozycji na wypadek śmierci."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2013-07-26 15:16:55
    Od: Waz <w...@o...pl>

    > A jeśli odziedziczyłby lokatę to też Belka jest od całości, a nie od
    > procentu naliczonego przez bank?

    odziedziczyłem środki na lokatach i podatek 0 % jeżeli zgłoszę do US

    niestety jest jak piszą inni od funduszy w przypadku spadku zdzierają
    podatek 19% od całości bez względu na pokrewieństwo i zwolnienia itd

    gdyby to brat wiedział to by nie kupował tylko trzymał kase na koncie z
    procentem

  • 23. Data: 2013-07-26 15:27:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 15:15:17 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > funduszowi inwestycyjnemu zlecenia odkupienia tych jednostek od
    > spadkobiercy, albo od osoby nabywającej na podstawie dyspozycji na

    Od czasu tej interpretacji pojawił się wyrok NSA sygn. II FSK 2557/10

  • 24. Data: 2013-07-26 15:45:22
    Od: Waz <w...@o...pl>

    > Od czasu tej interpretacji pojawił się wyrok NSA sygn. II FSK 2557/10

    czyli wg tego dziedziczę fundusze i nie płace podatku a w momencie ich
    odkupienia (spieniężenia) płacę automatycznie 19% od całości uzyskanej kasy

  • 25. Data: 2013-07-26 17:56:43
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-07-26 15:16, Waz pisze:
> [...]
    > podatek 19% od całości bez względu na pokrewieństwo i zwolnienia itd
    >
    > gdyby to brat wiedział to by nie kupował tylko trzymał kase na koncie z

    Ja też nie wiedziałem - dzięki.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2013-07-26 20:37:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waz" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > brat wszystko notował, cena jednostki w 2007 to 12.57zł cena obecna to
    > 14.12zł, bank twierdzi że wszystko OK
    >
    > wg ceny jednostkowej na dzisiaj powinienem dostać ponad 3300zł
    >
    > nie znam się na tym dlatego pytam

    Sprawdź, czy owe 3.000 zł, to kwota którą wpłacił, czy kwota, za które
    zakupił jednostki. Bo zdaje się, że tam jeszcze jest prowizja. W tym
    wypadku prowizja byłaby większa od zysku po prostu.

  • 27. Data: 2013-07-26 20:58:20
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Mój śp. brat w 2007 kupił za 3000zł ileś tam jednostek funduszu
    > lokacyjnego FIO pionieer
    > http://www.fundusze24.pl/profil/fundusz_abf_pioneer-
    fio-subfundusz-pioneer-lokacyjny/

    > dzisiaj jako jego jedyny spadkobierca bank wypłaca mi kwotę 2732zł
    >
    > niech ktoś mądry wytłumaczy mi kur***a jak to możliwe

    Racja. Jeśli bank jest spadkobiercą to nie powinien wypłacać tobie.

  • 28. Data: 2014-12-31 01:17:59
    Od: n...@g...com

    > Sprawdź, czy owe 3.000 zł, to kwota którą wpłacił, czy kwota, za które
    > zakupił jednostki. Bo zdaje się, że tam jeszcze jest prowizja. W tym
    > wypadku prowizja byłaby większa od zysku po prostu.

    Tak, fundusze inwestycyjne biorą przecież prowizje, niezależną od osiągniętego wyniku
    + podatek od zysków kapitałowych.

    --
    Bodhi
    http://fundusze-inwestycyjne.netinvest.pl/