  • 11. Data: 2011-05-14 20:11:48
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    doszedłem do podobnych wniosków. Dodatkowo: ciut lepsze fundusze w
    poczatku hossy pozostają lepsze.. do bessy.
    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 12. Data: 2011-05-14 20:14:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > W ogóle to chciałem przypatrzyć się szczegółowo dywersyfikacji. Na czym
    > takowa polegałaby np. na FX?

    na tym samym
    im większa, tym bardziej wynik będzie zblizony do średniej
    bo co innego niby?

  • 13. Data: 2011-05-14 20:18:40
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    a tego nie komentowałeś, spoko, ale widze swój poważny błąd:

    "w sumie nie wiem co Cię zaskoczyło i dlaczego myślisz, że inne prywatne
    fundy sie mogą zachowywać inaczej."

    słowo "prywatne" jest niepotrzebne, a wręcz bardzo mylące
    przepraszam

  • 14. Data: 2011-05-14 20:25:07
    Od: " ron" <r...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > W ogóle to chciałem przypatrzyć się szczegółowo dywersyfikacji. Na czym
    > takowa polegałaby np. na FX?

    Dokładnie na tym samym kolego, co na innych rynkach.
    Rozdzielasz na różne spółki, czy to eur/usd czy też usd/zar itp. itd/

  • 15. Data: 2011-05-14 20:26:47
    Od: root <m...@y...com>

    wiadomościnews:892cq4j1ncdq$.cpw6tsg97p97$.dlg@40tud
    e.net...

    > na tym samym
    > im większa, tym bardziej wynik będzie zblizony do średniej
    > bo co innego niby?

    Ale jak ja zrealizowac. Co to znaczy kupic indeks walut? Czy cos
    takiego istnieje? Tu pojawiaja sie trudnosci inne niz w przypadku
    zwyklych akcji czy towarow. Waluty sa wymieniane na siebie a nie
    kupowane czy sprzedawane. Nie ma w rzeczywistosci short i nie ma
    long ;)

  • 16. Data: 2011-05-14 20:29:03
    Od: " ron" <r...@N...gazeta.pl>

    Niby wszystko wiadome, a bijecie piane dalej, no...
    może kieruje wami dobre serce, ostrzec przyszłych jelenii,
    ale to chyba marne szanse, chciwość + totalne ignoranctwo
    biją na łeb wszelkie racjonalne tłumaczenia.

  • 17. Data: 2011-05-14 20:33:07
    Od: Peter <k...@w...pl>

    DJ(Dominik) napisał:
    > W czasie hossy moýna graă na chybiů-trafiů i czćsto da sić w ten sposób
    > zarobiă lepiej niý fundy.
    >
    > Eksperyment stary, ale jary
    > http://www.stopazwrotu.pl/1,63,Entliczek_pentliczek_
    walorow_koszyczek.html

    Eksperyment nie tylko stary ale również bałamutny.
    Losowo wybierane były 20 spółki z 288. Większość to spółki o małych i bardzo małych
    obrotach. Takie są realia
    naszej giełdy gdzie tylko kilkanascie spółek ma jako takie obroty . Reszta to
    plankton.
    Kupowanie takich spółek przez fundy jest niemożliwe. Na takich spółkach zarobić mogą
    jedynie hobbyści typu kroovka

    -Peter

  • 18. Data: 2011-05-14 20:38:58
    Od: root <m...@y...com>

    On 14 Maj, 22:18, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
> [...]
    > fundy sie mogą zachowywać inaczej."
    >
    > słowo "prywatne" jest niepotrzebne, a wręcz bardzo mylące

    Wlasciwie nie chodzi mi o kopanie fundów tylko o strategie (opisalem
    tylko przypadkowy wynik, ktrory moze uprawdopodobnic przypuszczenie ze
    klasyczne fundy nie maja strategii oprocz kupowania indeksu i
    obligacji)
    Bardziej ciekawe sa fundy hedgingowe. Wezmy fundusz derywatow czy
    grajacy na walutach. Tam nie da sie kupic indeksu i czekac. Strategia
    buy and hold nie ma tam racji bytu.

  • 19. Data: 2011-05-14 20:40:14
    Od: " ron" <r...@N...gazeta.pl>

    root <m...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > zwyklych akcji czy towarow. Waluty sa wymieniane na siebie a nie
    > kupowane czy sprzedawane. Nie ma w rzeczywistosci short i nie ma

    Istnieją kolego różne opcje na fx, nie ma problemu z dywersyfikacją,
    oczywiście jak spojrzysz na to jak na rynek, a usd czy aud wyobrazisz
    sobie jako gruszke i soje, np.

  • 20. Data: 2011-05-14 20:56:32
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    zwyklych akcji czy towarow. Waluty sa wymieniane na siebie a nie
    kupowane czy sprzedawane. Nie ma w rzeczywistosci short i nie ma

    ==================

    no właśnie dlatego byłem ciekaw na pomysł
    sama "dywersyfikacja" to nic innego jak uśrednienie
    nie jest to tożsame ze zbliżeniem sie do indeksu, choć w przypadku kupowania
    składników indeksu może być

    w szczególnosci po co u nas kupować 20 jak można 3 w porywach 5

    przy manewrach na grząskim gruncie dywer... zabezpiecza przed obsuwą
    wszystkiego jesli jeden z klocków nagle się zrówna z zerem

    ona jest tylko po to i po nic innego

    jeśli zdywer... składniki idą w piach to suma też

    czyli to tylko taki własny, prywatny indeks, dobrany wg jakiegoś kryterium,
    zazwyczaj błędnego

    co do fx, chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, choć jakoś dziwnie, bo
    na wszystko jest mozliwa krótka sprzedaż więc skąd te jakieś rozgraniczenia?
    jest możliwa NA WSZYSTKO i jesli tak, to ktoś to robi

    podejście jest więc mylne od podstaw

    na niczym nie istnieje pojęcie "dywersyfikacja" rozumiana jako coś w rodzaju
    wzrostu equity

    pojęcie brzmi dumnie, bo jak pan Jasio Kazio czy Maruś mówią je w radio, to
    słuchacz ma wrażenie ze zrobili wszystko aby portfel był bezpieczny przed
    klapą, a chyba nawet żeby był jakos ogólniei zawsze podatny na wzrosty

    no ale tak nie jest