  • 1. Data: 2009-09-02 18:59:16
    Temat: Funkcjonalność debetowa + Euronet
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Chyba nie było na grupie: Polbank wprowadził swoją "funkcjonalność
    debetową" w bankomatach Euronetu. To dość drastycznie podnosi
    użyteczność tej usługi (do tej pory było tylko w bankomatach Polbanku).

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2009-09-04 09:41:03
    Temat: Re: Funkcjonalność debetowa + Euronet
    Od: "Bartnick" <a...@S...onet.pl>

    Cześć,

    > Chyba nie było na grupie: Polbank wprowadził swoją "funkcjonalność
    > debetową" w bankomatach Euronetu. To dość drastycznie podnosi
    > użyteczność tej usługi (do tej pory było tylko w bankomatach Polbanku).

    Czy masz może linka do tej informacji?
    Na stronie Polbanku nie znalazłem, a gość w oddziale nie słyszał o tym. (ale
    z kompetencją pracowników od zawsze mieli problem).
    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 3. Data: 2009-09-04 17:22:55
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Bartnick" <a...@S...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy masz może linka do tej informacji?

    Ja przeczytałem o tym tutaj:
    http://prnews.pl/polbank-efg/polbank-efg-polaczyl-ka
    rte-kredytowa-i-debetowa-43079.html

  • 4. Data: 2009-09-04 17:33:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Bartnick wrote:

    > Czy masz może linka do tej informacji?
    > Na stronie Polbanku nie znalazłem, a gość w oddziale nie słyszał o tym. (ale
    > z kompetencją pracowników od zawsze mieli problem).

    http://polbank.pl/karty-kredytowe/dwie-karty-w-jedne
    j.html

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-09-07 14:42:25
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > http://polbank.pl/karty-kredytowe/dwie-karty-w-jedne
    j.html

    Wstąpiłem dziś do Polbanku i dodałem sobie rachunki do karty kredytowej,
    po czym przetestowałem w bankomacie Euronetu - istotnie działa! Miałem
    do wyboru możliwość wypłaty z limitu karty, albo z rachunku bieżącego,
    albo z oszczędzającego. :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2009-09-07 15:34:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > po czym przetestowałem w bankomacie Euronetu - istotnie działa! Miałem
    > do wyboru możliwość wypłaty z limitu karty, albo z rachunku bieżącego,

    fajna sprawa, można nosić ze sobą tylko jedną kartę ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-09-07 17:01:17
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 7 Wrz, 17:34, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > fajna sprawa, można nosić ze sobą tylko jedną kartę ;-)
    Cóż tu dużo mówić dla zwykłego zjadacza chleba:) ofera KK Polbanku
    jest najlepsza, nawet mimo braku bankowości internetowej.
    Żeby tą funkcjonalność wprowadzić trzeba dostosować bankomaty i system
    banku czy tylko bankomaty?
    albo tylko system banku?
    Jeśli teraz jakis inny bank wprowadziłby cos takiego to czy
    automatycznie będzie działać w bankomatach Euronetu czy też musieliby
    dogrywać wszystko samemu?
    Inaczej mówiąc: Jest jakiś znormalizowany interfejs na to?

  • 8. Data: 2009-09-07 20:05:07
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysiek wrote:

> [...]
    > jest najlepsza, nawet mimo braku bankowości internetowej.
    > Żeby tą funkcjonalność wprowadzić trzeba dostosować bankomaty i system

    Myślę, że jedno i drugie. :-)

> [...]
    > dogrywać wszystko samemu?
    > Inaczej mówiąc: Jest jakiś znormalizowany interfejs na to?

    Interfejs być może nawet i jest jakiś w miarę uniwersalny, ale bez
    euforii - jestem przekonany, że bez specjalnej umowy między bankiem, a
    właścicielem sieci bankomatów się nie obejdzie. Siecią tą najpewniej
    może być Euronet - bo mają już gotowy interfejs, ale z pewnością nie
    zadziała "samo z siebie".

    Ja widzę to tak:
    Aby bankomat wypłacił pieniądze z karty musi istnieć jakieś powiązanie
    pomiędzy bankiem, a właścicielem bankomatu. W ogólnym przypadku takim
    powiązaniem jest międzynarodowa organizacja - np. Visa, ale jej
    procedury nie przewidują (?) opcji wyboru rachunku do wypłaty.

    W praktyce w Polsce wszystkie liczące się banki mają umowy z wszystkimi
    istotnymi sieciami bankomatów (tak jest nawet jak bankomat nie jest
    "bezprowizyjny" - chodzi o to, by nie płacić prowizji Visie, tylko
    rozliczać wszystko między sobą - daje to zysk obu stronom), zatem nie
    powinno być problemem zawarcie w umowach odpowiednich klauzul,
    pozwalających na "funkcjonalność debetową". :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-09-08 12:35:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 17:34:03 +0200, RobertS napisał(a):

    > fajna sprawa, można nosić ze sobą tylko jedną kartę ;-)

    Jakby wszystkie bankomaty w .pl były darmowe to czemu nie.

    Xenocide

  • 10. Data: 2009-09-08 15:38:50
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    xbartx pisze:

    > Jakby wszystkie bankomaty w .pl były darmowe to czemu nie.

    A nie ma możliwości przypisania domyślnych wypłat gotówki z rachunku
    gotówkowego dla wypłat z bankomatów innych niż Euronet lub Polbank?