  • 21. Data: 2010-02-08 18:31:48
    Temat: Re: G7 darowało długi Haiti
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 08.02.2010 18:42, Robert Kois wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie w źródłach? Bo to niestety tylko śliczna legenda a
    > przynajmniej jak swego czasu szukałem to nie znalazłem żadnego wiarygodnego
    > potwierdzenia.

    No wlasnie tez nie jestem pewnien tych $50.000 - skad ta liczba?

    Sam polski oddzial UNICEF przekazal prawie tyle.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2010-02-08 18:37:27
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 19:31:48 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > No wlasnie tez nie jestem pewnien tych $50.000 - skad ta liczba?
    > Sam polski oddzial UNICEF przekazal prawie tyle.

    Ale ja nie o tym, ja o zapisie w konstytucji.
    --
    Kojer

  • 23. Data: 2010-02-08 19:21:34
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Kois" news:1b0kwpniw6az6.dlg@kojer.kojer

    > Ale masz jakieś wsparcie w źródłach? Bo to niestety tylko śliczna legenda
    > przynajmniej jak swego czasu szukałem to nie znalazłem żadnego
    wiarygodnego
    > potwierdzenia.

    http://www.pardon.pl/artykul/10666/polskie_voodoo_na
    _haiti_smierc_seks_i_czarna_bogini
    ile w tym prawdy nie wiem. Oceń sam.

  • 24. Data: 2010-02-08 20:15:29
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 20:21:34 +0100, Valdi napisał(a):

    > http://www.pardon.pl/artykul/10666/polskie_voodoo_na
    _haiti_smierc_seks_i_czarna_bogini
    > ile w tym prawdy nie wiem. Oceń sam.

    No ładne rozwinięcie legendy, bez dokumentów źródłowych.
    Gdzieś w jakimś artykule czytałem, że wykreślili nas z konstytucji za to,
    że nasi kopacze dokopali w nogę haitańczykom ;)
    Bez jakichś dokumentów źródłowych (nie artykulików w prasie czy na
    portalach) będę to nadal traktował jako legendę.

    --
    Kojer

  • 25. Data: 2010-02-08 20:27:02
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 21:15:29 +0100, Robert Kois napisał(a):

> [...]
    > Bez jakichś dokumentów źródłowych (nie artykulików w prasie czy na
    > portalach) będę to nadal traktował jako legendę.

    O znalazłem
    http://www.webster.edu/~corbetre/haiti/history/early
    haiti/1805-const.htm
    Aczkolwiek nie tylko my tam jesteśmy, co lekko psuje legendę :). No i w tej
    z 1807 już nie ma.
    --
    Kojer

  • 26. Data: 2010-02-08 22:34:37
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lut, 12:42, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie w źródłach? Bo to niestety tylko śliczna legenda a
    > przynajmniej jak swego czasu szukałem to nie znalazłem żadnego wiarygodnego
    > potwierdzenia.

    Oczywiscie ze nie. Puszczam dalej w obieg to, co przeczytalem w
    internecie.

    Natomiast pierwsza czesc zdania pozostaje niezmienna: "Ciekawe co na
    $50,000 powiedzieli potomkowie Polakow na Haiti."

  • 27. Data: 2010-02-08 22:41:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lut, 13:31, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > No wlasnie tez nie jestem pewnien tych $50.000 - skad ta liczba?

    "Rzecznik polskiego MSZ Piotr Paszkowski zapowiedział, że polski rząd
    przekaże 50 tys. dolarów rządowi Haiti w ramach pomocy
    Międzynarodowego Czerwonego Krzyża."

    http://wyborcza.pl/1,76842,7452279,Pomoc_dla_Haiti__
    Ponury_zart_rzecznika_MSZ.html

    "Po porannym komunikacie rzecznika MSZ, że Polska wesprze Haiti
    przekazując 50 tys. dolarów, pojawiły się w mediach komentarze, że to
    jest ośmieszanie naszego kraju."

    http://wyborcza.pl/1,86696,7453732,Jutro_leci_samolo
    t_z_63_polskimi_ratownikami_na_Haiti.html

  • 28. Data: 2010-02-08 22:43:38
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lut, 13:07, Rafał <a...@m...invalid> wrote:

    > Nie żebym był złośliwy, ale UE wyłożyła znacznie więcej niż miłujące
    > pokój, równość i prawa człowieka stany.

    Mozna sie tylko cieszyc, ze przynajmniej rzady innych krajow z regionu
    "kolebki kultury" potrafily zaoferowac przyzwoita pomoc humanitarna. W
    przeciwienstwie do rzadu Polski.

  • 29. Data: 2010-02-09 07:06:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 08.02.2010 23:41, bradley.st wrote:

> [...]
    > jest ośmieszanie naszego kraju."
    >
    > http://wyborcza.pl/1,86696,7453732,Jutro_leci_samolo
    t_z_63_polskimi_ratownikami_na_Haiti.html

    Taa, ale "$50,000 znad Wisly" zabrzmialo, jakby wszystkie akcje
    dobroczynne wszystkich Polakow zebraly ledwie $50,000.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 30. Data: 2010-02-09 15:10:01
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-02-08 23:43, bradley.st pisze:
    > Mozna sie tylko cieszyc, ze przynajmniej rzady innych krajow z regionu
    > "kolebki kultury" potrafily zaoferowac przyzwoita pomoc humanitarna. W
    > przeciwienstwie do rzadu Polski.

    Nie rozumiesz. Nie państwa. Poszło od KE. Z budżetu wspólnego UE. A tak
    w ogóle to najprościej zaglądać do czyjejś kieszeni.

    --
    Raf