  • 1. Data: 2005-11-16 07:37:00
    Temat: GE money - kredyt mieszkaniowy w CHF
    Od: "bakuuu" <b...@w...pl>

    Witam!
    Pewnie podobne posty się często opowtarzają, ale temat jest bardzo
    dynamiczny

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma zamiar w niedługim czasie wziąć kredyt
    mieszkaniowy w CHF w GE Money kredytowany w 100% ? Albo ktoś, kto właśnie
    takowy spłaca? Byłem już prawie zdecydowany, ale znajomi mnie trochę
    postraszyli.
    Jakies opinie ?

    Ze zdolnością raczej nie powinno być problemów, także dwie osoby umowa o
    pracę na czas nieokreślony, zastanawiam się raczej nad konkurencyjnością
    oferty.

    W BOŚ'u dobra promocja się już skończyła, w Millenium, który wiele osób
    poleca, obsługa była na tyle żenująca, że pracownik poproszony o symulację
    spłaty na aktualny dzień powiedział "że popsuł mu się symulator". Więc nie
    mogłem nawet dokładnie sprawdzić oferty. Ale pewnie mają już za wielu
    klientów i na nowych im nie zależy.

    W GE na rozpatrzenie czeka się tylko kilka dni ale coś mi mówi, że coś tu
    śmierdzi. Mają tak mało klientów ? (więc może nie są znowu tacy świetni) czy
    coś innego? Nie ma idealnych ofert i staram się znaleźć haczyk.
    A może ewentualnie nasuwają się komuś przykładowe pytania, o które
    powinienem zapytać albo inne oferty, dla których zrezygnowaliście z GE ?

    pozdrawiam
    bakuuu

  • 2. Data: 2005-11-16 09:04:38
    Temat: Re: GE money - kredyt mieszkaniowy w CHF
    Od: Magda <m...@n...pl>

    Proponuję Fortis Bank
    http://www.fortisbank.com.pl/
    oprocentowanie od 4.11.2005 - 1,99% nawet do 100% wartosci nieruchomosci
    generalnie nie wymagaja calej tony dokumentow,jak w innych bankach, co z
    mojego punktu widzenia jest duzym plusem, rozpatrzenie wniosku
    kredytowego trwa min. 2 tyg
    zlozylam wniosek w fortisie, na razie nie widze minusow, mysle ze
    pojawia sie na etapie umowy, z ktora zawsze wiaza sie kwestie sporne
    odradzam zdecydowanie DOM Bankoraz wszelkich posrednikow kredytowych (z
    doswiadczenia)

    Powodzenia
    M.

  • 3. Data: 2005-11-16 09:14:31
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Magda wrote:

    > odradzam zdecydowanie DOM Bankoraz wszelkich posrednikow kredytowych (z
    > doswiadczenia)

    Dlaczego nie Dombank?

    Karol

  • 4. Data: 2005-11-16 09:44:04
    Od: Magda <m...@n...pl>

    w DOM Banku (oczywiscie w mojej sytuacji i przy moich zalozeniach
    kredytowych)oplaty "na wejscie": 5000 pln (uwazam w porownaniu z innymi
    bankami wysokie), umowa ktora widzialam zawierala mnostwo zapisow
    niekorzystnych dla klienta, np. jezeli kredytobiorca nie spelni pewnych
    warunkow (np udokumentowania wykonania prac remontowych w mieszkaniu)
    bank ma prawo podwyższyć oprocentowanie okreslone w paragrafie... o 20
    pkt%, integralna czescia umowy jest regulamin kredytowy banku, ktory tez
    nie jest (z mojego punktu widzenia) jasny i atrakcyjny dla mnie jako
    potencjalnej klientki banku.
    Warto wczesniej przy przegladaniu ofert i wybraniu kilku banków do
    blizszego zglebienia zapoznac sie z ich regulaminami udzielania
    kredytow, zawsze powoluja sie w swoich umowach na regulamin

    pozdr
    M.

  • 5. Data: 2005-11-16 10:29:04
    Od: "fajna laska" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mojego punktu widzenia jest duzym plusem, rozpatrzenie wniosku kredytowego

    Papierow w Fortisie jest wiecej niz np. w Millenium. Chca dodatkowo pit-y,
    opinie o rachunkach i samemu trzeba rzeczoznawce zalatwiac i za niego
    zaplacic. Oprocentowanie ok. ale papierkow wiecej. Wiem, ze to sie i tak
    oplaca bo roznice w odsetkach spore ale jednak...Wlasnie, rozpatrzenie min.2
    tyg. a max?? My juz 3 tyg. czekamy.

    --
    Za uwagę dziękuje
    fajna laska

  • 6. Data: 2005-11-16 11:02:06
    Od: Magda <m...@n...pl>

    pit za ostatni rok (dla mnie to nie byl problem)
    opinii o rachunkach nie wymagali w moim przypadku, a wiem ze inne banki
    wymagaja wyciagow z rachunkow bankowych za min. ostatnie 3 miesiace -
    fortis tego nie wymaga

  • 7. Data: 2005-11-16 14:35:39
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

    Użytkownik "bakuuu" <b...@w...pl> napisał
> [...]
    > kredyt mieszkaniowy w CHF w GE Money kredytowany w 100% ? Albo ktoś, kto
    > właśnie takowy spłaca? Byłem już prawie zdecydowany, ale znajomi mnie

    Generalnie zaletą GE jest elastyczność. Mi ze względu na skomplikowaną
    sytuację prawną gruntu nigdzie nie chcieli dać kredytu. Tylko w GE nie
    odesłali mnie z kwitkiem. Z obsługi byłem bardzo zadowolony, tylko w Kredyt
    Banku byli milsi :-)
    Umowę wnikliwie przeczytałem, więc nic mnie na razie in-minus nie
    zaskoczyło.

    Netgater

  • 8. Data: 2005-11-16 16:12:03
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

    > Ze zdolnością raczej nie powinno być problemów, także dwie osoby umowa o
    > pracę na czas nieokreślony,  zastanawiam się raczej nad konkurencyjnością
    > oferty.

    GE jest ok, nie mają złej oferty, tyle, że klienci skarżą się na obsługę
    posprzedazową -wszystko trzeba załatwiać przez centralę.

    >waro tez popytać w takich bankach jak Kredyt Bank, Raiffeisen, Nordea, BPH -
    jeżeli jest na to oczywiscie czas

    obecnie jest normalną sytuacja, ze klienci długo czekają na rozpatrzenie
    wniosków kredytowych - przeżywamy w tym momenciu boom hipoteczne a banki nie
    nadążaja z obsługą

    tam, gdzie kredytów jest bardzo dużo jest coraz gorzej z doradcami - sa
    przemeczeni i już nie mają siły obsługiwać klientów - standard - ja bym im
    wybaczyła

  • 9. Data: 2005-11-19 18:44:43
    Od: Grzegorz <g...@l...univ.szczecin.pl>

    bakuuu napisał(a):
    > Witam!

    Ja bralem kredyt w 2001 roku, wiec dane pewnie lekko nie aktualne.
    Kredyt brany w oddziale w Szczecinie, u poleconego przez znajomych
    doradcy (im tez ktos go polecil).
    My go tez polecalismy i ci ktorym go polecilismy tez byli zadowoleni.

    > W GE na rozpatrzenie czeka się tylko kilka dni ale coś mi mówi, że coś tu
    > śmierdzi. Mają tak mało klientów ? (więc może nie są znowu tacy świetni) czy

    Dostalem decyzje po 7 dniach od zlozenia papierow. Wtedy juz chyba byli
    pierwsi na rynku kredytow mieszkaniowych.

    > coś innego? Nie ma idealnych ofert i staram się znaleźć haczyk.

    Dodam od razu, ze kolega ktory trafil do innego doradcy, bral ten kredyt
    o wiele dluzej (ale moze i sytuacje mial bardziej skomplikowana).

    Moja byla taka:
    1. Nie uregulowany stosunek do sluzby wojskowej.
    2. Niskie dochody z umowy o prace (plus wysokie (ale nie gwarantowane)
    premie).
    3. Zona prowadziala dzialalnosc gospodarcza.
    4. I dodatkowo zmienila prace na etacie (pierwszy miesiac umowy probnej
    na trzy miesiace).
    5. Metr uzywanego mieszkania wychodzi po 3000pln (co wymagalo wg
    regulaminu banku wyceny rzeczoznawcy).

    W innych bankach albo wogole nie chciali mi dac kredytu (z powodu 1.
    i 3.), albo zadali stosu dokumentow i dodatkowch osob do kredytu (i czas
    oczekiwania na decyzje ok. 2 miesiace).

    W GE bylo tak:
    1. ,,Zaden problem. Lokata na 6 rat (dobrze oprocentowana)''.
    2. ,,Zaden problem. Uznajemy zaswiadczenie od pracodawcy o dochodach
    (wszystkich)''.
    3. ,,Zaden problem. Poprosimy o *ksero* PIT-u za ostatni rok''.
    4. ,,Zaden problem. Poprosimy o oswiadczenie pracodawcy, ze zamierza
    przedluzyc umowe''.
    5. - ,,Mieszkanie jest dwupoziomowe''.
    - ,,Acha. To wystarcza zdjecia'' (zrobione aparatem cyfrowym,
    wyslane mailem, wydrukowane w kolorze).

    Decyzje mialem po 7 dniach. Kredyt w euro po kursie srednim NBP,
    z mozliwoscia dowolnych (bezplatnych) nadplat w dowolnym czasie.

    Wtedy to byla bezkonkurencyjna oferta na rynku (dla mnie).

    --
    Grzegorz

  • 10. Data: 2005-12-03 23:46:23
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik bakuuu napisał:

> [...]
    > mieszkaniowy w CHF w GE Money kredytowany w 100% ? Albo ktoś, kto właśnie
    > takowy spłaca? Byłem już prawie zdecydowany, ale znajomi mnie trochę

    mozna jakies szczegoly od tych znajomych? dzieki z gory