  • 11. Data: 2009-08-24 18:40:04
    Temat: Re: [GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > No to może inaczej. Czy jeżeli podpisywałem w Getinem umowę na pakiet egetin
    > i zaakceptowałem to, że zamknięcie rachunku przed upływem roku kosztuje 50
    > zł, to czy owy Getin może żądać ode mnie tych 50 zł jeżeli wypowiadam im
    > umowę w związku ze zmianą TOiP?

    Nie może.

    Nie takie rzeczy już się działy :)

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2009-08-24 18:41:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > A jaką mam pewność, że od pobranej kwoty nie będą naliczali odsetek
    > karnych - w końcu na rachunku powstanie niedozwolony debet. Rachunek
    > przecież będę zamykał wtedy kiedy wszystkie pieniądze na nim zgromadzone
    > będą przelane do innego banku.

    Pewność jest, że będą pobierali. Oczywiście rację masz. Życie jednak
    pokazuje, że walka z systemem, pomimo iż słuszna, nie zawsze jest fajna.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2009-08-24 18:41:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    > Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech
    > potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co
    > dalej sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

    Trzeba pamietac by na kwicie zaznaczyc dokladnie ze wypowiedzenie jest
    skutkiem braku akceptacji nowych warunkow. Tak zeby nie dalo sie napisac
    ze "nie zrozumielismy" - rozne firmy roznie kombinuja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2009-08-24 18:42:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h6ulhe$a3p$1@news.interia.pl...

    A niech sobie debetują rachunek do woli i na zdrowie. Któryś bank mi tak
    kiedyś debetował rachunek, nie pamiętam który, Multi albo BPH. Miałem to
    kompletnie gdzieś, bo miałem w ręku kopię wypowiedzenia. Po pewnym czasie
    zniknął ten rachunek i tyle go widziano.

  • 15. Data: 2009-08-24 18:46:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Pewność jest, że będą pobierali. Oczywiście rację masz. Życie jednak
    > pokazuje, że walka z systemem, pomimo iż słuszna, nie zawsze jest
    > fajna.

    Jesli kogos nie interesuje BIK to nie widze problemu. Taka "walka"
    polega wlasciwie na ignorowaniu "przeciwnika", meczace to to nie jest.
    Mozna stosowac ruchy ofensywne, ale to tylko tak dla wlasnej
    sadystycznej przyjemnosci, jesli ktos oczywiscie lubi.

    Z tym ze oczywiscie trzeba panowac nad sytuacja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2009-08-24 18:53:28
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h6umra$qpg$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    > kompletnie gdzieś, bo miałem w ręku kopię wypowiedzenia. Po pewnym czasie
    > zniknął ten rachunek i tyle go widziano.

    Ehhh. Tak czytam to co piszecie i dochodzę do wniosku, że instytucje banków
    w PL to zalegalizowane skur...yństwo. Ja już sam nie wiem czy spędzenie na
    zachodzie dobrych kilkunastu lat tak wypatrzyło moje spojrzenie na świat, że
    to co widzę w Polsce tak mnie szokuje, oburza i złości czy po prostu tak to
    jest skonstruowane - instytucja może wszystko, klient nie może nic.
    Dochodzę do wniosku (może jest on błędny), że chyba najrozsądniej będzie po
    prostu przelać te kilka kawałków, które się tam znajduje na inne konto i
    spokojnie odczekać do stycznia przyszłego roku, aby bez żadnych ceregieli i
    konsekwencji zamknąć konto w Getinie. A pomyśleć, że wcale bym tego nie
    robił gdy by bank nie zmieniał reguł, na które się umawialiśmy... - to tak
    jak by zmieniać % na lokacie ze stałym oprocentowaniem w trakcie jej
    trwania. No nic - długa droga przede mną aby na nowo zaakceptować polską
    rzeczywistość - jeżeli w ogóle mi się to kiedyś uda. :)

    Pozdrawiam w ten przyjemny wieczór (mimo dość smutnej dyskusji) :)

  • 17. Data: 2009-08-24 18:57:04
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3hbvx6oe9.fsf@intrepid.localdomain

> [...]
    > sadystycznej przyjemnosci, jesli ktos oczywiscie lubi.
    > Z tym ze oczywiscie trzeba panowac nad sytuacja.

    Mnie nie interesuje - teraz, w najbliższej przyszłości. Ale jak będzie to
    wyglądało za te kilkanaście lat, pod warunkiem, że będę jeszcze chodził po
    tym ziemskim padole - niestety nie wiem. Dlatego nawet nie zamierzam się
    bawić w takie "podchody" z Getinem.

  • 18. Data: 2009-08-24 18:58:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Trzeba pamietac by na kwicie zaznaczyc dokladnie ze wypowiedzenie jest
    > skutkiem braku akceptacji nowych warunkow. Tak zeby nie dalo sie napisac
    > ze "nie zrozumielismy" - rozne firmy roznie kombinuja.

    Nie zgadzasz się z nowym TOiP i tym samym chcesz zamknąć rachunek w
    związku z brakiem zgody na nowe warunki.

    A panienki na infolinii...szkoda nerwów, czasem naprawdę cuda opowiadają.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2009-08-24 19:00:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h6umfv$b6o$1@news.interia.pl...

    Prawdopodobieństwo tego, że Getin będzie chciał od ciebie 50 albo 100 zł
    jest znikome. Więc bez histerii. ;-) To że mnie któryś bank debetował
    rachunek to była jakaś techniczna kwestia, a nie kwestia tego, że bank
    sądził, że mu się należą te środki.

    Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić. Polskie
    banki naprawdę nie są takie złe.

    > [...] tak wypatrzyło [...]

    Wypaczyło!! ;-)

  • 20. Data: 2009-08-24 19:07:45
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > Na moje pytanie czy w związku ze zmianą TOiP mogę legalnie i bez żadnych
    > konsekwencji pocałować ich w d... usłyszałem odpowiedź, że jak najbardziej
    > ale muszę za to zapłacić 50 zł... :O

    ale na jakiej zasadzie oni uzasadniaja te 50pln?

    to jest kara umowna za wypowiedzenie umowy na czas okreslony przed terminem?
    jesli tak, to czy umowa na czas okreslony wiaze sie z jakas promocja,
    ktora daje klientowi okreslone profity, ze jej zerwanie wiaze sie ze zwrotem
    przyznanych profitow/nalozeniem kary umownej?