  • 51. Data: 2009-08-25 18:13:08
    Temat: Re: [GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Miroo pisze:
    > Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
    > A ty masz? Pytam poważnie.

    W ten sposób załatwia się wszystko np. w korespondencji z
    sądami/urzędami czy też innymi osobami, z którymi niekoniecznie mamy
    dobre relacje (dłużnicy). Nie spotkałem się z sytuacją aby kiedykolwiek
    taka formą została przez kogokolwiek zakwestionowana. Poza tym
    doręczanie za pomocą poczty polskiej (uwaga nie dotyczy to kurierów i
    innych doręczycieli) jest uregulowane w przepisach prawa.

    Osobiście zawsze trzymam kopię pisma + potwierdzenie nadania + zwrotka.

    --
    Mithos

  • 52. Data: 2009-08-25 18:20:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS pisze:
    > wygrałeś? odzyskałeś kasę?

    Nawet lepiej ponieważ oszust został skazany przez wydział karny. Dostał
    grzywnę w wysokości oszustwa x 15 + pokrycie kosztów sądowych.

    Zastanawiałem się jeszcze czy nie przewlec tego przez II instancję
    ponieważ sprawa miała miejsce przed sądem oddalonym kawałek od miejsca
    zamieszkania sprawcy (na zasadzie właściwości sądu miejsca popełnienia
    przestępstwa) więc delikwent pojeździł by sobie jeszcze trochę ale już
    mi się nie chciało tego ciągnąć. Trwało to ponad rok - w tym najdłużej
    dochodzenie/śledztwo pomimo, że do prokuratury złożyłem komplet
    niezbędnych dokumentów zawierających nawet adresy IP, z których łączył
    się oszust.

    --
    Mithos

  • 53. Data: 2009-08-25 19:00:11
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Tue, 25 Aug 2009 20:13:08 +0200, name: Mithos:

> [...]
    > innych doręczycieli) jest uregulowane w przepisach prawa.
    >
    > Osobiście zawsze trzymam kopię pisma + potwierdzenie nadania + zwrotka.

    Pytanie techniczne - co robi przykładowo komornik lub bank po
    otrzymaniu od kogoś pustej koperty z ZPO? Sporządzają jakąś oficjalną
    notatkę?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 54. Data: 2009-08-25 19:01:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Miroo" news:1tvc74l5sfn7c.dlg@miroo.miroo.pl

    > Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
    > A ty masz? Pytam poważnie.

    To działa - piszę to z własnego doświadczenia. Rozwiązywałem umowę z
    towarzystwem ubezpieczeniowym. Wszystko przebiegło sprawnie.

  • 55. Data: 2009-08-25 19:33:40
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik RobertS napisał:

    > czytałem o jakimś US, w którym sam dowód nadania nie był wystarczający,
    > bo można pustą kopertę wysłać...ale to chyba był wyjątek

    dlatego lepiej wysyłać na kartkach pocztowych, albo na kartkach
    złożonych w kształt koperty :-)

  • 56. Data: 2009-08-25 19:39:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > dlatego lepiej wysyłać na kartkach pocztowych, albo na kartkach
    > złożonych w kształt koperty :-)

    nie widziałem jeszcze kartki pocztowej wysłanej "poleconym"...można tak?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 57. Data: 2009-08-25 20:14:34
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Miroo wrote:

    > Pytanie techniczne - co robi przykładowo komornik lub bank po
    > otrzymaniu od kogoś pustej koperty z ZPO? Sporządzają jakąś oficjalną
    > notatkę?

    podejzany list, mozna otworzyc w obecnosci swiadkow, lub notariusza
    i spisac protokol. jak sie myle, to niech mnie ktos poprawi.

  • 58. Data: 2009-08-25 21:04:30
    Od: cyklista <...@...pl>

    > nie widziałem jeszcze kartki pocztowej wysłanej "poleconym"...można tak?

    zakazu nie ma, mogą być co najwyżej opory panienek z okienka

    skoro jako list mogą iść wszelkie przesyłki do 2 kilogramów i wymiarach
    do x cm to i kartka pocztowa się w tych parametrach mieści (tak jak i
    mieszczą się małe pudełka które wysyłam jako listy pomimo oporów panienek)

  • 59. Data: 2009-08-26 07:06:43
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
    > "RobertS" news:h6uqpk$2bei$2@opal.icpnet.pl

    > Na chłodno, po szklaneczce zimnej wody dochodzę do wniosku, że chyba
    > zrobię
    > tak samo ;) Póki nie płacę - niech będzie. Kasy już tam tyle nie będzie, z
    > racji braku darmowych przelewów TOP-ROR powyżej ilości 1 sztuki w
    > miesiącu.

    Juz mam nowa tabele dla kont poza e-getin. Dla konta internetowego
    wprowadzili oplate 100zl za zamkniecie, ale mnie nie dotyczy bo rach. dawno
    otwarty oraz jest ten platny 9.99zl drugi przelew z TOP. Innych zmian
    istotnych nie zauwazylem. Podejrzewam, ze w e-getin istotny jest tez ten
    drugi przelew z TOP. Konta mozna trzymac nadal, nie zamykac, bo sa dalej
    bezplatne, a jak getin wroci do ciekawej oferty to wtedy z kont zaczac
    korzystac.

  • 60. Data: 2009-08-26 07:44:36
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof" news:h72mu5$7bg$1@news2.ipartners.pl

> [...]
    dawno
    > otwarty oraz jest ten platny 9.99zl drugi przelew z TOP.

    Skasowali element, który był filarem ich podupadającej oferty...

    > Innych zmian istotnych nie zauwazylem.

    Jedyny pocieszający element w tym całym zamieszaniu.

    > Podejrzewam, ze w e-getin istotny jest tez ten
    > drugi przelew z TOP.

    Jeszcze się nie wypowiadam bo koperty z nową TOiP w skrzynce nie mam do
    dziś.

    > Konta mozna trzymac nadal, nie zamykac, bo sa dalej
    > bezplatne, a jak getin wroci do ciekawej oferty to wtedy z kont zaczac
    > korzystac.

    Zostawiam u nich zimną rezerwę 4 - 5k. Poleżą do stycznia i spadam, chyba,
    że dadzą na powrót darmowe przelewy TOP-ROR na co raczej są zerowe szanse.