  • 61. Data: 2015-01-14 20:16:56
    Temat: Re: Gdzie korzystny leasing auta?
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 22:31, cef pisze:

    > Nowe się nie psuje - lejesz olej i nic więcej.

    Oczywiście ;-) Tymczasem w realu przeglądy serwisowe są warunkiem
    gwarancji. Pełne. Nie od dziś wiadomo, że salon zarabia na serwisie, a
    nie sprzedaży auta.

    > Jak koszt wymiany oleju Cię zabija, to siadaj na rower.

    Jeśli przez 2-7 lat (w zależności od gwarancji) zamierzasz jedynie
    wymieniać olej w aucie to gratuluję. Ciekawe czy do 7 w ogóle dociągnie.

    > AC i spadki są duże na naszym rynku - innym się opłaca.

    Tymczasem w realu AC ma niewielki procent użytkowników dróg.

    > Spójrz na rynek wynajmu w innych krajach.

    Jakieś konkrety?

    > Opłaca się wynająć auto do zapewnienia środka transportu dla firmy.

    Na przykład?

    > Nie da się tego porównać z rynkiem polskim gdzie za
    > trzy lata używania żadają czynszów o wartości 120% nowego auta.
    > A w Niemczech kosztuje to 20% ceny.

    A jaki to problem mieć auto tam zarejestrowane?

    Ciekawe to muszą być firmy, skoro np. yarisa wartego 60.000zł (w
    przeliczeniu i po cenach naszych) wynajmują na 3 lata za 12.000. Rocznie
    4.000, miesięcznie 330zł? Chętnie zobaczyłbym tę wypożyczalnię, która w
    cenie 10zł/dzień da Ci yarisa prosto z salonu...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2015-01-14 22:36:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 20:16, S pisze:

    > Jeśli przez 2-7 lat (w zależności od gwarancji) zamierzasz jedynie
    > wymieniać olej w aucie to gratuluję. Ciekawe czy do 7 w ogóle dociągnie.

    Jeździłem autem leasingowanym od nowości
    (po trzech latach miałem 160 tys)
    Opel Astra II 1,6 benzyna - lałem tylko paliwo i zmieniałem olej,
    po 135 tys tarcze i klocki, dwa rozrządy, jeden tłumik,
    komplet ogumienia -w okresie tych lat umowy - rząd ceny tych wszystkich
    robótek jest może o kilkaset zł większy niż w przeróżnych nieautoryzowanych,
    którzy biorą może mniej ale do jakości mam zastrzeżenia.
    (poza tym czy to już nie jest obalone przez jakąś federację konsumentów
    z tym korzystaniem z ASO?)

    > Jakieś konkrety?
    > Na przykład?

    Musiałbym posprawdzać, ale jak Niemcy chcieli żebym tutaj skorzystał
    z najmu długo terminowego (auto jakieś Kombi rzedu 120 tys nowe), to te
    wszystkie polskie leasingowe firmy siostry/matki/córki bankowych
    laesingowych chciały,
    żeby trzema latami spłacić wartość 130% auta i ograniczali przebieg- a
    szefowa oczekiwała rat rzedu 300 Eur czyli za 36 miesięcy ok 43000zł -
    nie pamiętam tylko czy z ubezpieczeniem - bo takie mają warunki u
    siebie. Nie wiem czy tylko dla nich, bo mają więcej aut wynajętych, czy
    to standard.
    Jest tylko problem bo taki najem jest tylko dla użytkowania w Niemczech.
    Na Polskę albo się nie da, albo rośnie opłata drastycznie.

    > A jaki to problem mieć auto tam zarejestrowane?

    Patrz wyżej.
    Jeżdżę teraz autem na niemieckich tablicach - ale nie wynajęte.

> [...]
    > 4.000, miesięcznie 330zł? Chętnie zobaczyłbym tę wypożyczalnię, która w
    > cenie 10zł/dzień da Ci yarisa prosto z salonu...

    To nie wypożyczalnia.
    To jest usługa nieznana u nas: najem długoterminowy.
    Tzn jest znana, ale oferta jest idiotyczna.
    U nas laesing czy najem jest pomyślany jako opcja zakupu i mamy tylko
    oferty przystające
    do tego. Kiedyś jak duża firma (nie pamiętam chyba Gerber) wzięła w
    laesing dużo aut
    za niskie raty i duży wykup, "zajeździła" je, zarobiły na raty, zakupem
    trupów nie byli zainteresowani, i skorzystali z opcji rezygnacji, to
    leasingodawca chciał się sądzić :-)

    Jak chcesz jakiś konkret najmu za 20-30% na kilkalat , to mogę zapytać
    szefową,
    żeby mi zapytała o jakieś oferty, bo samemu, to mi się szukać nie chce.
    Ale musisz podać jakiś konkret- co Cię interesuje auto, okres

  • 63. Data: 2015-01-15 00:45:54
    Od: " 666" <...@...6>

    Skoda Octavia, Dacia Duster, tanie i dobre ;-)
    Co do okresu to się "nie znam" - lepiej jak najdłuższy, czy jak najkrótszy?

    -----

  • 64. Data: 2015-01-15 08:05:21
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 22:36, cef pisze:

> [...]
    > nieautoryzowanych,
    > którzy biorą może mniej ale do jakości mam zastrzeżenia.

    No właśnie... Czyli "tylko olej" to tak naprawdę regularne przeglądy ;-)
    Ceny natomiast mnie dziwią. Zwykle przegląd w ASO to koszt nie mniej jak
    700zł. Z tego co pamiętam dla Astry wykonuje się go co 20-30 tys. km.

    > (poza tym czy to już nie jest obalone przez jakąś federację konsumentów
    > z tym korzystaniem z ASO?)

    Nie wiem. Ale praktyka może być taka, iż jeśli będziesz serwisował na
    gwarancji u pana Kazia w garażu to jakakolwiek naprawa gwarancyjna nie
    obejdzie się bez sądu.

    > Jest tylko problem bo taki najem jest tylko dla użytkowania w Niemczech.
    > Na Polskę albo się nie da, albo rośnie opłata drastycznie.

    To jednak trochę dziwne, nie sądzisz?

    > U nas laesing czy najem jest pomyślany jako opcja zakupu i mamy tylko
    > oferty przystające
    > do tego.

    Troszkę się to zmienia. Bywa, iż można wynająć pojazd za 100zł/doba i
    ok. 1700/mc. W przypadku użytkowania indywidualnego, dla kogoś, kto
    trzyma samochód, by korzystać z niego w czasie urlopu, ew. raz w
    miesiącu jakieś większe zakupy zrobić... poważnie można się zastanowić
    czy nie lepiej bazować na wypożyczalniach. Wyjdzie taniej. Znam osoby,
    które właśnie tak robią.

> [...]
    > za niskie raty i duży wykup, "zajeździła" je, zarobiły na raty, zakupem
    > trupów nie byli zainteresowani, i skorzystali z opcji rezygnacji, to

    Ano właśnie. Polak potrafi. Sam chętnie wziąłbym auto za 4000zł/rok by
    sobie "pojeździć" ;-) Tylko co innego "duża firma, dużo aut",a co innego
    pojedynczy pojazd.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2015-01-15 19:14:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jan 2015 09:34:43 +0100, "J.F."

    >No ale jaki ma zysk z tego wykupu? Że kupll stary samochód?

    Stary, ale sprawdzony. Pierwszy wlasciciel, nie bity, nie krecony :-)

    >Najczęściej robi się tak, że dogaduje się niskie raty leasingu, przy
    >których wykup staje drogi.

    O ile znajdziesz taka oferte. A jak znajdziesz, to nie martw sie -
    zaplacisz za wszystkie jej zalety :-)

    > No więc jaku jest sens wykupywać stary samochód jak można oddać
    > stary i za niewielkie pieniądze miesięcznie wziąć nowy lub np.
    > roczny?

    Juz chyba ustalilismy ze auto w pierwszym roku traci najwiecej, a i w
    drugim i trzecim sporo, wiec to nie takie niewielkie pieniadze :-)

    A skoro pierwszy rok taki drogi, to lepiej go miec np co 5 lat niz co
    3 lata.

    O ile ktos sie oczywiscie nie brzydzi jezdzic starym, 5 letnim
    samochodem, i nie obawia awarii i nie jezdzi 50 tys km rocznie ...

    J.

  • 66. Data: 2015-01-15 19:38:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-01-13 o 20:47, S pisze:

    >Nowe się nie psuje - lejesz olej i nic więcej.
    >Jak koszt wymiany oleju Cię zabija, to siadaj na rower.

    Tym niemniej bywa ze te koszty wymiany oleju przewyzszaja koszta
    napraw starszych rocznikow :-)

    >AC i spadki są duże na naszym rynku - innym się opłaca.

    Z AC roznie bywa - na nowe sa nizsze procenty stawek.
    Bywaja dodatkowe zyski typu gwarancja czy assistance darmowe
    producenta.

    Tym niemniej - to utrata wartosci najwiecej kosztuje.

> [...]
    >Nie da się tego porównać z rynkiem polskim gdzie za
    >trzy lata używania żadają czynszów o wartości 120% nowego auta.

    Nie przesadzajmy, u nich tez auto przez trzy lata traci wiele na
    wartosci, i nikt nie bedzie finansowal twojego umilowania do swiezego
    lakieru.
    Kto by zreszta chcial jakis 3-letni wypierdzany samochod, jesli za 20%
    wiecej moglby kupic nowke sztuke :-)

    https://www.volkswagenbank.de/de/metaseiten/fahrzeug
    -kalkulatoren.html

    Nowy passat, tdi dla rownego rachunku za 30250 eur i masz
    20% ... pierwszej raty (sonderzahlung) - 6050
    plus 36 rat po 319 eur, razem 17534. Lub 340, jesli z ubezpieczeniem.
    Ponad polowa.

    Mozesz nie placic 20% na poczatku, wtedy rata wrosnie do 505 a suma
    do 18180.
    Wg nich to 6.8%.

    To wszystko przy rocznym przebiegu do 15 tys km, przy 30kkm 50 euro
    drozej.

    Jesli auta nie potrzebujesz na codzien, to jeszcze sa wypozyczalnie,

    J.

  • 67. Data: 2015-01-15 21:14:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 19:17, S pisze:

    > A co, jeśli jeździsz dużo i 3/4 roku parkujesz poza miejscem
    > zamieszkania (nietożsamym dodatkowo z miejscem zameldowania)?

    No to co?
    Przeczytaj warunki, ale jeśli boisz się ubezpieczenia,
    to nie zawieraj umowy. AC jest dobrowolne.

  • 68. Data: 2015-01-15 21:28:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 08:05, S pisze:

    > No właśnie... Czyli "tylko olej" to tak naprawdę regularne przeglądy ;-)
    > Ceny natomiast mnie dziwią. Zwykle przegląd w ASO to koszt nie mniej jak
    > 700zł. Z tego co pamiętam dla Astry wykonuje się go co 20-30 tys. km.

    Może teraz jest po 700 - ja nie płaciłem tyle.
    Z drugiej strony jak się jeździ, to są wydatki.
    A nie leasinguje się auta, żeby je posiadać tylko jeździć.

    > Sam chętnie wziąłbym auto za 4000zł/rok by
    > sobie "pojeździć" ;-) Tylko co innego "duża firma, dużo aut",a co innego
    > pojedynczy pojazd.

    Nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek kogo znam, leasingował
    auto bez myśli o tym, że jest to zakup.
    Jak zmieni się myślenie-to pojawią się oferty.

  • 69. Data: 2015-01-15 21:28:16
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 21:14, cef pisze:

    > No to co?
    > Przeczytaj warunki, ale jeśli boisz się ubezpieczenia,
    > to nie zawieraj umowy. AC jest dobrowolne.

    No właśnie stoję na stanowisku, że AC nie warto. A warunki... iii...
    ważniejsza jest interpretacja zapisów od samych zapisów. A o tej się
    dopiero dowiesz, gdy dojdzie co do czego.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2015-01-15 21:40:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 21:28, S pisze:

    > No właśnie stoję na stanowisku, że AC nie warto. A warunki... iii...
    > ważniejsza jest interpretacja zapisów od samych zapisów. A o tej się
    > dopiero dowiesz, gdy dojdzie co do czego.

    To też nie tak. Zależy gdzie się ubezpieczasz jako AC.
    Albo pospolicie i drogo, ale bez szemrania przy likwidacji szkody,
    albo pospolicie i tanio, ale z szarpaniem przy szkodzie.
    No risk, no fun.