  • 1. Data: 2004-06-15 09:09:50
    Temat: Gdzie kredyt na działalność gospodarczą ?
    Od: "racoon" <r...@p...fm>

    Witam,

    mam konkretny pomysł na biznes. Działalność gospodarczą prowadzę zaledwie od
    lutego, czyli bardzo krótko.
    Chciałby wziąć kredyt na 150.000 - 200.000zł. Oczywistą sprawą jest to, że
    mi bank tych pieniędzy nie zaufa.

    Natomiast mam możliwość zaproponowania bankowi:
    - dobrego poręczyciela
    lub
    - lokaty terminowej osoby trzeciej pod zabezpieczenie spłaty kredytu

    Byłem na razie w 3 bankach i zbywają na dzień dobry: firma musi działać od
    minimum 18 miesięcy i mieć dobre wyniki.
    Nawet jeśli lokata wyniosła by 100% sumy kredytu.

    Jeżeli ktoś ma pomysł do którego banku się udać to proszę o info.
    Z góry dzięki
    Racoon

  • 2. Data: 2004-06-15 10:36:13
    Temat: Re: Gdzie kredyt na działalność gospodarczą ?
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > - lokaty terminowej osoby trzeciej pod zabezpieczenie spłaty kredytu

    W takim razie dlaczego osoba trzecia nie pożyczy Ci tych pieniędzy?
    Z pewnością jesteś w stanie jej zaoferować więcej, niż ma na lokacie, a i tak
    będzie Ci się to bardziej opłacało niż kredyt.

    Może biznes nie wygląda tak różowo?

    Jacek

  • 3. Data: 2004-06-15 11:41:26
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    tak
    > będzie Ci się to bardziej opłacało niż kredyt.

    Qrcze, po co się wypowiadać jak się nie ma nic do powiedzenia ;-)
    Kiedyś temat przerabiałem i domyślam się, że chodzi o to, że koszt takich
    pożyczek indywidualnych jest bez sensu jeśli chce się zrobić to zgodnie z
    prawem, a na dodatek osoba która jest skłonna pożyczać, nie zajmuje się
    analizą ryzyka i biznes planu... zresztą bez sensu tłumaczyć.

    Proponuję racoon zorientować się gdzieś w bankach inwestycyjnych, bo z taką
    kwotą szwajcaria odpada (tam byś to dostał w 10 min, ale nie przy 200 tys
    zł)

    mj

  • 4. Data: 2004-06-15 11:50:57
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Qrcze, po co się wypowiadać jak się nie ma nic do powiedzenia ;-)

    Odnoszę wrażenie, że jednak miałem coś do powiedzenia.
    Rozumiem, że przedstawiciel firmy konsultingowej z darmową skrzynką się ze mną
    nie zgadza :-)
    Jego prawo.

    > Kiedyś temat przerabiałem i domyślam się, że chodzi o to, że koszt takich
    > pożyczek indywidualnych jest bez sensu jeśli chce się zrobić to zgodnie z
    > prawem.

    Mam wrażenie, że niezbyt dogłebnie to przerobiłeś.

    > a na dodatek osoba która jest skłonna pożyczać, nie zajmuje się
    > analizą ryzyka i biznes planu... zresztą bez sensu tłumaczyć.

    I...?

    Jacek

  • 5. Data: 2004-06-15 12:38:14
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

    > Odnoszę wrażenie, że jednak miałem coś do powiedzenia.
    Co? :-))
    sugestia aby pozyczyć od znajomego... ok...

    > Rozumiem, że przedstawiciel firmy konsultingowej z darmową skrzynką się ze
    mną
    > nie zgadza :-)
    ROTFL ;-)))))))))))))))))))))))
    jeśli potrzebujesz skrzynki z domeną, napisz... z przyjemnością podeślę Ci
    mój kontakt na priv, jeśli to Ci ułatwi prowadzenie dialogu bez sarkazmu...

    > Mam wrażenie, że niezbyt dogłebnie to przerobiłeś.
    Nie znasz kryteriów jakimi się kierowałem sprawdzając temat, więc "Twoje
    wrażenie" może być bardzo mylne... ale jest Twoje, więc niech tak pozostanie
    ;-)))))

    > I...?
    co i???
    jeśli bank stwierdzi, że biznes plan jest ok, to ludzik nie będzie miał
    obiekcji aby zabezpieczyć to swoim depozytem, uznając że jednak nie jest to
    3 kroki do bankructwa... i już koniec... co tu więcej tłumaczyć
    Natomiast faktem jest, że w naszym kraju jest to trudny temat, a za granicą
    są banki, które taki kredyt wypłacą na podstawie wniosku złożonego przez
    telefon.... w stosunku 1:1

    mj

  • 6. Data: 2004-06-15 13:03:58
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Co? :-))
    > sugestia aby pozyczyć od znajomego... ok...

    Właśnie to. Banki nie chcą z Tobą gadać, dogadaj się z kimś, kto zechce. Z
    obopólną korzyścią.

> [...]
    > mój kontakt na priv, jeśli to Ci ułatwi prowadzenie dialogu bez sarkazmu...

    Sarkazmu powiadasz? Czy oby na pewno ja zacząłem prowadzić dialog w ten sposób :
    -)

    > Nie znasz kryteriów jakimi się kierowałem sprawdzając temat, więc "Twoje
    > wrażenie" może być bardzo mylne... ale jest Twoje, więc niech tak pozostanie
    > ;-)))))

    Może. Zgoda. Podobnie jak Twoja ocena nieopłacalności takiego rozwiązania.

> [...]
    > są banki, które taki kredyt wypłacą na podstawie wniosku złożonego przez

    I ten biznes plan też się dyktuje przez telefon? MSPANC :-)
    Ale dyskutował na ten temat nie będę z prostego powodu: zero doświadczeń.

    Jacek

  • 7. Data: 2004-06-15 13:33:25
    Od: "racoon" <r...@p...fm>

> [...]
    tak
    > będzie Ci się to bardziej opłacało niż kredyt.

    1. Wolałbym zastosować wariant poręczenie.
    2. Rozwiązanie pożyczki bezpośredniej nie wchodzi w rachubę, wolę
    przejrzyste i formalne rozwiązanie.
    (z kilku względów, generalnie instytucja finansowa to bardziej stabilny
    partner niż os. fizyczna)

    Pozdrawiam
    Racoon

  • 8. Data: 2004-06-15 14:03:04
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2004 13:41:26 +0200, "Marcin Janusz"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >prawem, a na dodatek osoba która jest skłonna pożyczać, nie zajmuje się
    >analizą ryzyka i biznes planu... zresztą bez sensu tłumaczyć.

    zaraz, zaraz - ryzyko dla tej trzeciej osoby jest to samo: jak
    biznesmen nie spłaca, bank kładzie łapę na lokacie.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-06-15 16:15:51
    Od: "Marcin Janusz" <g...@p...onet.pl>

    > zaraz, zaraz - ryzyko dla tej trzeciej osoby jest to samo: jak
    > biznesmen nie spłaca, bank kładzie łapę na lokacie.
    twórca posta sam odpowiedział niżej... ale jak na mój gust, to
    ryzyko nie jest takie samo... osoba trzecia sama nie przeanalizuje
    tego na ile biznes plan jest realny a na ile nie... po prostu się na tym
    nie zna... jeśli Bank zaakceptuje, to jest to pewnie sygnał, że finansowany
    pomysł ma ręce i nogi... ryzyko dla pożyczającego istnieje zawsze

    natomiast najistotniejsze jest chyba to, że nasza bankowość posiada
    jeszcze pewna ułomność... coś co za granicą nie sprawiło by nikomu
    problemu u nas jest matrix`em... i jeszcze przez pewien czas to się
    nie zmieni... (mogę to potwierdzić częściowo z doświadczenia - wcześniej
    pracowałem w bankowości i mając podobny przypadek usłyszałem
    w Dep. że bez tony zaświadczeń, etc, Klient nie ma możliwości uzyskać
    nawet 50% wartości depozytu... bo przecież nie wiemy czy posiada
    zdolności go spłacić ;-))))))))))))))))))))

    hehe...

  • 10. Data: 2004-06-15 16:42:22
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Janusz napisał:

> [...]
    > nie zna... jeśli Bank zaakceptuje, to jest to pewnie sygnał, że finansowany
    > pomysł ma ręce i nogi... ryzyko dla pożyczającego istnieje zawsze

    Tylko problem jest taki, ze w bankach nie ma pracownikow, ktorzy sa w
    stanie rzetelnie ocenic pomysl na biznes.

    W ogole nie jestem w stanie wyobrazic sobie, by ktos byl w stanie ocenic
    jakikolwiek pomysl na biznes nie bedac samemu przedsiebiorca (z
    charakteru i doswiadczenia). Ale to taka uwaga na marginesie.

    Bartol