  • 11. Data: 2009-03-08 11:52:46
    Temat: Re: Gdzie można znaleźć banknoty (wzory) będące w obiegu?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jareka" <j...@i...pl> wrote in message
    news:gp0abe$gsg$1@news.interia.pl...

    > tytuł ... pierwotny ... Baranie ...
    > --

    A mozecie kontunuowac na pl.hum.polszczyzna? Bede wdzieczny :).

    MK

  • 12. Data: 2009-03-08 14:39:11
    Temat: Re: Gdzie można znaleść banknoty (wzory) będące w obiegu?
    Od: k...@o...pl

    On 7 Mar, 22:00, "onet" <d...@b...com> wrote:

    > potrzebne informacje.
    > Możesz zerknąc tuhttp://www.banknoty.republika.pl/po_1990/banknoty_
    rzeczypospolitej_po...i
    > ewentyalnie skontaktować się z autorem strony on zapewne pomoże ci z
    > zebraniem potrzebnych informacji
    tak przy okazji ciekawe jakie sa koszty utrzymywania gotówki w obiegu,
    wymiany zużytych banknotów
    i czy jakies oszczednosci daje wzrost liczby transakcji
    bezgotówkowych, a jesli tak, to może warto wspierać z budżetu
    bezgotówkowe sposoby płatności?

  • 13. Data: 2009-03-08 21:03:16
    Od: "onet" <d...@b...com>

> [...]
    > zebraniem potrzebnych informacji
    tak przy okazji ciekawe jakie sa koszty utrzymywania gotówki w obiegu,

    Zapewne bardzo duże ;) - jakiś czas temu czytałem opracowanie na ten temat
    Co do wymiany banknotów - z tym probleme borykają się wszystkie banki -
    dlatego też, m.in w celu obnirzenia kosztów wprowadzane są do obiegu
    banknoty polimerowe i wycofywanie z obiegu monet o najniższych nominałach.

    i czy jakies oszczednosci daje wzrost liczby transakcji bezgotówkowych

    Oszczędności dla kogo? - ogólnie napewno - w 2007 roku szacowano, że 1%
    wzrost liczby transakcji na kartę przekłada się na wzrost PKB o 0,13%

    , a jesli tak, to może warto wspierać z budżetu
    bezgotówkowe sposoby płatności?

    ależ jest to juz od dawna robione - zapewne coś na ten temat znajdziesz na
    www.nbp.pl

  • 14. Data: 2009-03-09 06:06:16
    Od: "ptpwjp" <p...@o...pl>

    > Możesz zerknąc tu