  • 11. Data: 2006-05-24 14:18:57
    Temat: Re: Gdzie szubko kredyt hipoteczny?
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    > Który bank?

    mBank, ale mam podstawy przypuszczać, że dokumenty zaginęły w OpenFinance.
    Problem w tym, że ani jedni ani drudzy nie poinformowali mnie o tym.

    --
    Grzegorz

  • 12. Data: 2006-05-24 17:41:48
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A splacac tez bedziesz szybko? 10 tygodni?
    > Wiem, ze ci to nie na reke, ale sprobuj sam sobie wytlumaczyc, ze moze ta
    > okazja na ktora tak szybko potrzebujesz forsy to wcale nie jest taka
    > okazja.
    > Moze to tylko efekt zabeltania w glowie marketingiem sprzedajacego...
    > Jezeli masz splacac kredyt np 25lat to NAPRAWDE najwazniejsze nie jest
    > zaoszczedzenie kilku dni przy jego udzielaniu tylko WARUNKI na jakich
    > bedziesz go splacac przez te 25 lat.
    > Napij sie czegos zimnego i pomysl...;-)

    Wyluzuj, przeciez nawet biorąc kredyt na 25-30 lat nie sądzisz chyba, że
    będziesz go miał cały czas w jednym banku. Jak deweloper wybuduje
    mieszkanie, będzie już księga wieczysta to się człowiek spokojnie rozejrzy
    po rynku i wtedy na spokojnie wybierze najlepszy, za kilka lat znowu i znowu
    i znowu.

  • 13. Data: 2006-05-24 19:12:31
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Boombastic napisał(a):
> [...]
    > po rynku i wtedy na spokojnie wybierze najlepszy, za kilka lat znowu i znowu

    Pod warunkiem ze spread bylby zerowy ;D (bo kredyt zapewne we CHF)

    pzdr
    robbi

  • 14. Data: 2006-05-24 23:48:01
    Od: "Istvan" <chs@o2kropkapl>

    > mBank, ale mam podstawy przypuszczać,
    > że dokumenty zaginęły w OpenFinance.
    > Problem w tym, że ani jedni ani drudzy nie poinformowali mnie o tym.

    Mnie mBank we Wro gubił dokumenty 3 razy w czasie załatwiania jednego
    kredytu. To było żenujące. Może więc źle obstawiasz. Za pierwszym razem
    zrzucali winę na Expandera, za drugim i trzecim nie mieli takiej
    możliwości, bo dokumenty dostarczałem bezpośrednio.

    Dobrą praktyką jest, żeby oddając dokumenty, nawet kserokopie, które sobie
    sami robią z oryginałów, żądać potwierdzenia przyjecia okumentu z imieniem
    i nazwiskiem osoby, która to przyjmuje w banku i z ilością stron danego
    dokumentu (czasem giną pojedyńcze strony, bo zszywacz jest zbyt
    zaawansowaną technologią). Problem w tym, że nie wiem, czy w banku w imię
    źle pojętej solidarności pracowników analityk nie uwali wniosku na prośbę
    zaprzyjaźnionego referenta (zwanego najczęściej doradcą klienta), który
    został pociągnięty do odpowiedzialności za zgubienie dokumentów.

    Pozdrowienia,
    Istvan

  • 15. Data: 2006-05-25 05:56:35
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    wiadomości news:44749489$0$22583$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Wyluzuj,

    ja?
    przecie to nie ja sie spiesze...;-)

    > przeciez nawet biorąc kredyt na 25-30 lat nie sądzisz chyba, że
    > będziesz go miał cały czas w jednym banku.

    zalezy od warunkow w pierwszym banku

> [...]
    > mieszkanie, będzie już księga wieczysta to się człowiek spokojnie rozejrzy
    > po rynku i wtedy na spokojnie wybierze najlepszy, za kilka lat znowu i

    ...i doplacac do interesu znowu i znowu...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 16. Data: 2006-05-25 06:51:46
    Od: "Tomasz J" <t...@g...net!!!>

    Jacek Popławski wrote:

    > Też jestem w wroc, czytałem tu bardzo złe opinie o BPH, spłacasz już
    > ten kredyt?

    <wredny on> czytales co napisalem? zwrociles uwage na daty? moze jeszcze
    przyblize - rok 2006 </wredny off>

    jak moge go splacac jak ja go dopiero zdarzylem ledwo wydac :D , pierwsza
    rata dopiero w polowie czerwca :)

    > Są jakieś niespodzianki/problemy?

    zero niespodzianek negatywnych, a z pozytywnych to mimo niedokladnie
    wypelnionych dokumentow (niepowykreslane 'opcje' w zaswiadczeniu od
    pracodawcy, braku ksiazeczki wojskowej w momencie skladania wniosku, i
    jeszcze pare szczegolow) szybko i pozytywnie rozpatrzony wniosek, kredyt
    przyznali bez marudzenia jak tylko dostarczylem poprawione i brakujace
    dokumenty, do tego jest promocja i moge za free przewalutowywac dowolna
    ilosc razy, i cos tam jeszcze, ale nie pamietam (czyli pewnie o
    wczesniejszej splacie, ale ze niestety sie nie zanosi to nie zaprzatalem
    sobie narazie tym glowy)

    z minusow znanych od razu (czyli nie byla to niespodzianka :) ) to w
    zestawie dostajesz konto i karte kredytowa z limitem 7.5k , konto chyba jest
    platne (chyba, bo podobno mam w promocji za free, ale na umowie nigdzie tego
    nie widze...), a wogole to ich TOiP trzeba czytac dokladnie, zeby sie nie
    zdziwic (np. autoryzacja smsem transakcji internetowej kosztuje...wiec niby
    przelew za free - a tu niespodzianka ;) )... ;)

    aha i jeszcze - w bph bierzesz kredyt w CHF (przeliczenie PLN->CHF
    dokonywane jest po kursie z dnia zlozenia wniosku) wyplacany po kursie z
    dnia wyplaty! dla tych ktorzy tego nie rozumieja i/lub nie biora pod uwage
    moze byc to bolesne (ale moze tez nie byc, tak jak w moim przypadku - ja
    'zarobilem' prawie 9gr na 1CHF :) i ta nadwyzka zostala wyplacona na moje
    konto - bede mial na plytki do lazienki :) )

    > Dają CHF?

    tak

    > Możesz podać oprocentowanie?

    nie pamietam dokladnie, w kazdym razie niezbyt odstajace od ofert np. multi
    (cos kolo 3.8% do czasu wpisania do hipo i ponizej 3 potem) z tym ze to byl
    jedyny bank ktory zgodzil sie uznac pewna naszych czesc dochodow, ale w
    zamian za to odstepstwo dodal sobie 0.2% do oprocentowania... inne banki
    uwazaly ze te dochody nie maja wplywu na wysokosc naszej zdolnosci
    kredytowej i wogole nie chcialy dac tyle ile potrzebowalem

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2006-05-26 20:50:00
    Od: "jonatan" <j...@w...gazeta.pl>

    Jacek Popławski wrote:

    > 3 tyg to jest szybko? To w mBanku się wydłuży do 3 miesięcy? :)
    > Jutro tam składam...

    W mBanku? Nie radzę, bardzo zły wybór. Oskubią Cię zgodnie z "ich"
    prawem bankowym!

    --
    jonatan

  • 18. Data: 2006-05-27 08:16:50
    Od: z...@i...pl

    Zdecydowanie nie w mBanku. Jestem tam klientem od 2003 roku, na koncie mam duże
    obroty, limit kredytowy 20.000 (od 2 lat spłacony w całości, ale jest), karta
    kredytowa, e-max+ itd. W lutym złożyłem wniosek o mplan hipoteczny (na
    300.000zł) i prawdę mówiąc specjalnie ich nie poganiałem, bo złożyłem w kilku
    bankach. Od ponad miesiąca dom już się buduje, GE wypłaciło już dwie transze
    kredytu, a w mbanku status wniosku jest następujący: "Informacje na temat
    wniosku nr xxx złożonego dnia 2006.02.26 17:19:38 - Twoje zgłoszenie zostało
    zarejestrowane w bazie wniosków mBanku." Kupa śmiechu z przewagą kupy...
    Myślałem, że jako stały klient dostanę przyzwoite warunki, ale nie dostałem
    żadnych. Z konta jestem w miarę zadowolony, chociaż obecnie otworzyłem e-pakiet
    w Fortisie i za 2-3 miesiące zobaczę co dalej... Natomiast jeżeli chodzi o
    prędkość działania mBanku - stanowczo odradzam.

    Pozdrawiam
    Zwolek

  • 19. Data: 2006-05-27 20:07:46
    Od: "Olaf" <o...@1...pl>

    Ludzie nie bierzcie kredytów w mBanku! Ja czekam już 8 tygodni na decyzje. W
    międzyczasie złozyłem wniosek w GE Money i decyzje (pozytywną) podjęli w
    tydzień. We wtorek podpisuje umowę.

    pozdrawiam
    Olaf