  • 11. Data: 2010-05-19 11:08:58
    Temat: Re: Gdzie ulokować 700 kzł?
    Od: PF <i...@n...com>

    On 19.05.2010 11:12, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Dlaczego OF nie wchodzi w gre?
    Getin Noble zatankowany powyżej korka BFG.

    > Masz zone, czy osobe, ktorej ufasz? Wtedy w zasadzie wystarczy ulokowac
    > to w dwoch bankach, w obu zalapie sie pod BFG.
    To nie jest rozwiązanie. Wszystko musi być na jedną osobę.

  • 12. Data: 2010-05-19 11:09:49
    Od: PF <i...@n...com>

    On 19.05.2010 13:01, Borys Pogoreło wrote:

    > Przecież przy takiej kwocie bez problemu dostaniesz private banking (i to
    > prawdziwy, nie aquariusowy). Po co kombinujesz ze zwykłymi lokatami?

    I co w związku z tym, oprócz tego, że będą namawiać na inwestowanie w
    fundusze?

  • 13. Data: 2010-05-19 11:18:17
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Zwolniło mi się ok. 700 kzł i chciałbym się was poradzić, co z tym zrobić.
    > W grę wchodzą właściwie jedynie lokaty bankowe na okres od 6-18 miesięcy.

    Ja bym poszukał dobrej lokaty w juanach, choćby zakładanej fizycznie w
    Chinach. Ostatnio szukałem czegoś w Expanderze, ale doradca w Słupsku tylko
    gebę rozdziawił i żadnego produktu nie wskazał.

    --
    AS

  • 14. Data: 2010-05-19 11:51:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 19 Maj, 13:18, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja bym poszukał dobrej lokaty w juanach, choćby zakładanej fizycznie w
    > Chinach. Ostatnio szukałem czegoś w Expanderze, ale doradca w Słupsku tylko
    > gebę rozdziawił i żadnego produktu nie wskazał.

    A nie lepiej bezpośrednio kupić, to co kupują Chińczycy? Złoto mam na
    myśli.
    Za 700k, to jak sie pospieszy to z 5 kg kupi.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-05-19 12:07:15
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > A nie lepiej bezpośrednio kupić, to co kupują Chińczycy? Złoto mam na
    > myśli.
    > Za 700k, to jak sie pospieszy to z 5 kg kupi.

    Rok przed górką na złocie? Kiepski pomysł. W czasie kryzysów zadłużeniowych
    (a dokładnie taki kryzys nam się właśnie zaczyna) następuje wyprzedaż
    wszystkich aktywów, od akcji po złoto. Najcenniejsze i najwartościowsze jest
    jedno - pieniądze czyli gotówka. Poza tym nie słyszałem aby chińczyk kupował
    jakieś nadmierne ilości złota, a raczej metali przemysłowych i kolorowych,
    które użyteczne mogą być również jako surowiec do zbrojeń. Moim zdaniem
    najlepsza inwestycja na najbliższe lata to juan w czystej postaci.
    Ewentualnie któraś z pozostałych chińskich walut.

    --
    AS

  • 16. Data: 2010-05-19 12:07:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 19 May 2010 13:03:22 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Nie dostanie.

    To muszę znajomym powiedzieć, że mają nieistniejące warunki. ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2010-05-19 12:09:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 19 May 2010 13:09:49 +0200, PF napisał(a):

    > I co w związku z tym, oprócz tego, że będą namawiać na inwestowanie w
    > fundusze?

    Dostęp do specyficznych funduszy, lepsze warunki lokat, praktycznie w
    pełni przejrzyste warunki (bo takim klientom nie opłaca się ściemniać)...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2010-05-19 12:30:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 19 Maj, 14:07, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jakieś nadmierne ilości złota, a raczej metali przemysłowych i kolorowych,

    gotówka wartościowa? Gdy FED drukarnię na 3 zmiany goni, a EU mu w tym
    sekunduje?
    Chyba w innych światach żyjemy :-)

    "A tymczasem bomba: Chiny w krótkim czasie prawie podwoiły swoje
    rezerwy złota. W 2003 r. chińskie rezerwy złota wynosiły 600 ton,
    obecnie wynoszą już 1054 tony. Ten przyrost - o 454 tony, licząc po
    ok. 900 dolarów za troy uncję - daje skromne 13 bln dolarów. Warto tę
    astronomiczną liczbę skonfrontować z informacją, że wartość wszystkich
    rządowych obligacji amerykańskich na świecie to raptem... 11,7 bln
    dolarów."

    Nie wiem, czy ponad 450 ton to "nadmierne" czy nie, ale Twoja opinia o
    gotówce wydaje mi się naprawdę ciekawa (co nie oznacza, że się z nią
    choćby w części zgadzam :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2010-05-19 12:33:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0aca49ce-a2fb-442b-8480-

    > Nie wiem, czy ponad 450 ton to "nadmierne" czy nie, ale Twoja opinia o
    > gotówce wydaje mi się naprawdę ciekawa (co nie oznacza, że się z nią
    > choćby w części zgadzam :-)

    No. Już nie pierwszy raz się pojawia taki mistyczny stosunek do umownego
    pieniądza na naszej grupie. Ciekawe i zaskakujące. :D

  • 20. Data: 2010-05-19 12:37:16
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 19 May 2010 05:30:20 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > Nie wiem, czy ponad 450 ton to "nadmierne" czy nie, ale Twoja opinia o
    > gotówce wydaje mi się naprawdę ciekawa (co nie oznacza, że się z nią
    > choćby w części zgadzam :-)

    Pytanie ile z tego to złoto, a ile wolfram ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl