  • 1. Data: 2008-12-28 14:15:34
    Temat: Gdzie ulokowac pieniadze ?
    Od: Nikosis <n...@l...localdomain>

    Witajcie !

    Chodzi o sume okolo 10tys. zlotych (wiem, wiem - dla niektorych moze to
    byc malo ale kto pyta nie bladzi):

    Gdzie to najlepiej ulokowac (moze lezec nawet rok i dluzej) aby po tym
    okresie najwiecej na tym zarobic ? Jakies fundusze/lokaty. Tyle sie teraz
    tego reklamuje: co wybrac ?

    --
    nikosis

  • 2. Data: 2008-12-28 17:54:56
    Temat: Re: Gdzie ulokowac pieniadze ?
    Od: "TG" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    najwięcej zarobisz/stracisz na :
    -giełdzie,
    -potem są fundusze,
    -mixy lokata z funuszem/polisą itp. wiązane.
    -na końcu lokata.

    Taka sumę możesz założyć lokatę na 10% ale od tego odejmij 19% podatku od
    dochodów kapitałowych.
    Ale przy takiej kwocie można by powalczyć o te 19% rozbijając kwotę na
    mniejsze które by dawały odsetki nie przekraczające 2,49.
    Tu masz wyjaśnienie lokatybezbelki.w.interia.pl
    Na rynku nie masz dużego wyboru w takich lokatach ponieważ minimalna kwota
    jest za wysoka albo okres zbyt długi i wpadasz w podatek.
    Z mojej wiedzy Milenijnej :) możesz:
    -założyć 340 lokat po 29 zł "Twój wybór"(dało by Ci to zysk 8,5% netto
    odpowiednik lokaty 10,5 przed opodatkowaniem)
    -zainteresować się aukcjami Millennium tam wyrwiesz 10% netto odpowiednik 12,%
    a kończące się aukcje Na "Twój wybór" do następnej aukcji
    (jak licytować masz tu http://lokatybezbelki.w.interia.pl/aukcjelokat.html)

    W skali roku zaoszczędzisz nie całe dwie setki.

    Pzdr

  • 3. Data: 2008-12-28 19:23:52
    Od: "łun" <...@...com>

    Użytkownik "TG"
    | możesz:
    | -założyć 340 lokat po 29 zł

    A nie lepiej 640 po 14,50 zł lub 1280 po 7,25 zł? :D

    Do końca grudnia jest dostępna w Open Finance lokata 5-miesięczna 10%.
    Możesz też się "zabawić" w 10-dniowe lokaty Banku Pocztowego - 10%. Ale nie wiadomo
    jak długo będą je oferować na tym poziomie.

    Są też polisolokaty:
    a)Allianz 6-miesięczna - odpowiednik 10,5% w banku (oprocentowanie niższe, ale bez
    podatku)
    b)w Open 6-miesięczna - odpowiednik 11% bankowej

    Minusem polisolokat jest 50% odpowiedzialność, w razie jakby co...

  • 4. Data: 2008-12-28 19:30:30
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Do końca grudnia jest dostępna w Open Finance lokata 5-miesięczna 10%.

    A czy ten OF ma gwarancję BFG? Coś mi się zdaje, że nie bardzo, bo w końcu
    nie są bankiem...

  • 5. Data: 2008-12-28 19:40:34
    Od: "Tomasz Godziebiewski" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    > A nie lepiej 640 po 14,50 zł lub 1280 po 7,25 zł? :D

    Dlatego że to jest minimalna ilość lokat na 365 dni żeby nie wpaść w belkę
    czyli masz 8,5% na czysto !

    > Do końca grudnia jest dostępna w Open Finance lokata 5-miesięczna 10%.

    Tu masz 10-19%=8,1%!

    > Możesz też się "zabawić" w 10-dniowe lokaty Banku Pocztowego - 10%. Ale nie wia
    > domo jak długo będą je oferować na tym poziomie.

    To samo 10 dni minimalna kwota 1000 zł odsetki po 10 dniach 2,74 najgorsze co
    może być, podatek 1 zł bo od 0,50 zł zaokrągla się w górę, podatek od dochodów
    kapitałowych w tym przypadku 26,5% !!!

    Pzdr

  • 6. Data: 2008-12-28 19:53:30
    Od: "łun" <...@...com>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    | A czy ten OF ma gwarancję BFG? Coś mi się zdaje, że nie bardzo, bo w końcu
    | nie są bankiem...

    Pieniądze trafiają do Noble Banku, OF pełni jedynie rolę pośrednika (zresztą OF jest
    powiązane z NB) więc gwarancja BFG jest.

  • 7. Data: 2008-12-28 19:57:34
    Od: "łun" <...@...com>

    Użytkownik "Tomasz Godziebiewski" <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    | Witam,

    | Dlatego że to jest minimalna ilość lokat na 365 dni żeby nie wpaść w belkę
    | czyli masz 8,5% na czysto !

    Wszystko prawda, tylko czy ktoś o zdrowych zmysłach założy sobie tak dużą ilość lokat
    na tak niskie kwoty tylko po to, żeby ominąć
    podatek?

  • 8. Data: 2008-12-28 20:05:06
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Pieniądze trafiają do Noble Banku, OF pełni jedynie rolę pośrednika
    > (zresztą OF jest powiązane z NB) więc gwarancja BFG jest.

    To, że tam trafiają to jeszcze nic nie znaczy. Noble ma gwarancję i daje je
    OF (o ile wpłacają w transzach po 50.000 euro, a nie więcej, co jest bardzo
    prawdopodobne). Możliwe (domniemuję, bo sam nigdy bym z OF nie skorzystał),
    że Ty masz umowę z OF, które bankiem nie jest. Zatem gwarancji nie masz.

  • 9. Data: 2008-12-28 20:27:20
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Ja myślę, że w obecnej sytuacji jeśli kasa może leżeć to trzeba brać lokaty
    na wysoki % i jak najdłuższe, bowiem wszystkie znaki na niebie i ziemi
    wskazują, ze stopy będą lecieć w dół, co oznacza, że już wkrótce lokata
    obelkowana założona na rok wyjdzie lepiej niż nieobelkowana na 10-15 dni.

  • 10. Data: 2008-12-28 20:29:01
    Od: "Tomasz Godziebiewski" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    dlatego podałem alternatywę aukcje,
    jeszcze większe oprocentowanie 10% netto możesz uzyskać zakładając 10 lokat po
    600 zł na 15 dni, odpowiednik lokaty z podatkiem 12,3 % !

    Pzdr