  • 11. Data: 2009-03-11 09:15:08
    Temat: Re: Gekko: Nie ma żadnego realnego kryzysu
    Od: "root" <r...@v...pl>

    > Czyli *tobie* robi dużą różnicę czy stratuję cie stado baranów czy
    > bardziej inteligentnych zwierząt? :-)
    Realnego kryzysu nie ma i tu sie zgadzam z kolega Gekko (nie będę tłumaczył
    dlaczego nie bo są inni madrzejsi ode mnie, którzy to lepiej wytłumaczą).
    Jednocześnie zgadzam się z Twoją celną uwagą o stadzie baranów . Nie ma tu
    żadnej ironii, uwaga ta opisuje, najkrócej jak tylko można, zjawiska
    zachodzące na tzw. rynkach. Czytałem sobie ostatnio forbesa a w nim
    oczywscie o Madoffie i o tym jak tuzy finansów dali się nabrać na
    najprostszą z możliwiych sztuczek. Potem było coś z naszego podwórka a tam
    opisy wpadek największych naszych biznesmenow. Po tej lekturze z pewną
    typową dla naszej nacji satysfakcją wróciłem do roku 2007 a nawet 2008 i
    własnych przewidywań co do cen ropy. Wtedy częśc z was mnie obsmiała, za
    stwierdzenie, że cena ropy osiagneła swój kres bo przy cenie 5zl za litr
    benzyny przestaniemy jeżdzić samochodami. No i co .....przyjechał walec i
    wyrównał.
    To samo dotyczyło cen nieruchomości. Mimo, że całkiem nieźle zarabiam, to
    niestety nie stać mnie na mieszkanie po cenie 8000 czy nawet 4000 zł/m2 a
    kredyt na 30 lat to jest totalna abstrakcja. Ktoś kto twierdzi ze może
    spłacać przez tak długi okres czasu jest wg mnie pozbawionym mózgu fantastą,
    to samo zresztą dotyczy bankiera który takiego kredytu udziela. No i znowu
    przyjechał walec i wyrównał a właściwie to nadal wyrównuje, bo ceny
    nieruchomości mają jeszcze daleko do dna (czyt. normalności). Jeśli to jest
    kryzys, to zaczyna mi się on podobać.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-03-11 09:32:58
    Od: "micom.edu.pl" <m...@m...edu.pl>

    Mi tez podoba sie to wyrowywanie! Obsawiajcie na czym zrobimy kolejna hosse.
    Ja mi mo wszystko obastwiam akcje! To co sie dzieje to zwykle wygryzanie
    biedoty z praw wlascicielskich do firm!. Typowe podejscie ktore juz dwa razy
    przezylismy w historii rynku kapitalowego Polski - czyli sprzedac na
    szczytach odkupic na maksymalnych dolkach. Niektore papiery sa juz tak
    przecenione, ze nie moga spadac zreszta zdecydowana wiekszosc ma juz
    wytrzepany akcjonarat. Za pomoca mediow udalo sie wprowadzic wiekszosc
    niedouczonego spoleczenstwa w przekonanie, ze mamy jakas totalna depresje
    ktorej tak naprawde w realnej gospodarce nie widac. Nie mowie, ze nie widac
    spowolnienia ale nie depresji!

    Fajas

  • 13. Data: 2009-03-11 09:42:11
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

> [...]
    > ktorej tak naprawde w realnej gospodarce nie widac. Nie mowie, ze nie widac

    Co ma za zanczenie nazwa?
    Depresje będziesz mieć jak dolar upadnie a właściwie najpierw
    Niemcy potem dolar. I nie ma to znaczenia, że realna gospodarka
    Polski jest lepsza niz inne. 50% i tak musi spaść. Może 46%

  • 14. Data: 2009-03-11 09:59:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > To samo dotyczyło cen nieruchomości. Mimo, że całkiem nieźle zarabiam, to
    > niestety nie stać mnie na mieszkanie po cenie 8000 czy nawet 4000 zł/m2 a
    > kredyt na 30 lat to jest totalna abstrakcja. Ktoś kto twierdzi ze może

    Racja. To absurd, że deweloperką zajmują sie ludzie typu pan Mietek z
    kolesiami i przycina na budynku 50% zysku.

    Zarabianie na samej spekulacji, to dmuchanie balonu. W kwestii akcji moim
    zdaniem ceny w długim terminie muszą spaść do takiego poziomu, w którym
    wypłacane dywidendy przewyższą dochody z obligacji. Mając swoją firmę mam do
    wyboru: włożyć w nią kasę i otrzymać jakiś procent zwrotu przy jakimś
    ryzyku, albo te same pieniądze zainwestować w inną firmę. C/Z na poziomie 10
    czy 20 bez bardzo wyraźnych perspektyw na rozwój, to absurd. Fazę
    intensywnego rozwoju wynikającą z przekształceń i wejścia do UE nasza
    gospodarka ma już prawie za sobą. Wtedy dynamika rozwoju była tak duża, że
    C/Z był nieistotny. Teraz, kiedy rynek się nasycił C/Z musi się zbliżyć do
    rozsądnych realiów.

    Osobną sprawą jest to, czy dywidenda jest wypłacana. Tutaj jak widać
    większość zarządów ma inwestorów w dupie. W dłuższym terminie ci powinni sie
    zastanowić dlaczego zarząd nie pozwala im do korzystania z prawa do
    otrzymania części należnego im zysku. Jaki sens jest inwestować w
    przedsięwzięcie nie przynoszące zysku? Wtedy rozsądnie jest sprzedać takie
    akcje i obniżyć ich kurs.

    Patrząc na powyższe i całą sytuację uważam, że WIG20 powyżej 1000 to bańka
    spekulacyjna.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2009-03-11 10:26:17
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > akcje i obniżyć ich kurs.
    >
    > Patrząc na powyższe i całą sytuację uważam, że WIG20 powyżej 1000 to bańka

    Zarób na swojej pracy i przemyśleniach. Sprzedaj kontrakt na wig20.

  • 16. Data: 2009-03-11 10:43:05
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zarób na swojej pracy i przemyśleniach. Sprzedaj kontrakt na wig20.

    Zanim to co napisałem się stanie upłynie sporo czasu. Na razie to mam pasy
    mocno zapięte i jadę w górę.
    :-)

  • 17. Data: 2009-03-11 11:04:12
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zanim to co napisałem się stanie upłynie sporo czasu. Na razie to mam pasy
    > mocno zapięte i jadę w górę.
    > :-)
    Czyli jesteś wstrętnym spekulantem i dmuchasz bańkę spekulacyjną. Wyrażnie
    psujesz gospodarkę.

  • 18. Data: 2009-03-11 11:21:13
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > Niemcy potem dolar. I nie ma to znaczenia, że realna gospodarka
    > Polski jest lepsza niz inne. 50% i tak musi spaść. Może 46%

    Już samo stwierdzenie, że Niemcy upadną jest tak głupie, że może to pisać tylko
    typowy naganiacz albo idiota dziennikarz, bo mu tak każą. Jak na razie w
    sklepach ceny rosną to jaki to kryzys???

  • 19. Data: 2009-03-11 11:22:41
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Czyli jesteś wstrętnym spekulantem i dmuchasz bańkę spekulacyjną. Wyrażnie
    > psujesz gospodarkę.

    Przepraszam, to wszystko moja wina
    :-(

  • 20. Data: 2009-03-11 11:26:19
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    k...@o...pl napisał(a):
    Jak na razie w
    > sklepach ceny rosną to jaki to kryzys???

    A słyszałeś o inflacji, hiperinflacji? Wiesz kiedy te zjawiska występują?

    kc