  • 31. Data: 2009-10-07 18:20:28
    Temat: Re: jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.10.09 12:41, Krzysztof Halasa pisze:

    > Spojrz na date techniczne jakiegos normalnego odbiornika GPS (takiego
    > wspolczesnego, nie jakiegos np. 8-kanalowego z ubieglego wieku).

    2 pierwsze z brzegu:
    http://www.allegro.pl/item702362182_apogeo_odbiornik
    _gps_trimble_juno_sb_hit_f_vat.html
    http://cokupic.pl/opinie/Odbiornik-GPS-Trimble-Nomad
    -800MHz-aparat-2Mpx-czytnik-kodow-kreskowych/c0c58d4
    6459a47c7#

    pierwszy 5-10m, drugi 2-5m.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2009-10-07 21:43:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

> [...]
    _gps_trimble_juno_sb_hit_f_vat.html
    > http://cokupic.pl/opinie/Odbiornik-GPS-Trimble-Nomad
    -800MHz-aparat-2Mpx-czytnik-kodow-kreskowych/c0c58d4

    Tzn. nawet w jednym z dwoch pierwszych z brzegu moze byc "2-5 m"? :-)

    BTW: wiesz, sa takie odbiorniki, ktorych geodeci uzywaja. Wbijaja potem
    w ziemie taki gwozdzik pomalowany na rozowo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2009-10-08 06:45:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 07.10.09 23:43, Krzysztof Halasa pisze:

    _gps_trimble_juno_sb_hit_f_vat.html
    -800MHz-aparat-2Mpx-czytnik-kodow-kreskowych/c0c58d4
    6459a47c7#

    > Tzn. nawet w jednym z dwoch pierwszych z brzegu moze byc "2-5 m"? :-)
    ?*5??78m?
    Czyli prawie 100m?

    > BTW: wiesz, sa takie odbiorniki, ktorych geodeci uzywaja. Wbijaja potem
    > w ziemie taki gwozdzik pomalowany na rozowo.

    Rozmawiamy o sprzęcie konsumenckim, AFAIR?

    --
    Pete

  • 34. Data: 2009-10-08 07:56:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > raczej ok. 75 m2
    Raczej ok 100mkw;))) przy błedzie pomiaru 5 metrów

    Krzysiek

  • 35. Data: 2009-10-08 11:25:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > ?*5??78m?
    > Czyli prawie 100m?

    Zgodzilbym sie gdyby to mialo byc na pustyni i po spelnieniu dodatkowych
    warunkow (np. chwilowe okreslenie polozenia, zamiast zostawienia
    odbiornika na dluzszy czas i chocby zebrania sladu, jesli nie
    dla postprocessingu).

    Uzywales kiedys odbiornika GPS? Takiego turystycznego, bo samochodowe
    i np. lotnicze to inna bajka. Ja uzywam i uwierz ze nie ma najmniejszego
    problemu z ponownym znalezieniem jakiegos punktu. Jak sobie jeszcze tym
    Trimblem zrobisz zdjecie, to tym bardziej.

    HTH i EOT.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2009-10-09 06:49:45
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-08 09:56, kris wrote:

    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Raczej ok 100mkw;))) przy błedzie pomiaru 5 metrów

    Eeee tam, wzoru na pole koła się zapomniało ? :-)))

    witrak()

  • 37. Data: 2009-10-09 10:37:08
    Od: maruda <r...@n...com>

    witrak() pisze:

    > Eeee tam, wzoru na pole koła się zapomniało ? :-)))

    Eeetam... Myśleć teraz w szkołach nie uczą?

    Zaznacz sobie na kartce punkt X = "prawdziwe miejsce, gdzie byłeś wtedy"
    (współrzędne = odczyt z GPS).
    Wyrysuj sobie koło o R=5m, gdzie mogłeś być wtedy naprawdę.
    Wyznacz sobie na tym okręgu punkt Y, gdzie hipotetycznie wtedy byłeś
    naprawdę (maksymalnie niekorzystny przypadek).
    Na drugim końcu średnicy zaznacz sobie punkt Z, gdzie hipotetycznie
    jesteś teraz i masz ten sam odczyt na GPS-ie (maksymalnie niekorzystny
    przypadek).
    Jak daleko jesteś od miejsca gdzie schowałeś skarb?
    (hint: 10 metrów)
    Czy wiesz w jakim kierunku?
    (hint: nie, bo i skąd...)
    Jak duże koło musisz rozkopać, żeby znaleźć skarb?
    (hint: o R=10m)
    Jaka jest powierzchnia tego koła do rozkopania?
    (wzór na pole koła znasz, to sobie policz...)

    Jeśli Wy tak samo liczycie wasze pieniądze, to chciałbym być Waszym
    bankierem... :P

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 38. Data: 2009-10-09 14:29:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-09 12:37, maruda wrote:

> [...]
    > (wzór na pole koła znasz, to sobie policz...)
    >
    > Jeśli Wy tak samo liczycie wasze pieniądze, to chciałbym być Waszym

    Wiesz, co to oznacza, że błąd wynosi 5 m ? Wygląda na to, że wiesz
    :-)))
    Teraz trzeba tylko wiedzieć skąd się bierze. Otóż ten błąd jest albo
    skutkiem zakłóceń przypadkowych, albo błędem systematycznym urządzenia.
    Jeśli to pierwsze, to wystarczy wykonać pomiar kilkanaście razy (w
    pewnych odstępach czasu, tak aby wykorzystywane były różne zestawy
    satelitów - oczywiści może to spowodować, że procedura potrwa
    trochę, ale czego się nie robi dla takiej kasy...) i uśrednić wyniki
    (oczywiście i przy zakopywaniu, i przy odkopywaniu). W zależności od
    liczby pomiarów błąd średniej spadnie nawet o rząd wielkości.

    Jeśli to drugie, to używając tego samego urządzenia (niezbyt
    zużytego, więc trzeba by je mało używać - ale czego się nie robi dla
    takiej kasy...) trafi się dokładnie w to samo miejsce.

    Jeśli zaś będziemy mieli do czynienia z kombinacją obu przypadków,
    to w *najgorszym* razie odległość będzie 5 m. Ergo pole do
    przekopania ma pi*5*5 m2 c.b.d.o.

    Z finansami to u Ciebie pewnie dobrze, ale fizyka i statystyka się
    kłania ;-)

    witrak()

  • 39. Data: 2009-10-09 16:26:28
    Od: maruda <r...@n...com>

    witrak() pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli zaś będziemy mieli do czynienia z kombinacją obu przypadków, to w
    > *najgorszym* razie odległość będzie 5 m. Ergo pole do przekopania ma

    Bzdura.
    Byłoby tak, gdybyś wyeliminował błąd przypadkowy, ale to nie byłaby już
    "najgorsza możliwa" sytuacja, a medialna, czyli środek krzywej Gaussa.

    Załóżmy, że Katowice, Częstochowa i Piotrków Tryb. leżą na jednej linii.
    Odległości między nimi są po ok. 80km.

    Jeśli jakiś teoretyczny GPS ma błąd 80km i pokazuje Ci, że jesteś w
    Częstochowie, to tak naprawdę możesz być w Katowicach lub w Piotrkowie.
    Załóżmy, że jesteś w Piotrkowie i tam zakopujesz skarb.
    Zapisujesz sobie te współrzędne (Częstochowy).
    Po jakimś czasie włączasz GPSa będąc przypadkowo w Katowicach. Ponieważ
    błąd jest 80km, to może się zdarzyć, że on Ci wyświetli współrzędne
    Częstochowy. Stwierdzasz "O! tu zakopałem skarb!" i zaczynasz kopać. Po
    spirali oczywiście.
    ;)

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 40. Data: 2009-10-09 17:10:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-09 18:26, maruda wrote:

> [...]
    > błąd jest 80km, to może się zdarzyć, że on Ci wyświetli współrzędne
    > Częstochowy. Stwierdzasz "O! tu zakopałem skarb!" i zaczynasz kopać. Po

    Przeczytaj jeszcze raz, co napisałem (tylko lepiej się postaraj), to
    zauważysz, że opisałeś część mojej procedury.

    Eh...

    witrak()