  • 11. Data: 2012-02-15 08:13:09
    Temat: Re: Getinowe waleniewtynki* ;)
    Od: maruda <m...@n...com>

    > to Cię pociągnę za język dalej: a dlaczego sądzisz, że USD miałby się
    > umocnić względem euro, skoro np. dług USA jest większy niż strefy?

    Bo USA ma większy potencjał finansowo-gospodarczy niż rozkładająca się UE?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 12. Data: 2012-02-15 09:16:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 09:13:09 +0100, maruda <m...@n...com> wrote:

    >Bo USA ma większy potencjał finansowo-gospodarczy niż rozkładająca się UE?

    IMHO niekoniecznie, ale zobaczymy wkrótce :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2012-02-15 09:40:03
    Od: "FiFi" <a...@a...pl>

    > to Cię pociągnę za język dalej: a dlaczego sądzisz, że USD miałby się
    > umocnić względem euro, skoro np. dług USA jest większy niż strefy?

    To nie wynika z zadnych fundamentow, kursy walut reagują wrecz odwrotnie do
    niusow fundamentalnych, ale europa sie rozsypuje, przynajmniej oficjalnie i
    tak jak mają myslec inwestorzy, zatem EUR sie osłabia (szybciej niz $ bo
    obie waluty to i tak szambo).
    Czyli lecimy do EURUSD=1.0 albo i mniej w perspektywie 2-3 lat
    http://stooq.pl/q/?s=eurusd&d=20120215&c=30y&t=c&a=l

    co przeklada sie na wzrost USDPLN ponad 5zł...
    http://stooq.pl/q/?s=eurusd&d=20120215&c=30y&t=c&a=l
    n&b=1&r=usdpln

    Więc stąd wg mnie warto mieć dolary :)

  • 14. Data: 2012-02-16 10:29:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 15 Feb 2012 10:40:03 +0100, "FiFi" <a...@a...pl> wrote:

    >To nie wynika z zadnych fundamentow, kursy walut reagują wrecz odwrotnie do
    >niusow fundamentalnych, ale europa sie rozsypuje, przynajmniej oficjalnie i

    hmmm, szwajcarska waluta zareagowała całkiem zgodnie z "niusami" jakiś
    czas temu....

    >tak jak mają myslec inwestorzy, zatem EUR sie osłabia (szybciej niz $ bo
    >obie waluty to i tak szambo).

    właśnie o to mi chodzi: to może być iluzja, bo USA wydają się być w
    znacznie gorszej sytuacji i gorzej zniosą "zakręcenie kurka", jeśli
    świat przestanie kupować ich dług.

    >Czyli lecimy do EURUSD=1.0 albo i mniej w perspektywie 2-3 lat
    >http://stooq.pl/q/?s=eurusd&d=20120215&c=30y&t=c&a=
    ln

    ba, gdyby przewidywanie przyszłości kursu dwóch fiducjarnych walut
    było takie proste... :-)

    >Więc stąd wg mnie warto mieć dolary :)

    OK, wróćmy do dyskusji w 2014-2015 :-)
    --