  • 1. Data: 2009-10-31 02:19:37
    Temat: Gorąca prośba
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Mam do zapłacenia mandat karny w wysokości 200 złotych.
    Mandat wystawiła mi policja, opłaciła (wpłacając na moje
    prywatne konto) policja, ale ja postanowiłem zaczekać
    z zapłaceniem stosownym urzędom, aby zobaczyć, jak
    w rzeczywistości wygląda windykacja w Polsce.

    No i wygląda koszmarnie. Komornik chyba nie potrafi założyć
    konta bankowego, na które by mu dłużnicy wpłacali pieniądze.

    Czy ktoś mógłby pomóc (ponoć kształconemu człowiekowi) Andrzejowi
    Chwiesiukowi, komornikowi I Urzędu Skarbowego w Białymstoku
    w założeniu konta bankowego?

    Na razie ów człowiek wyznacza mi randki w Urzędzie Skarbowym,
    ale w czasie, gdy ja jeszcze śpię. :) Nie mogę później go
    zastać w pracy (w godzinach pracy urzędu) a inne osoby tam
    pracujące nie mogą wziąć ode mnie pieniędzy w jego zastępstwie
    celem przekazania mu wiadomej należności... Na dodatek okłamują
    mnie, twierdząc, iż nie wiedzą, o co mi chodzi, choć wiedzą, że
    chodzi mi o zapłacenie mandatu w wysokości 200 złotych. :)
    A wiem, że wiedzą, gdyż sami mówią, że chodzi o taki mandat.

    Paranoja.

    Komornik proponuje też złożenie mi wizyty domowej. Ponieważ ostatnio
    miałem wizytacje ;) kurierów (kupowałem w sklepach internetowych)
    wiem, że nie każdy :) uczciwy człowiek ma ochotę na poznawanie
    ,,rozkładu mieszkań''. Czyżby komornicy mieli taką ochotę? Czyżby
    współpracowali nie tylko z urzędami skarbowymi, ale także z innymi
    ,,windykatorami''? :) Domorosłymi? ;)

    -=-

    To jak? Pomoże ktoś komornikowi w założeniu konta bankowego
    i w podaniu mi numeru tego konta? Będę wdzięczny. :)
    Mogę z wdzięczności napisać jakiś tekst na zamówienie lub
    nie napisać (nie wysłać napisanego) jeśli komuś zależy na
    tym, abym mniej pisał czy mniej słał. :) Dla mnie to drobnostka. :)

    -=-

    Do czego zmierza kraj, w którym niby wykształceni ludzie nie
    potrafią współpracować z bankami? :) I na dodatek jakby wykazują
    chęć współpracy ze złodziejami, gdyż tylko w tym celu mogą mieć
    ochotę na składanie wizyt w mieszkaniach dłużników. :)

    -=-

    Przypomnę, że moim wierzycielem jest społeczeństwo polskie (nie komornik)
    i aktualnie komornik (żyjący z podatków) utrudnia mi spłacenie długu jaki
    mam wobec społeczeństwa polskiego. Fakt, że na zapłacenie tego mandatu mam
    pieniądze od policji jedynie komplikuje sprawę -- [ja] przetrzymuję cudze
    pieniądze. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum... Może warto dodać, że chciałbym, aby to konto było założone
    w Polsce, abym nie musiał płacić za przelew. :) Takie konto
    zapewne przyda się i innym dłużnikom. :)

  • 2. Data: 2009-10-31 08:45:08
    Temat: Re: Gorąca prośba
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

    Tutaj powinni ci pomóc

    http://www.tinyurl.pl?d0vLVQYK

  • 3. Data: 2009-10-31 08:55:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Paź, 03:19, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    >                 w Polsce, abym nie musiał płacić za przelew. :) Takie konto
    > zapewne przyda się i innym dłużnikom. :)

    To komornik skarbowy, a nie kkomornik - komornik. Jest pewna roznica.
    Taki komornik jest pracownikiem US. US na 101% ma konto ;-)

  • 4. Data: 2009-10-31 10:19:05
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    BK pisze:

    > To komornik skarbowy, a nie kkomornik - komornik. Jest pewna roznica.
    > Taki komornik jest pracownikiem US. US na 101% ma konto ;-)

    Prawdopodobnie jedynie gdy dostarczy gotowke wraz z odpowiednimi
    pokwitowaniami sciagnieta od dluznika ma prawo do prowizji. Sadze, ze
    nawet jesli podalby numer prywatnego konta a nastepnei wyplacilby z
    niego przelane pieniadze, aby wplacic w kasie, rowniez by sie to nie
    liczylo jako "platne" sciagniecie, poniewaz nie moglby zalaczyc
    pokwitowania o dopowiedniej tresci, z podpisem dluznika itd.

  • 5. Data: 2009-10-31 11:25:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 31 Oct 2009 09:45:08 +0100, Damian Niusy napisał(a):

    > http://www.tinyurl.pl?d0vLVQYK

    Przed kliknięciem pomyślałem, że właśnie tam powinno się go skierować. Nic
    oryginalnego nie wymyśliłem, wiem. :)

    AK

  • 6. Data: 2009-10-31 12:11:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > z zapłaceniem stosownym urzędom, aby zobaczyć, jak
    > w rzeczywistości wygląda windykacja w Polsce.

    ja przyznaje sie bez bica ze tego po prostu nie rozumiem.
    Dostałes mandat i nastepnie ten mandat tobie zaplaciła policja?
    O co tu chodzi?

    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 7. Data: 2009-10-31 12:43:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Kubiak" 21ihiorgj18w$....@4...net

    > Przed kliknięciem pomyślałem, że właśnie tam powinno się go skierować. Nic
    > oryginalnego nie wymyśliłem, wiem. :)

    Psychiatra zacznie od gadania, brania szmalu, na koniec wypisze tabletki...
    Zanim to wszystko komornikowi pomoże, minie sporo czasu... A ja nie chcę czekać.
    Chcę zapłacić. :) Tym bardziej, że policja uznała swój błąd i dała mi szmal na
    opłacenie tego mandatu. :)

    Jak to jest, że wykształcony niby człowiek nie potrafi podać numeru konta
    dłużnikowi? Taki niski jest teraz poziom kształcenia prawników w Polsce? :)
    Chyba tak. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-10-31 12:49:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 5...@v...goo
    glegroups.com

    : To komornik skarbowy, a nie kkomornik - komornik. Jest pewna roznica.
    : Taki komornik jest pracownikiem US. US na 101% ma konto ;-)

    Problem ów rozwiązała moja matka (formalnie -- notowany doradcy podatkowy,
    płacący składki i ubezpieczenia), która zadzwoniła do US. Gdybym wpłacił
    na konto US, komornik nie dostałby swojej prowizji za swoją pracę windykacyjną. :)

    Dlatego proponuję, aby otworzył swoje konto, ja bym tam wpłacił razem z jego
    prowizją a on by oddał narodowi po potrąceniu tej swojej doli. :)

    Swoją drogą... Nie wiedziałem tego, że jeśli US dostanie szmal skierowany
    do komornika, zabierze ów szmal i nie odda komornikowi stosownej części...

    Obawy komornika rozumiem, :) ale dlaczego nie może on otworzyć swojego konta? :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-10-31 13:01:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" hch2ur$2to$...@n...onet.pl

> [...]
    > rowniez by sie to nie liczylo jako "platne" sciagniecie, poniewaz nie moglby
    zalaczyc pokwitowania o dopowiedniej tresci, z

    Coś w ten deseń. :) Ale zauważ, że nie mogę nawet wpłacić szmalu
    pracującej razem z nim kobiecie. Dałaby mi papierki do podpisania,
    ja dałbym jej szmal (razem z prowizją) i otrzymałbym od niej pokwitowanie.
    Kobieta ta pracuje nie tylko w godzinach 08-10 (gdy ja śpię) ale także
    później, chyba tak długo, jak długo pracuje US.

    Mógłbym nawet podpisać, że dałem dzień później, czyli następnego dnia,
    a więc wtedy, gdy ona by oddała pieniądze komornikowi. :) (poświadczyłbym
    wówczas nieprawdę? czy jedynie bym złożył nieprawdziwe oświadczenie?)

    A jednak komornik nie pozwala na takie coś. :) Musi wziąć osobiście.
    Czyżby bał się, że kobieta (razem z nim pracująca) okradnie go? :)
    Raczej tak.

    Dlatego proponuję bank -- banki jakie są, takie są, ale jednak
    aż 20 złotych to mu nie ukradnie żaden bank. :)

    No i teraz jest potrzebna pomoc. Komornik sam nie potrafi otworzyć takiego konta.
    Na pewno o bankach i usługach bankowych wie, bo przecież w razie czego ma zabierać
    właśnie z konta dłużnika, ale jednak coś powstrzymuje kształconego wysoko człowieka,
    tak że nie podaje numeru konta... Może boi się komorniczego zajęcia tegoż konta? ;)
    Jeśli
    tak, to chyba może mieć wiele kont bankowych...

    Przypomnę raz jeszcze -- komornik ma pracować dla społeczeństwa, nie dla siebie.
    Jak na razie to on nie pracuje dla społeczeństwa, ale przeciwko temu społeczeństwu.
    Zapłaciłbym mandat od razu, gdyby nie było tego rodzaju komorników... No... Może nie
    tak od razu, bo i policja zaczekała parę tygodni, zanim zapłaciła. ;) Ale nie
    zwlekałbym
    tak długo. No i gdybym mógł zapłacić na konto, uczyniłbym to ze 2 tygodnie temu.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-10-31 13:20:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" 3...@b...poznan.pl

    > ja przyznaje sie bez bica ze tego po prostu nie rozumiem.
    > Dostałes mandat i nastepnie ten mandat tobie zaplaciła policja?
    > O co tu chodzi?

    Czego nie rozumiesz? Wyjechałem z Rajgrodu, było luźno, obiadokolacja
    stygła, zapomniałem o chłopakach z suszarką (przejechałem obok nich
    tego dnia wielokrotnie) i zatrzymali mnie. :) A że mnie nie znali,
    więc wypisali mi mandat na 200 złotych. Parę tygodni trwało, zanim
    dobre stosunki wzięły górę nad nieodpowiedzialnością policji i policja
    dała mi 200 złotych na pokrycie mandatu, czego ja jednak nie uczyniłem
    bezzwłocznie i sprawa trafiła do komornika US...

    Pewnie pytasz, co z punktami? Jeździ mi się tak samo dobrze z tymi punktami
    (zabrali 6) jak i bez nich. :) Komplet to chyba 24. Co innego, gdyby mi punktów
    zabrakło i trzeba by było iść na dokształty płatne. :) Ale ja punktowany jestem
    niezmiernie rzadko. :)

    No i mandatowany także rzadko. :) W czerwcu (akurat w Centrum Europy była Europarada)
    dostałem w Rajgrodzie mandat, o którym piszę a poprzednim razem z 7 (siedem) lat temu
    nad jakimś mostem, na drodze z Białegostoku do Ełku, gdzie wysłano policjantów czasie
    ulewy, aby nie wysyłać tam karetek pogotowia. :)

    W Białymstoku mandatów mi nikt nie wypisuje. Jakieś 2 lata temu wypisali mi
    miastowi za złe parkowanie, ale i oni odstąpili w końcu :) od tego pomysłu
    i już mi nie wypisują. :) Jak widać -- dobre stosunki są ważniejsze niż mandaty. :)
    Odstąpili, to znaczy już mi nie wypisują, ale tamten musiałem zapłacić. I zapłaciłem,
    potrącając jego wartość z podatków. Chyba (raczej na pewno) ponad stukrotnie. :)

    W ogóle dobrze mi żyje się z urzędniczkami, urzędnikami, urzędami, mundurowymi...
    Zgrzyt z komornikiem jest czymś zaskakującym... Wolałbym, aby ów problem nie rósł,
    lecz aby komornik podał mi numer konta bankowego...

    Kulturalni ludzie nie targają ton makulatury -- do płacenia służą przelewy i banki.
    Może komornik nie ma zaufania do banków (co w jego zawodzie może mieć jakieś
    uzasadnienie) ale IMO powinien swój lęk pokonać i otworzyć konto w banku. :)

    Oczywiście pomoc psychiatryczna (o której pisały dwie osoby w tym wątku) jest
    mile widziana (psychiatrzy leczą i łagodzą lęki) ale IMO wystarczy jakaś życzliwa
    pomoc. :) Jakaś serdecznie uśmiechnięta bankierka... Jakiś życzliwie nastawiony
    bank...

    Czego tu się bać? My wszyscy mamy w bankach swoje pieniądze i jakoś nie drżymy ze
    strachu!!! :)
    Komornik też może mieć swoje własne konto. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'