  • 1. Data: 2010-12-11 08:18:47
    Temat: Gra na giełdzie - komputer
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

    Witam

    Po świętach mam zamiar zmienić sprzęt - komputer, monitory, których będę
    używał do pracy na GPW i Forexie (obecny sprzęt się "zestarzał").
    Chciałbym kupić:

    - Aapple IMAC 27" rozdzielczość 1440x2560 i podłączyć drugi monitor tej
    samej wielkości Apple.
    Niestety w MAC podobno nie zawsze działają wszystkie aplikacje- może ktoś
    wie coś na ten temat? Jako rozwiązanie alternatywne można dokupić Windowsa -
    czy ktoś to testował?,

    lub

    - Dell 27" lub 30" dwa monitory, tu już nie ma problemu z systemem.

    Nie piszę o konfiguracji komputera, bo ona jest standardowa -tak zakładam
    (używam komputera tylko do obsługi 4-ch aplikacji wymienionych poniżej, a
    one nie wymagają wiele).

    Natomiast interesuje mnie rozdzielczość, ze względu na wzrok i komfort
    pracy - może ktoś się wypowie?

    Korzystam biura makl. mBanku i XTB (XTB Trader, XTB Option Trader i Sidoma)
    trochę BPH

    W XTB Trader często robię wykresy - czy ktoś wie czy w tej rozdzielczości
    wykresy będą miały widoczny większy zakres danych czy tylko wykres będzie
    większy (pytałem Biurze obsługi ale konsultant nie wiedział).

    Jeżeli nie wypowiedziałem się precyzyjnie to - osobę zainteresowaną
    odpowiedzią - proszę o "pytania pomocnicze", bo o ile trochę znam się na
    grze to na sprzęcie prawie wcale.

    Może zna ktoś inne rozwiązania - sprzęt - do 15 - 20 tyś. (nie chciałbym
    przekroczyć tej kwoty ale też chciałbym uniknąć dyskusji co jest o kilkaset
    zł tańsze/droższe - dysputa o na ten temat nie jest moim priorytetem)

    Proszę też nie pisać jakie biura są lepsze jakie gorsze każdy decyduje się
    na jakieś i z nimi pracuje.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-11 09:30:43
    Temat: Re: Gra na giełdzie - komputer
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    IZI wrote:

> [...]
    > zł tańsze/droższe - dysputa o na ten temat nie jest moim priorytetem)
    >
    > Proszę też nie pisać jakie biura są lepsze jakie gorsze każdy decyduje się

    W Polsce ponad 90% komputerów ma zainstalowany Windows. Mac OS X to system
    wykorzystywany przez grafików. Programy, które chcesz wykorzystywać chodzą
    pod windows. Kupując komputer Apple robisz sobie duże kłopoty. Przy kupnie
    komputera zwróć uwagę na ilość pamięci. Masz duży budżet. Zmieści się w nim
    każda konfiguracja sprzętowa. Raczej sugerował bym Ci komputer z Windows.
    Więcej ludzi się na tym zna i możesz liczyć na szerszą pomoc. Nie spotkałem
    się z programem do wizualizacji danych giełdowych na Mac OS X. Czym większa
    rozdzielczość na ekranie tym więcej danych możesz obejrzeć. Monitory LCD
    mają tylko jedną rozdzielczość przy, której jest ostry obraz. Z tego powodu
    ja używam monitorów CRT. Komputery Apple nie tolerują zmian w konfiguracji
    sprzętowej. Sumując. Sugeruje Ci kupno komputera z dużą ilością pamięci
    operacyjnej z systemem Windows do tego monitory CRT. W/g mnie idealna
    konfiguracja jest taka: laptop z możliwie dużym ekranem i ilością pamięci. W
    domu monitory CRT zewnętrzna klawiatura i mysz. Daje to niezależność od
    zasilania elektrycznego. Przy zaniku napięcia zawsze jest czas na zrobienia
    z pozycjami co należy. Jest również możliwość handlować na wyjeździe gdy
    jest taka chęć, bez żadnych dodatkowych zabiegów. Do tego telefon komórkowy
    3G skonfigurowany do natychmiastowego połączenia komputera z internetem. Bo
    jak w domu nie ma prądu to nie ma również dostępu do internetu. Twój budżet
    dźwiga taką konfigurację sprzętową na bardzo wysokim poziomie sprzętowym.

  • 3. Data: 2010-12-11 09:47:11
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > sprzętowej. Sumując. Sugeruje Ci kupno komputera z dużą ilością pamięci
    > operacyjnej z systemem Windows...

    Win 7 64b, inaczej bedzie widoczne tylko 2,5GB RAM ile by się nie włozyło.
    A 2,5GB mi zaczyna trzeszczeć w szwach po uruchomieniu 3ch programów które
    zassą komplet danych.

    Kupienie Maca w naszych warunkach to jakby kupić samochód z kierownicą po
    prawej stronie na paliwo, którego nie ma u nas na stacjach.

  • 4. Data: 2010-12-11 10:09:05
    Temat: Re: Gra na gie&sup3;dzie - komputer
    Od: k...@p...onet.pl

    > U&iquest;ytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisa&sup3; w wiadomo&para;ci

    du&iquest;&plusmn; ilo&para;ci&plusmn; pami&ecirc;ci

    > Win 7 64b, inaczej bedzie widoczne tylko 2,5GB RAM ile by si&ecirc; nie
    w&sup3;ozy&sup3;o.
    > A 2,5GB mi zaczyna trzeszcze&aelig; w szwach po uruchomieniu 3ch programów które
    > zass&plusmn; komplet danych.
    >
    > Kupienie Maca w naszych warunkach to jakby kupi&aelig; samochód z kierownic&plusmn;
    po
    > prawej stronie na paliwo, którego nie ma u nas na stacjach.

    Pytanie techniczne-czy jest przewaga komputerow SONY nad innymi dla prac ze
    swietna rozdzielczoscia, wykresami i stosowaniem do gier?
    Gry dla oderwania sie czasami przy nudzie na notowaniach.

    Czy to tylko mit; moze leoszy inny sprzet, najlepiej sysyem na podłaczane dwa
    duze monitory. Prosze o pare słów o tym.
    kroovka

  • 5. Data: 2010-12-11 10:37:30
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >
    > Czy to tylko mit; moze leoszy inny sprzet, najlepiej sysyem na podłaczane
    > dwa duze monitory. Prosze o pare słów o tym.

    Za rozdzielczość i wydajność obrazu odpowiada karta graficzna. Komputery
    markowe mają tylko taką przewagę nad składanymi samemu, że są wygrzewane
    przed sprzedażą. Reszta to snobizm. Apple jest bardziej wow od sony, a sony
    jest bardziej wow od lenovo. Do tego żeby podłączyć dwa duże czy małe czy
    jakiekolwiek monitory trzeba mieć albo kartę graficzną z możliwością
    podłączenia dwóch monitorów (dualhead) lub dwie karty graficzne. Każdy ze
    znanych mi systemów operacyjnych obsługuje wiele kart graficznych
    przyłączonych do komputera. Jeżeli chcesz pograć przy notowaniach to bym
    polecił komputer wieloprocesorowy (wielordzeniowy) z kartą graficzną do gry
    na jaką Cię tylko stać, do tego drugą kartę do obsługi handlu. Dwa dyski
    jeden do mielenia w czasie gry drugi do obsługi handlu. Innymi słowy dwa
    komputery w jednej puszce. Do tego RAM'u ile się zmieści i w komputerze i w
    portfelu. Z Twojego pytania wnoszę, że najlepszym systemem do obsługi tego
    byłby Windows.

  • 6. Data: 2010-12-11 11:03:26
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > dwa
    > duze monitory. Prosze o pare słów o tym.

    to, że można grać w ogóle nie analizując wykresów tylko na podstawie
    sygnałów generowanych np. przez soft w telefonie to inna para kaloszy

  • 7. Data: 2010-12-11 11:15:28
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Grupowicze już Ci tu radzili.
    Ja tylko przyłącze się do głosów, abyś od MACa w naszych warunkach
    trzymał się z daleka. U mnie znajomy takiego nabył i na każdym kroku ma
    jakiś problem z software, z tak dla każdego błahymi programami typu jak
    chociażby klient FTP.

    Nie zapomnij przede wszystkim o dobrym zasilaczu i jakimś szybkim dysku.

  • 8. Data: 2010-12-11 11:49:19
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

> [...]
    > budżet
    > dźwiga taką konfigurację sprzętową na bardzo wysokim poziomie sprzętowym.

    Dziękuję Totus za pomoc

    Laptop mam - 18,6 cala i dodatkowe dwa 15" (resztę parametrów nie opisuję,
    prawdę mówiąc nawet nie sprawdzałem.-ale działają dobrze), modem awaryjny
    iPlusa rzeczywiście też mam, dodatkowo skonfigurowany telefon i awaryjnie
    Orange - żony (chociaż nigdy mi się nie zdarzyło żeby te dwie pierwsze sieci
    padły jednocześnie)
    Laptopy - poza jednym 18" są dla mnie "przymaławe" ze względu na wzrok i
    komfort pracy, właśnie dlatego chcę zmienić sprzęt - zostawić tylko jeden
    laptop "w razie wyjazdu", albo żeby na szybko przeczytać coś siedząc na
    fotelu i nie podchodząc do biurka.

    W takim razie z systemu MAC rezygnuję bez zastanowienia.
    -----
    Co do komputerów:

    Podoba mi się sam komputer Apple ze względu na ergonomię - marka nie ma dla
    mnie znaczenia brak plątających się kabli już tak.
    http://www.apple.com/pl/imac/specs.html
    W salonie Apple zapewniono mnie (jeżeli się zdecyduję), że wgrają mi Windows
    7 i wszystko skonfigurują (przed zakupem - swoją drogą ciekawe czy to
    zrobią?)
    Może ktoś użytkuje z Windowsem i wyrazi swoją opinię o komputerze?

    Co do Dell to konsultant powiedział mi (oczywiście jeżeli się zdecyduję), że
    przyślą komputer skonfigurowany (z dwoma monitorami) dla mnie na allegro
    jest czytelniejszy opis niż na stronie Dell
    http://allegro.pl/hit-monitor-dell-u3011-30-2560x160
    0-usb-ips-36nbd-i1351099970.html
    Monitor Dell - nie jest to CRT ale LED (czy jest jakaś różnica - nie myślę o
    różnicy w budowie tylko "patrzę i widzę" - różnicę oczywiście?) - może ktoś
    testował te dwa rodzaje monitorów.
    Tak jak wyżej może ktoś wyrazi swoją opinię?

    -----
    Co do rozdzielczości i ilości danych właśnie tego nie mogłem się dowiedzieć
    od konsultanta w XTB:
    - czy ich oprogramowanie pracuje z maksymalną rozdzielczością 1920 x 1080 =>
    wtedy kupowanie monitora z większą rozdzielczością nic nie da, bo będą tylko
    "większe słupki" ale nie większa ilość danych.
    - może pracował już ktoś z XTrader w rozdzielczości 2560x1440?

    Sumując:
    System Windows 7 64b
    Pamięć podręczna 4GB - 8GB

    Może jeszcze jakieś uwagi?

    Z góry dziękuję

  • 9. Data: 2010-12-11 12:13:29
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    IZI wrote:

> [...]
    > tylko "większe słupki" ale nie większa ilość danych.
    > - może pracował już ktoś z XTrader w rozdzielczości 2560x1440?

    Nikt nie myśli o Tobie, każdy myśli o sobie. Każdy chce sprzedać. Musisz sam
    wiedzieć co jest dla Ciebie najważniejsze. Jeżeli będziesz się o to pytał w
    sklepie to usłyszysz co jest najważniejsze dla sprzedawcy. Monitory CRT
    lepiej pokazują obraz niż LCD i to wynika z technologi wyświetlania obrazu.
    Tu nie ma dyskusji. Wszystkie wysiłki producentów LCD zmierzają do tego by
    osiągnąć to co CRT już dają. Co do oprogramowania XTB. Nie pytaj tylko
    sprawdź. Każdą rzecz kupioną w sklepie możesz oddać w ciągu 5 dni. Kup
    monitor, podłącz, a jak nie pasuje to oddaj i tyle. Kiedyś komputery Apple
    popychane były zupełnie innymi procesorami niż dziś. To były procesory
    oparte o zupełnie inny pomysł konstrukcyjny niż procesory Intela. Od kilku
    lat w komputerach Apple są procesory Intela i oczywiście można zainstalować
    na nim Windows. Dla Apple to świetna propozycja. Kazać zapłacić za komputer
    i za OS X i jeszcze za Windowsa i oddać Ci komputer z Windowsem. Też na ich
    miejscu bym Ci to doradzał. Jeleni trzeba doić. Zwłaszcza ciepłych. Co Cię
    urzekło w ergonomice Apple? Kształt myszki? Klawiatura?

  • 10. Data: 2010-12-11 12:49:55
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 11 Gru, 12:49, "IZI" <i...@o...pl> wrote:

    > Sumuj c:
    > System Windows 7 64b
    > Pami podr czna 4GB - 8GB
    >
    > Mo e jeszcze jakie uwagi?
    >
    > Z g ry dzi kuj

    Jako dysk systemowy popros o dysk SSD. Zaden procesor nie da takiego
    efektu dla szybkosci systemu jak Solid State Drive. Win7 potrafi
    dodatkowo wykorzystac ich moc.

    Tak jak mowili poprzednicy win7 jest zdecydowanie praktyczniejszy.
    Zanim wyszła finalna wersja sprawdzałem wersje beta win7 64bit.
    Wlasnie pod katem czy mi NOL z biura maklerskiego czy aplikacja z IDM
    beda dzialaly.
    Bezproblemowo. Bardzo fajny system. Stabilny, bezawaryjny(odpukac :)
    Zdecydowanie polecam.
    Monitory Dell jak "duzo rozdzielnosciowe" także polecam.