  • 11. Data: 2010-12-11 13:05:40
    Temat: Re: Gra na giełdzie - komputer
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

> [...]
    > oparte o zupełnie inny pomysł konstrukcyjny niż procesory Intela. Od kilku
    > lat w komputerach Apple są procesory Intela i oczywiście można
    > zainstalować
    > na nim Windows. Dla Apple to świetna propozycja. Kazać zapłacić za
    > komputer
    > i za OS X i jeszcze za Windowsa i oddać Ci komputer z Windowsem. Też na
    > ich
    > miejscu bym Ci to doradzał. Jeleni trzeba doić. Zwłaszcza ciepłych. Co Cię
    > urzekło w ergonomice Apple? Kształt myszki? Klawiatura?

    Towaru niestety nie można zwrócić w ciągu pięciu dni - to stary
    nieobowiązujący przepis dlatego proponuję uważać podczas zakupów (niektóre
    sklepy "pozwalają zwrócić towar ale jest to ich dobra wola"), nie mylić ze
    sprzedażą w sklepie internetowym 10 dni lub 3 miesiące - jeżeli nie było
    odpowiedniego powiadomienia. , ale nie to jest ważne w tej dyskusji) - tak
    się zdarzyło, że studiowałem prawo.

    A propos Apple podoba mi się fakt, że komputer jest zintegrowany z monitorem
    (komp. potrzebuje mało miejsca na biurku) - ponieważ obecnie korzystam z
    Della wolałbym Della ale nie ma tego formatu w ofercie (myszka i klawiatura
    to ostatnia rzecz, na którą zwróciłbym uwagę ale w Apple akurat uważam, że
    nie są ciekawe)

    Co do "dojenia", w sklepie Apple odradzono mi instalowanie Windowsa 7
    (aczkolwiek powiedziano, że jest to możliwe, nie zakłuci pracy komputera i
    że to zrobią na życzenie , a ponieważ nie jest to duży wydatek wziąłem to
    pod uwagę.

    Właśnie wychodząc z założenia, że sprzedawcy mówią co chcą spytałem w dwóch
    konkurencyjnych firmach (Apple i Dell) ale przede wszystkim liczę na opinie
    osób, które używają komputerów do pracy na giełdzie - np. na forum - Twoja
    opinia.

    Co dla mnie najważniejsze wiem (od strony praktycznej) - o sprzęcie się
    właśnie się dowiaduję.

    Co do sprawdzenia XTradera - właśnie z tym jest kłopot, w żadnym sklepie, w
    którym byłem nie ma monitora o tej rozdzielczości, dlatego nie mogłem
    sprawdzić jak pracuje program w praktyce - stąd moje pytanie w grupie
    dyskusyjnej.

    Biorąc pod uwagę opinie na forum - Apple chyba sobie podaruję i zostanę przy
    Dellu

    A propos monitorów - pomijając rozdzielczość - po podłączeniu dwóch do
    jednego komputera czy można uzyskać jeden szerszy "wirtualny ekran" np.
    1440+1440x2560 - oczywiście zmierzam do tego żeby zobaczyć wykres z większą
    ilością danych?

  • 12. Data: 2010-12-11 13:12:44
    Od: "IZI" <i...@o...pl>

    Jako dysk systemowy popros o dysk SSD. Zaden procesor nie da takiego
    efektu dla szybkosci systemu jak Solid State Drive. Win7 potrafi
    dodatkowo wykorzystac ich moc.

    Tak jak mowili poprzednicy win7 jest zdecydowanie praktyczniejszy.
    Zanim wyszła finalna wersja sprawdzałem wersje beta win7 64bit.
    Wlasnie pod katem czy mi NOL z biura maklerskiego czy aplikacja z IDM
    beda dzialaly.
    Bezproblemowo. Bardzo fajny system. Stabilny, bezawaryjny(odpukac :)
    Zdecydowanie polecam.
    Monitory Dell jak "duzo rozdzielnosciowe" także polecam.

    Czy poleciłbyś jakąś konkretną firmę, model skłaniam się ku Dellowi z
    Windows 7 (ze względu na jakość i serwis) - ale może jest coś ciekawszego?

  • 13. Data: 2010-12-11 13:19:09
    Od: macieks <m...@g...com>

    @totus

    Bez urazy. Czy kolega sie zatrzymal w rozwoju technologii 10 lat temu?
    Monitor CRT dzisiaj?
    Albo inaczej, gdzie to mozna kupic i czy wogole jeszcze sa w
    produkcji?
    Dwie karty graficzne, 1 do gier, 2 do aplikacji???? Jak w systemie to
    rozdzielisz??? (Nie mysle o SLI czy CrossFire)

    'Bezedurki' opowiadacie kolego.

  • 14. Data: 2010-12-11 13:41:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    IZI wrote:

> [...]
    > odpowiedniego powiadomienia. , ale nie to jest ważne w tej dyskusji) - tak

    Przepraszam za niewiedzę i dezinformację. To trzeba iść do sklepu z
    komputerem i tam się podłączyć. Jeżeli programy XTB są zainstalowane na
    komputerze przenośnym.

> [...]
    > korzystam z Della wolałbym Della ale nie ma tego formatu w ofercie (myszka
    > i klawiatura to ostatnia rzecz, na którą zwróciłbym uwagę ale w Apple

    Po podłączeniu komputera przenośnego do zewnętrznych monitorów można go
    schować za te monitory efekt będzie ten sam. W Apple to laptop jest
    przyklejony do tylnej ściany monitora.

> [...]
    > jednego komputera czy można uzyskać jeden szerszy "wirtualny ekran" np.
    > 1440+1440x2560 - oczywiście zmierzam do tego żeby zobaczyć wykres z

    Ja używam Linuksa i tu oczywiście jest możliwe posiadanie jednego pulpitu na
    dowolnej ilości monitorów jak i posiadanie osobnego pulpitu na każdym
    monitorze. W Windows konfigurowałem jeden pulpit na dwóch stojących obok
    siebie monitorach.

  • 15. Data: 2010-12-11 13:42:44
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 11 Gru, 14:12, "IZI" <i...@o...pl> wrote:

    > Czy poleci by jak konkretn firm , model sk aniam si ku Dellowi z
    > Windows 7 (ze wzgl du na jako i serwis) - ale mo e jest co ciekawszego?

    Chcialbym, ale nie potrafie pomoc odnosnie firmy.

    Pierwszy i zarazem ostatni komputer firmowy to mialem Optimusa. Ojciec
    mi kupil jak mialem kilkanascie lat :)
    Od tamtego czasu ewolucja mojego komputera czy podzespolow to moja
    glowa, rece i portfel:)

  • 16. Data: 2010-12-11 13:43:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    macieks wrote:

    > 'Bezedurki' opowiadacie kolego.

    Całkiem byc może. Ale pozwolisz, że zostanę przy swojej głupocie.

  • 17. Data: 2010-12-11 15:09:28
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    totus wrote:

    > Nie pytaj tylko sprawdź. Każdą rzecz kupioną w sklepie możesz
    > oddać w ciągu 5 dni. Kup monitor, podłącz, a jak nie pasuje to
    > oddaj i tyle.

    Nie 5, lecz 10, KALENDARZOWYCH, i nie w sklepie,
    lecz wyłącznie przy zakupie na odległość. Jeśli
    sprzedawca nie poinformuje klienta o tym, tj. o
    o przysługującym mu terminie, to ten czas będzie
    przedłużony do trzech miesięcy.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 18. Data: 2010-12-11 16:24:15
    Od: fergus <f...@v...pl>

    W dniu 2010-12-11 14:05, IZI pisze:

> [...]
    > jednego komputera czy można uzyskać jeden szerszy "wirtualny ekran" np.
    > 1440+1440x2560 - oczywiście zmierzam do tego żeby zobaczyć wykres z

    Jest coś takiego możliwe. W pracy mamy jedno stanowisko w ten sposób
    stworzone, jednak nie wiem jak z technicznego punktu widzenia uzyskano
    ten efekt.

  • 19. Data: 2010-12-11 16:50:56
    Temat: Re: Gra na gie&sup3;dzie - komputer
    Od: wiesniadze <w...@g...pl>

    > to, że można grać w ogóle nie analizując wykresów tylko na podstawie
    > sygnałów generowanych np. przez soft w telefonie to inna para kaloszy

    a po co grać ?
    nie można po prostu mądrze inwestować ?

    pozdro.wiesniadze

  • 20. Data: 2010-12-11 16:55:33
    Od: fergus <f...@v...pl>

    W dniu 2010-12-11 14:19, macieks pisze:
> [...]
    > Dwie karty graficzne, 1 do gier, 2 do aplikacji???? Jak w systemie to
    > rozdzielisz??? (Nie mysle o SLI czy CrossFire)

    http://shift.sklep.pl/index.php?t=w&id=1914&idk=31

    Na upartego jeszcze się kupi. Ja również wciąż mam sentyment do CRT.
    Postęp w technologii...ok, jednak dla przykładu podam powrót do
    odtwarzaczy analogowych gdy komuś zależy na jakości dźwięku - to już dla
    totalnych audio-maniaków.

    Wracając do monitorów - dla mnie ważna wielkość plamki/piksela, a
    przykładowo w tym sklepie http://www.proline.pl/?p=IIY+LCD+PLE1908WSB1
    tylko ten monitor, jako przedstawiciel LCD, daje plamkę 0,24. W
    monitorach CRT nie było z tym problemów.