  • 1. Data: 2004-03-14 11:47:43
    Temat: Gra na giełdzie przez Internet
    Od: "Przemek" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Planuje w niedługim czasie zainwestować mniej więcej równowartość dwóch
    średnich krajowych w grę na giełdzie. Zastanawiam się który bank wybrać,
    żeby prowadził mój rachunek. A może nie bank, tylko jakiś dom maklerski?
    Interesuje mnie gra przez Internet.

    Może wiecie jakie są gdzie prowizje(nie będę obracał wielkimi środkami)?

    Czy warto brać tokena(zazwyczaj kilkaset pln kaucji), czy też zabezpieczenia
    są na tyle dobre, że powinno obyć się bez tego?

    Jaki jest czas realizacji zlecenia - tzn jeśli na notowaniach ciągłych złoże
    zlecenie sprzedazy jakis walorow np. o godzinie 12, to czy ono bedzie raczej
    od razu zrealizowane, po kilku godzinach, czy też nastepnego dnia(zakladajac
    ze znalazlby sie ktos kto chcialby je kupic po mojej cenie)?

    Moze macie jakies doswiadczenia z gra na gieldzie przez Internet i
    doradzilibyscie cos nowicjuszowi.

    Dzieki i pozdrawiam serdecznie,
    Przemek

  • 2. Data: 2004-03-14 12:40:31
    Temat: Re: Gra na giełdzie przez Internet
    Od: "Klimaz" <...@...pl>

    Podejrzewam, że internet masz (skoro interesuje Cie gra przez IT).

    Nie łaska to przelecieć strony biur maklerskich?! A dwie średnie krajowe to
    lepiej wrzucić do mBanku niz samemu się pocić...

  • 3. Data: 2004-03-14 14:24:04
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    > Moze macie jakies doswiadczenia z gra na gieldzie przez Internet i
    > doradzilibyscie cos nowicjuszowi.
    >
    > Dzieki i pozdrawiam serdecznie,
    > Przemek
    >
    > Witam
    Bez obrazy ale z tego co Napisales to wnioskuje, że nie masz zbyt dużego
    pojęcia o inwestowaniu na giełdzie. Jeśli te pieniądze stanowią dla Ciebie
    sporą kwotę to radzę przemyśleć decyzję o wejściu na giełdę jeszcze raz.
    Wracając do pytania Twoje zlecenie "dociera" na giełdę natychmiast, a jego
    wykonanie zależy od obecności przeciwzlecenia.
    Jeśli chodzi o biuro maklerskie to ja obecnie korzystam z usług Amerbrokers
    i nie mam powodów do narzekań. Poprzednio korzystałem z usług CDM-u ale u
    nich to wszystko jest bardzo surowo zrobione, obsługa klienta fatalna i
    zdarzały sie pady systemu czy problemy z logowaniem.(sporadycznie, ale
    akurat w ważnych dla mnie momentach stąd przenosiny do Amerbrokers). Uważam,
    że powinieneś przejrzeć ofertę nastepujących biur maklerskich i podjąć
    decyzję:
    http://www.dmpbk.com.pl/
    http://www.amerbrokers.pl/index.php
    http://bossa.pl/
    http://www.dmbzwbk.pl/
    http://www.cdmnet.pl/
    Popytaj też na grupie
    pl.biznes.wgpw
    Pozdrawiam
    Toomaas

  • 4. Data: 2004-03-14 15:41:47
    Od: m...@p...gazeta.pl

> [...]
    > że powinieneś przejrzeć ofertę nastepujących biur maklerskich i podjąć

    No tak a czy w tym biurze możesz kupić akcje jakie chcesz i zrobić swój własny
    portfel np. TPSA PKN KGHM..Ile płacisz prowizji jeżeli chciałbyś sam tak sobie
    zainwestować załóżmy na rok? Czy masz tam minimalną kwotę inwestycji?...z tego
    co widziałem powyżej 10 k.Noi za prowadzenie rachunku zjadają ci też trochę kasy

    Należałoby pomyślesz gdzie zyskasz więcej w BM samodzielnie inwestując czy np.
    w TFI w mbanku/multibanku...Czy takie wyliczenia już ktoś robił??

  • 5. Data: 2004-03-14 16:06:14
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    <m...@p...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    tego
    > co widziałem powyżej 10 k.Noi za prowadzenie rachunku zjadają ci też

    Oczywiscie mozna kupowac i sprzedawac dowolne akcje i praktycznie w
    dowolnych ilosciach. Szczerze mowiac nie spotkalem sie z minimalna kwota
    inwestycji, prowizje w internetowych biurach maklerskich to ok 0,4% od
    wartosci transakcji przewaznie z jakas kwota minimalna, a prowadzenie
    rachunku to kwota od 40pln wzwyz w skali roku w zaleznosci od biura.

    > Należałoby pomyślesz gdzie zyskasz więcej w BM samodzielnie inwestując czy
    np.
    > w TFI w mbanku/multibanku...Czy takie wyliczenia już ktoś robił??

    Tego nie da sie wyliczyc. Gdy sam Inwestujesz to Twoj zarobek zalezy tylko i
    wylacznie od trafnosci Twoich inwestycji, a ewentalny zysk/strata jest
    nieograniczony. TFI "podazaja/ksztaltuja" rynek. Popatrz sobie na wartosci
    historyczne wartosci jednostek TFI akcyjnych np po "hossie internetowej"
    wszystkie sa w plecy co nie znaczy, ze na gieldzie nie dalo sie wtedy
    zarobic.
    Pozdrawiam
    Toomaas

  • 6. Data: 2004-03-14 16:19:15
    Od: "Przemek" <k...@p...onet.pl>

    Mam jeszcze takie pytanie:

    Przegladalem strony kilku biur maklerskich i wiekszosc z nich oferuje
    notowania ciagle z 15 minutowym opoznieniem - dlaczego tak jest? Ewentualnie
    jako opcje mozna wykupic 'pakiet kilku ofert kupna i sprzedazy przy kazdym
    papierze wartosciowym' - o co tu dokladnie chodzi - czy o to ze moge zakupic
    akcje od konkretnego sprzedajacego, zamiast wrzucac swoja ofert ogolnie na
    rynek? Jesli nie o to chodzi to nie bardzo rozumiem ta idee. I czemu jest to
    takie drogie (kilkadziesiat pln miesiecznie). Czy dzieki temu moge w jakis
    sposob kupic akcje taniej?

    pozdrawiam,
    P.

  • 7. Data: 2004-03-14 16:33:34
    Od: m...@p...gazeta.pl

> [...]
    > historyczne wartosci jednostek TFI akcyjnych np po "hossie internetowej"
    > wszystkie sa w plecy co nie znaczy, ze na gieldzie nie dalo sie wtedy

    Masz rację Toomaas po ostatnich spadkach mimo hossy zyskały w skali roku tylko
    ok 2,5 na wartości jednostki, mimo hossy
    0,4 % od zakupu akcji 1 ze spółek to mało TFI mają do 4% za zarządzanie czyli w
    tym przypadku mógłbym nabyć 10 spółek
    Noi dochodzi opłata za prowadzenie rachunku 10 zł widziałem coś takiego w
    cenniku AmersBroker.. A inne BM mają nawet 40?? hmm...
    Mo może jeszcze przy sprzedaży musiałbym coś zapłacić to faktycznie może mi się
    nieopłacać..
    Można jednak wyliczyć ile zarobiłeś w ciągu hossy na czysto i porównać to z
    wynikami TFI w tym okresie Co o tym myślisz??

  • 8. Data: 2004-03-14 16:44:52
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    "Przemek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > takie drogie (kilkadziesiat pln miesiecznie). Czy dzieki temu moge w jakis

    Postaram sie jasno odpowiedziec.Oferte Wrzucasz zawsze ogolnie na rynek.Gdy
    Wykupisz np pakiet 3 najlepszych ofert to Bedziesz widzial w czasie
    rzeczywistym po 3 najlepsze oferty kupna i sprzedazy dla kazdego papieru.
    Jaki to ma sens? Niektore papiery sa bardzo plynne i przez 15 min. kurs moze
    sie znacznie zmienic np o 3% a Ty wciaż widzisz "stara" cene i Mozesz nie
    zdazyc zareagowac na czas, a Zobaczysz ta zmiane po 15 min to juz bedzie po
    zawodach. Korzystanie z ofert w czasie rzeczywistym ma sens gdy Chcesz byc
    aktywnym inwestorem, bo jesli np Chcesz kupic jakies akcje i zapomniec o
    nich na rok to takie notowania nie beda Ci potrzebne. Amerbrokers np oferuje
    notowania w czasie rzeczywistym za darmoche (1 najlepsza oferta). Mozna
    powiedziec, ze takie notowania pozwalaja kupic taniej/sprzedac drozej, widac
    tez na biezaco jak ksztaltuje sie popyt/podaz (przy pakiecie wiekszej ilosci
    najlepszych ofert). To tak w skrocie.
    Pozdrawiam
    Toomaas

  • 9. Data: 2004-03-14 17:00:14
    Od: "Marek" <d...@o...pl>

> [...]
    > takie drogie (kilkadziesiat pln miesiecznie). Czy dzieki temu moge w jakis
    Z 15 minutowym opoznieniem to i onet i wp oferuja :)
    A dlaczego tak sie dzieje po prosu notowania jak kazdy towar ma swoja cene.
    Akcje sprzedajesz i kupujesz na giedzie czyli kupujesz od tego ktory
    sprzedaje najtaniej a sprzedajesz temu ktory chce zaplacic najwiecej.
    Co do ceny to najtaniej chyba ewychodzi wyslac sms w parkiecie
    (www.parkiet.com.pl) i masz dostep do notowan z jedna ofeta kupna sprzedzy
    przez miesia bez opoznien cena 10 zl. W biurach jest to roznie przewaznie od
    20 zl w gore w zaleznosci ile ofert kupna sprzedzazy chcesz miec na
    podgladzie. Niektore biura notowania z jedna oferta kupna sprzedazy oferuja
    bezplatnie (czytaj oplata jest wliczona w oplate za prowadzenie rachunku).
    Dzieki biezacym notowaniom nie kupisz taniej ani nie sprzedaz drozej akcji
    po prostu masz lepszy wglad w biezaca sytuacje i wiesz co po prostu jaka
    jest w danej chwili cena akcji. Ale czy to pomaga w inwestowaniu to juz
    temat na inna dyskusje.

    Marek

  • 10. Data: 2004-03-14 17:03:44
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Przemek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dnia(zakladajac
    > ze znalazlby sie ktos kto chcialby je kupic po mojej cenie)?

    Jesli dasz zlecenie PCR to potwierdzenie zawarcia transakcji masz po
    sekundzie :)

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com