  • 21. Data: 2009-10-04 10:35:37
    Temat: Re: Grad na Polskę spadł
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

    > Myślisz, że po co politycy siedzą w
    > parlamencie?

    Wyjaśnij, jak znienawidzeni przez ogół, głupi pazerni politycy, którzy tylko
    kradną biorą łapówki i wspierają kolesiów znaleźli się w parlamencie? Pokaż
    ten mechanizm. Jak użyjesz argumentu, że listy wyborcze układa Tusk,
    Kaczyński i inni przewodniczący to wyjaśnij skąd oni mają takie możliwości.
    Dlaczego taki złodziej i głupek jak Tusk ma możliwość układać skład
    parlamentu? Jak to się stało, że teraz ma większość swoich kolesi w
    parlamencie? Wyjaśnij też swoją rolę w tym przedsięwzięciu. I oczywiście jak
    Twoja heroiczna absencja wyborcza powstrzymała Tuska od dorwania się do
    żłoba. No i na koniec mam prośbę. Przedstaw jak to powinno być, Twoim
    zdaniem, zorganizowane rządzenie w Polsce. Chciałbym wiedzieć za jakim rajem
    utraconym mam płakać.

  • 22. Data: 2009-10-04 16:18:33
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wyjaśnij, jak znienawidzeni przez ogół, głupi pazerni politycy, którzy
    > tylko
    > kradną biorą łapówki i wspierają kolesiów znaleźli się w parlamencie?

    Proste, na podstawie konstytucji która zgadnij kto i gdzie uchwalił ;-)

  • 23. Data: 2009-10-04 16:27:24
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

> [...]
    > możliwości.
    > Dlaczego taki złodziej i głupek jak Tusk ma możliwość układać skład

    Tusk układa skład parlamentu :-)? A to jakaś nowość, skąd to wytrzasnąłeś
    ;-)?

    Jak to się stało, że teraz ma większość swoich kolesi w
    > parlamencie?

    To są raczej oczywiste sprawy.

    Wyjaśnij też swoją rolę w tym przedsięwzięciu.

    Byłem za granicą.

    I oczywiście jak
    > Twoja heroiczna absencja wyborcza powstrzymała Tuska od dorwania się do
    > żłoba.

    Powstrzymać go nie mogłem a nawet jakbym mógł to by nic nie dało. Mówimy o
    systemie, nie o Tusku, pobudka!

    No i na koniec mam prośbę. Przedstaw jak to powinno być, Twoim
    > zdaniem, zorganizowane rządzenie w Polsce. Chciałbym wiedzieć za jakim
    > rajem
    > utraconym mam płakać.

    Nie wiem jak powinno być, piszę jak jest.

  • 24. Data: 2009-10-04 16:36:17
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proste, na podstawie konstytucji która zgadnij kto i gdzie uchwalił ;-)

    Uchwalił polski sejm w Warszawie przy Wiejskiej. Podpowiedz mi, jak się
    znaleźli ci parlamentarzyści w sejmie? I gdzie Ty byłeś jak odbywały się
    wybory do sejmu konstytucyjnego? A jeżeli w ogóle to na postawie ordynacji
    wyborczej. Ale jak chcesz szukać odpowiedzialnych za skład sejmu
    konstytucyjnego to proszę.

  • 25. Data: 2009-10-04 16:44:03
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Uchwalił polski sejm w Warszawie przy Wiejskiej.

    Czyli politycy... politycy sami ustalają reguły dla siebie, chcesz z tym
    polemizować?

    Podpowiedz mi, jak się
    > znaleźli ci parlamentarzyści w sejmie?

    To ma drugorzędne znaczenie.

    I gdzie Ty byłeś jak odbywały się
    > wybory do sejmu konstytucyjnego?

    Mieszkałem za granicą, no i co z tego :-)?

    A jeżeli w ogóle to na postawie ordynacji
    > wyborczej.

    Ordynacja jest tylko szczegółowym rozwnięciem ogólnych zapisów konstytucji
    na ten temat.

  • 26. Data: 2009-10-04 16:59:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

    > Czyli politycy... politycy sami ustalają reguły dla siebie, chcesz z tym
    > polemizować?

    Chcę się od Ciebie dowiedzieć dlaczego politycy ustalają reguły dla siebie i
    dlaczego właśnie ten zestaw polityków, a nie inny. Czy mieszkanie za granicą
    wyklucza głosowanie do polskiego sejmu (oczywiście jeżeli masz obywatelstwo
    polskie)? 60% uprawnionych do głosowania nie bierze udziału w głosowaniu.
    Ci, z którymi rozmawiałem tłumaczą to tym, że nie mieli na kogo głosować
    albo że ich głos nic nie znaczy. Pozostałe 40% myśli, że ich głos coś znaczy
    i to oni ustalają reguły gry. Tobie zostaje narzekanie na niedotyczącą Cię
    rzeczywistość na liście dotyczącej handlu na polskiej giełdzie. Wyrzuć coś
    jeszcze z siebie. Może być o Żydach albo o WSI.

  • 27. Data: 2009-10-04 17:04:50
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

    > Nie wiem jak powinno być

    To jest piękne i logiczne. Ja piszę, że coś jest źle lub mi się nie podoba
    to porównuję to z czyś co jest dobre i co mi się podoba czyli wiem jak
    sprawa powinna wyglądać. Ja tak funkcjonuję. Twój standard mnie zadziwił.
    Dziękuje za naukę. Na tej lekcji od Ciebie poprzestanę.

  • 28. Data: 2009-10-04 17:24:54
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Chcę się od Ciebie dowiedzieć dlaczego politycy ustalają reguły dla siebie

    Bo tak jest w demokracji parlamentarnej :-)?

    > dlaczego właśnie ten zestaw polityków, a nie inny.

    To już jest inna kwestia. W sumie jest to ten sam zestaw od 89'roku tylko w
    róznych konfiguracjach.

    Czy mieszkanie za granicą
    > wyklucza głosowanie do polskiego sejmu (oczywiście jeżeli masz
    > obywatelstwo
    > polskie)? 60% uprawnionych do głosowania nie bierze udziału w głosowaniu.

    Nie wyklucza,ale jeśli mieszkasz w takim Oxfordzie i pracujesz 8-17 to nie
    jest proste. Najbliższy konsulat jest w Londynie.

    > Ci, z którymi rozmawiałem tłumaczą to tym, że nie mieli na kogo głosować
    > albo że ich głos nic nie znaczy.

    Mieli, na ten sam zestaw od 89'roku tylko czasem zmienią szyld dla odmiany.
    Odczułeś kiedykolwiek jakąś zmianę polityki po wyborach? Bo ja w zasadzie
    nie.
    Poza dziwnym uczuciem czytania w The Economist, że Selfdefence party leader
    Andrzej Lepper said...

    Pozostałe 40% myśli, że ich głos coś znaczy
    > i to oni ustalają reguły gry. Tobie zostaje narzekanie na niedotyczącą Cię
    > rzeczywistość na liście dotyczącej handlu na polskiej giełdzie.

    Nie narzekam, stwierdzam fakt. Poza tym nie ja zacząłem ten wątek :-)

    Wyrzuć coś
    > jeszcze z siebie. Może być o Żydach albo o WSI.

    Zły adres, ale próbuj dalej ;-)

  • 29. Data: 2009-10-04 17:45:55
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

    > Mieli, na ten sam zestaw od 89'roku tylko czasem zmienią szyld dla
    > odmiany.

    Porównaj nazwiska posłów z tamtego sejmu z nazwiskami z dzisiejszego. Podaj
    procent nazwisk powtarzających się. I nie opowiadaj zdartych bzdur. Ja
    jestem zadowolony ze zmian jakie zachodzą w Polsce. Chodzę regularnie na
    wybory i od ostatnich wyborów po raz pierwszy się zdarzyło, że wygrała
    partia, na którą głosowałem. Ale ja jestem z szarej sieci, więc wiadomo. Na
    tym zakończę.

  • 30. Data: 2009-10-04 19:17:43
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@N...gazeta.pl>

    > Wyjaśnij, jak znienawidzeni przez ogół, głupi pazerni politycy, którzy tylko
    > kradną biorą łapówki i wspierają kolesiów znaleźli się w parlamencie? Pokaż
    > ten mechanizm. [ciach]

    1. selekcja negatywna w wyborach do parlamentu
    2. błąd systemowy - wybieramy ludzi z list partyjnych a więc Tusk, Kaczyński,
    etc mają wpływ
    3. błąd idei wyborów demokratycznych - wybiera naród -> proponuje abyś
    poszukał jakieś opracowania jakimi kryteriami tenże naród się kieruje
    4. mamy aż 460 miejsc w parlamencie - za dużo jak na ten kraj
    5. wystarczy podrobić ileś podpisów (posłanka Beger)

    pozdr
    IWSPhttp://usenet.gazeta.pl/img/poczta/wyslij.gif