  • 11. Data: 2012-03-27 19:28:13
    Temat: Re: HFT, czyli legalna manipulacja?
    Od: "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):
    > Nie bardzo mi leży fakt że można dostać strumien zleceń pomiędzy DM a
    > giełdą, który musi byc poddany dalszej obróbce przez serwer giełdy (np
    > Warset) i pojawi sie nieco opóźniony (czas oficjalnej translacji) jako
    > arkusz zleceń dostępny publicznie...
    > Jeśli wiec "spowolnić" warset strumieniem z bzdurnymi zleceniami
    > generowanymi przez "swoje" biuro i czytac inne strumienie zanim zostaną

    Z mojego punktu widzenia dostęp do tego strumienia jest bezwartościowy.
    Równie użyteczny jest arkusz zleceń w czasie rzeczywistym.

    Ktoś zapewne skorzysta z tego strumienia i być może nawet przez to zapłacę
    kilka groszy drożej za papiery. Ale dla mnie to najmniejszy z kosztów przy
    cenie mojego czasu i innych. Nie jest to też istotna niesprawiedliwość.
    Wokół widzę większe.

    --
    Jan Werbiński

  • 12. Data: 2012-03-27 19:29:10
    Od: "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Podzielam Twoje obawy - klient z wolnym łączem (pośrednim) do nowego
    > systemu giełdowego może mieć poważne problemy z "byciem online" jeżeli
    > znajdzie się (a znajdzie się) nadawca "spamu" zrobionego ze zleceń (spam
    > jedyne określenie które mi pasuje do opisywanej sytuacji).

    Przy inwestowaniu w wartość jest to problem pomijalny.

    --
    Jan Werbiński

  • 13. Data: 2012-03-27 20:10:45
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Przy inwestowaniu w wartość jest to problem pomijalny.

    Nooo.. Ty to jesteś masta z innej bajki bo zawsze kupujesz gdy wczoraj
    było tanio :)

    --
    marfi

  • 14. Data: 2012-03-27 20:39:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > Rozumiem Twoje potrzeby, tu jednak chodzi o principia.
    > Aby to jakoś zobrazować powiedzmy że Ty jako inwestor indywidualny raporty
    > o wynikach kwartalnych dostaniesz po dajmy na to miesiącu.... tez bedzie
    > ok ?

    Pryncypia są nie realne do realizacji. Oczekujesz sytuacji abstrakcyjnej.
    Podobnej jak punkt w fizyce lub środowisko bez tarcia. Jak ty sobie
    wyobrażasz równy dostęp do informacji, że dziś o 13:46, czyli podczas
    trwania sesji doszło do awarii w podstawowej kopalni KGHM, która to kopalnia
    zostanie wyłączona z eksploatacji na 1/2 roku. Powiedz jak sobie wyobrażasz
    to by wszyscy posiadacze akcji KGHM dowiedzieli się jednocześnie o tej
    sytuacji. Inny przykład. Księgowy KGHM przychodzi do prezesa i proponuje
    zatrzymanie wypłaty dywidendy za rok 2012 i po godzinnej rozmowie prezes się
    godzi i zaczynają uzgodnienia z głównym akcjonariuszem. Podaj fizyczne
    możliwe rozwiązanie by wszyscy akcjonariusze dowiedzieli się o tym
    równocześnie. Raport kwartalny jest przez kogoś sporządzany i trafia do
    podpisu. Podpisany przez upoważnione osoby staje się dokumentem. Albo.
    Podczas kolejnego strzału na przodku pracujący tam robotnik odsłonił czystą
    żyłę złota o wysokości 2m. Opisz mechanizm, którego się spodziewasz, który
    ma Ciebie informować o zawartości raportu jednoczenie z panią Zosią, która
    go robi. Wymyśl też sposób byś dowiedział się o złocie jak tylko kurz
    opadnie. Marzenia. Oczekiwania nie do spełnienia prowadzą do paranoi, że
    wszędzie jest spisek i że wszyscy się zmówili by cie okraść. Jeżeli wiesz,
    gdzie kradną i kto kradnie to się z nimi nie zadawaj jeżeli nie umiesz kraść
    tak sprawnie jak oni.

  • 15. Data: 2012-03-27 20:39:56
    Od: "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nooo.. Ty to jesteś masta z innej bajki bo zawsze kupujesz gdy wczoraj
    > było tanio :)

    Nie zawsze. Przespałem początek stycznia i ominęła mnie styczniowa jazda.
    Teraz widzę, że jesienią trzeba było agresywniej kupować.
    Ale to nie ostatnia okazja. Będzie jeszcze ich wiele. W kwestii okazji
    inwestycyjnych liczę tutaj na przemysł nuklearny Iranu.
    ;)

    --
    Jan Werbiński

  • 16. Data: 2012-03-27 20:58:25
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pryncypia są nie realne do realizacji. Oczekujesz sytuacji abstrakcyjnej.

    Masz rację w tym co piszesz o ile odnosisz się do w/w przykładu mającego
    zobrazować problem a nie do problemu pierwotnego, który może być legalnie
    generowany przez tych, którzy dysponują większymi środkami finansowymi niż
    reszta użytkowników.

    Z tego rodzju "spamem" mieliśmy do czynienia również w aktualnym systemie
    ale na znacznie mniejszą skalę - udawane zlecenia pojawiały się i znikały w
    ilosci kilka sztuk na sekundę dla pojedyńczego papieru (np. PBG przed
    krachem). W nowym systemie WGPW wymaga możliwości obsłużenia nawet do 100
    000 transakcji na sekundę. Chyba oczywiste z kim (czym) to jest związane.

    --
    marfi

  • 17. Data: 2012-03-27 21:20:55
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

> [...]
    > 000 transakcji na sekundę. Chyba oczywiste z kim (czym) to jest związane.

    Ale czego Ty się spodziewasz? Że ludzie to anioły? Wysoka marża w handlu
    polega na dostępie do informacji. Każdy w handlu dąży do poprawienia swojej
    pozycji. Ty też. Ci, natomiast, którzy na to patrzą z boku i też chcieliby
    zarabiać tylko nie wiedzą jak dotrzeć do informacji wymyślają pryncypia i
    zasady moralne, których zresztą sami nie przestrzegają bądź by je łamali
    gdyby tylko mogli. Tacy są ludzie. Żadne pięknoduchowskie zasady tego nie
    zmienią. Jak ktoś może drugiemu zajrzeć w karty to zawsze to zrobi. Ty
    gdybyś miał taką możliwość też byś z tego korzystał. Ja również. Twojego
    przykładu z PBG nawet nie staram się zrozumieć. Gdyby mnie coś takiego
    spotkało, że widziałbym, że jestem rąbany i nie umiem się obronić to bym
    sobie poszedł i dalej bym sobie dupy tym nie zawracał. Gdyby mi natomiast
    zależało bardzo, tobym nauczył się wykorzystywać płynące z takich akcji
    informacje. Tyle. Handel na giełdzie nie jest obowiązkowy.
    Moja pierwsza zasada jest taka. "Moje niepowodzenia spowodowane są moją
    nieudolnością i głupotą." Nie winy jest spisek syjonistyczno
    imperialistyczny. Nie wyrąbali mnie grubi Żydzi z Londynu. Jest porażka to
    znaczy, że ja byłem za głupi by sprostać zadaniu. Dla mnie to jest proste.
    Druga zasada jest taka. "Moje sukcesy zawdzięczeniem swojemu talentowi i
    pracy". Nikomu nic nie jestem winien. Ani państwu, ani biednym dzieciom w
    Somalii. I to dla mnie też jest proste. Jestem taki prosty chłop.

  • 18. Data: 2012-03-27 21:34:27
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

> [...]
    > generowany przez tych, którzy dysponują większymi środkami finansowymi niż

    A dlaczego maja nie korzystać z dostępnych sobie narzędzi? Bo Ty takich nie
    masz? Justyna Kowalczyk też ma biec wolniej bo ma większą wydolność niż jej
    koleżanki? Ma więcej pieniędzy na narty i lepiej opłacanego technika od
    smarów, to może sprawiedliwie by było by biegła tyłem lub w połowie dystansu
    by przeczytała gazetę. Co myślisz? Jakie to niesprawiedliwe, ze mój sąsiad
    jechał autem i dojechał szybciej i wygodniej niż ja pociągiem. Pryncypia są
    inne. Wszyscy jesteśmy tacy sami. Mamy takie same żołądki i wszystkim nam
    się równo należy. Jakie to niemoralne, że neurochirurg zarabia więcej niż
    hydraulik. A w czy ten neurochirurg jest lepszy? Hydraulik nie może jeść
    tego samego co ten pieprzony nowobogacki chirurg? Żyje tylko naszym kosztem.
    Bierze łapówki i rozbija się mercedesem. Co? On ma leprze dzieci od moich?
    Idę się pomodlić.

  • 19. Data: 2012-03-27 22:05:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > cenie mojego czasu i innych. Nie jest to też istotna niesprawiedliwość.

    No cóż, widze że problem jest raczej natury "dopóki mnie to nie dotyczy
    bezpośrednio to pal licho".
    Daleko tak nie zajedziemy. Ale rozumiem oraz pozostawiam dalszej rozwadze.

    http://en.wikipedia.org/wiki/First_they_came%E2%80%A
    6

    george

  • 20. Data: 2012-03-27 22:09:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wszędzie jest spisek i że wszyscy się zmówili by cie okraść. Jeżeli wiesz,
    > gdzie kradną i kto kradnie to się z nimi nie zadawaj jeżeli nie umiesz

    Inside ?

    Nietrafiony. Ja nie o tym....

    george

    P.S. Dyskusje typu "nie zadawaj sie, skoro wiesz" pozostaw dzieciom w
    piaskownicy.
    Do niczego ten argument nie prowadzi.