  • 21. Data: 2012-03-27 22:17:00
    Temat: Re: HFT, czyli legalna manipulacja?
    Od: "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > "Jan Werbinski" <j...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > No cóż, widze że problem jest raczej natury "dopóki mnie to nie dotyczy
    > bezpośrednio to pal licho".
    > Daleko tak nie zajedziemy. Ale rozumiem oraz pozostawiam dalszej rozwadze.

    Bo ja jestem złym człowiekiem. Moim marzeniem jest być tak złym jak Totus.

  • 22. Data: 2012-03-27 22:20:29
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > jechał autem i dojechał szybciej i wygodniej niż ja pociągiem. Pryncypia
    > są
    > inne. Wszyscy jesteśmy tacy sami. Mamy takie same żołądki i wszystkim nam
    > się równo należy. Jakie to niemoralne, że neurochirurg zarabia więcej niż
    > hydraulik. A w czy ten neurochirurg jest lepszy? Hydraulik nie może jeść
    > tego samego co ten pieprzony nowobogacki chirurg? Żyje tylko naszym
    > kosztem.
    > Bierze łapówki i rozbija się mercedesem. Co? On ma leprze dzieci od moich?

    Równośc w sensie biologicznym nie ma z omawianą sprawą nic wspólnego.
    Wiadomo że nie istnieje. Inni ludzie, inna hierarchia potrzeb. Ja mówie o
    elektronice i światłowodach.
    Technologia pozwala na opracowanie systemów z równoczesnym dostępem do
    informacji.
    Tu natomiast mówimy o celowym kreowaniu sytuacji z nierównym dostępem. Ty
    uważasz że skoro jednio są "mądrzejści i bogatsi" to im sie należy... ja
    jestem przeciwnego zdania.
    Ok, może moje mżonki wyglądają naiwnie, ale nie chodzi o to jakie mam
    pobudki a jedynie o to czy technicznie i prawnie jest możliwe wykluczenie
    tego rodzaju "wyprzedzania". Moim zdaniem "drobna" regulacja by to załatwiła
    centralnie. Jesteś innego zdania ?

    george

  • 23. Data: 2012-03-27 22:27:48
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > Nietrafiony. Ja nie o tym....

    A o czym?

    > P.S. Dyskusje typu "nie zadawaj sie, skoro wiesz" pozostaw dzieciom w
    > piaskownicy.
    > Do niczego ten argument nie prowadzi.

    Ciebie nie prowadzi ale mnie tak. Ty dalej się użalaj i wymagaj od państwa
    by coś z tym zrobiło no i trać na tym dalej. Słusznie Ci się należy.

  • 24. Data: 2012-03-27 22:30:19
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > A o czym?

    > Ciebie nie prowadzi ale mnie tak. Ty dalej się użalaj i wymagaj od państwa
    > by coś z tym zrobiło no i trać na tym dalej. Słusznie Ci się należy.

    A gdzie ja sie żalę ?
    P.S. Nie cierpisz przypadkiem na syndrom Sztokholmski ?

  • 25. Data: 2012-03-27 22:38:13
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > Moim zdaniem "drobna" regulacja by to załatwiła
    > centralnie. Jesteś innego zdania ?

    Oczywiście. Mała ustawa, malutki urzędzik, kilkunastu kontrolerów do
    sprawdzania czy jest przestrzegana, kilka samochodów. Tylko jeden minister.
    O ile trzeba podnieść podatki by zrealizować Twoja równość. Czy może lepiej
    się zapożyczyć. Co myślisz? Czy może umiesz zrobić to bez kosztowo? Jakaś
    regulacja później bez sprawdzania, czy działa, czy jest przestrzegana, tak
    tylko dla dobrego samopoczucia. Które rozwiązanie preferujesz? Ja myślę że
    najlepiej by było zakazać. Zakazać wszystkiego czego nie umiesz i na co Cię
    nie stać. Taka równość Cię zadowala?

  • 26. Data: 2012-03-27 22:42:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > najlepiej by było zakazać. Zakazać wszystkiego czego nie umiesz i na co

    Np taki MF Global ... albo jutro Twoje konto gdzie tam je masz...
    Spoko.... "Oni" są "mądrzejci i silniejsi" i "wiedziałem w co grałem"...
    genialne.
    Sorry...nie kupuje tego,

    george

  • 27. Data: 2012-03-27 22:59:50
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

> [...]
    >
    > Np taki MF Global ... albo jutro Twoje konto gdzie tam je masz...
    > Spoko.... "Oni" są "mądrzejci i silniejsi" i "wiedziałem w co grałem"...

    A ktoś Ci sprzedaje? Rób co chcesz. Tylko bądź odpowiedzialny i rób to za
    swoje pieniądze. Moich w to nie mieszaj.
    Pewnie to sprawiedliwe dla Ciebie jeżeli nauczycielka muzyki, która nie
    zrozumiałaby o czy do niej mówisz zapłaciłaby za Twoją regulacyjkę, Taką
    drobniutką. Ją by to kosztowało 1,38 miesięcznie. Dla niej to nic a Ty byś
    był bogaty. Czy to nie definicja sprawiedliwości? Zyski są moje, a straty
    wspólne. Ważne żeby znaleźć coś wspólnego. Coś co nas łączy. Pewnie Twoje
    straty nadają się do tego znakomicie.
    Znów muszę się pomodlić.

  • 28. Data: 2012-03-27 23:08:07
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > wspólne. Ważne żeby znaleźć coś wspólnego. Coś co nas łączy. Pewnie Twoje

    Jeśli w calej sprawie chodzi Ci wyłacznie o koszty "regulacji" ... wybacz,
    dośc drugorzedne jesli ich nie znamy.
    Totusie, o jakich "stratach" moich mówisz i dlaczego ja niby mam byc bogaty
    ?
    Gra fair play Ci sie nie podoba ?

    george

  • 29. Data: 2012-03-27 23:15:12
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > wspólne. Ważne żeby znaleźć coś wspólnego. Coś co nas łączy. Pewnie Twoje

    Aha... jeśli chodzi o warset to nasza dyskusja wydaje sie byc
    bezprzedmiotowa...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Warset

    "Wszystkie informacje dotyczące sytuacji na rynku giełdowym trafiają do
    Satelitarnego Systemu Dystrybucji Informacji Giełdowej (SSDIG). Za
    pośrednictwem SSDIG informacje docierają do wszystkich odbiorców
    jednocześnie. To właśnie z SSDIG korzystają bezpośrednio".

    Czyli jak widzisz można, przynajmniej do czasu aż wprowadzą nowy/lepszy
    system.
    Ciekawe czy tam tez bedzei "jednoczesnie".

    I teraz pytanie do Ciebie.

    Co jeśli jednak "jedocześnie" nie jest a tak jest napisane ?
    a) Mam prawo byc niezadowolony i kontestowac problem
    b) Zaakceptowac bo Darwin tak powiedział....

    george

  • 30. Data: 2012-03-28 08:25:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > Jeśli w calej sprawie chodzi Ci wyłacznie o koszty "regulacji" ... wybacz,
    > dośc drugorzedne jesli ich nie znamy.

    Szczególnie jak nie Ty za nie płacisz.

    > Totusie, o jakich "stratach" moich mówisz i dlaczego ja niby mam byc
    > bogaty ?

    Przecież masz straty. Gdybyś ich nie miał tylko na skutek stanu bieżącego
    miałbyś korzyści to nie chciałbyś tego zmieniać. Opuściłeś lekcje z logiki?

    > Gra fair play Ci sie nie podoba ?

    Kto wyznacza co jest fair, a co nie? I dlaczego to jesteś Ty?