  • 11. Data: 2007-01-14 17:43:10
    Temat: Re: HSBC - nowość w KK czy jakaś ściema?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 13 Jan 2007 14:40:22 -0600, witek napisał(a):

    > Jeśli zdecyduję sie kupić samochód w okreslonej firmie, to zamiast tych 3%
    > dołoża mi 5% do ceny samochodu.

    Ale to chyba w jakiejś bardzo specyficznej firmie :)
    Gdy kiedyś przy kupnie samochodu chciałem zapłacić kartą (tak naprawdę,
    to tylko udawałem że chcę), to dealer od razu wykluczył taką możliwość.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2007-01-15 16:36:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    daja co miesiac bonusa w wysokosci 0,5% transkacji bezgotowkowych -
    wyplacone na koniec roku. Oplata za karte 49 zl, oprocentowanie 19,9%.

  • 13. Data: 2007-01-15 16:59:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Tylko 1%?
    >Ja mam 3%.

    Jak to się ma do prowizji, którą podobno na zachodzie banki pobierają
    w wyskości max 1-2% ? Dokładają?

  • 14. Data: 2007-01-15 17:29:29
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jan 2007 17:36:40 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >daja co miesiac bonusa w wysokosci 0,5% transkacji bezgotowkowych -
    >wyplacone na koniec roku. Oplata za karte 49 zl, oprocentowanie 19,9%.

    Czyli inaczej mówiąc - średnie miesięczne obroty 800 zł zwalniają od
    opłaty za kartę :)
    No, różnica jest taka, że można zostać "częściowo zwolnionym", jak
    obroty będą mniejsze.

    PG

  • 15. Data: 2007-01-15 17:29:47
    Temat: Re: HSBC - nowoœć w KK czy jakaœ œciema?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.01.2007 Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Czyli inaczej mówiąc - średnie miesięczne obroty 800 zł zwalniają od
    > opłaty za kartę :)
    > No, różnica jest taka, że można zostać "częściowo zwolnionym", jak
    > obroty będą mniejsze.

    Gdzie indziej też ten min 1000 musisz nastukać, żeby nie płacić, ale tam po
    pierwsze jak nie nastukasz, to w ogóle Cię nie zwolnią, a jak nastukasz
    kilka razy więcej, to oni to zgarną :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 16. Data: 2007-01-15 22:30:20
    Od: "radbilcz" <r...@x...pl.xxx>

    > Teoretycznie nic dziwnego. Te 2-3 procent od transakcji gdzieś się
    > upłynnia. Cóż za problem podzielić się tym z klientem :) Zwłaszcza że jemu
    > wtedy zacznie zależeć na robieniu obrotu kartą. Tak to kupuje tylko tyle,
    > ile wypada - nie wszyscy są tacy 'karciani' jak co poniektórzy piszący na
    > tę grupę :) A tak to ludzie zaczną za zapałki w kiosku płacić kartą, a to
    > dla banku zysk.
    tylko ze coraz wiecej sklepow takze internetowych dolicza dodatkowo 2 -3,5 %
    za mozliwosc zaplaty karta :(

  • 17. Data: 2007-01-15 22:31:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.01.2007 radbilcz <r...@x...pl.xxx> napisał/a:
    > tylko ze coraz wiecej sklepow takze internetowych dolicza dodatkowo 2 -3,5 %
    > za mozliwosc zaplaty karta :(

    Ale taka 'prowizja' zadziała w odwrotnym kierunku - nagle ludzie zaczną
    szukać sklepów, gdzie się będzie dało kartą zapłacić i to najlepiej bez
    dodatkowych kosztów :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 18. Data: 2007-01-18 20:28:03
    Od: z...@g...com

    z...@g...com napisał(a):
> [...]
    > gotówkową i wczoraj chciałem się dowiedzieć, czy dostanę nową.
    > Pożyczka dosyć droga, więc powiedziałem, że się zastanowię i
    > wtedy zaproponowali mi też kartę kredytową z jakąś rewelacyjną
    > funkcją (o ile to nie ściema) - jak będę jej używał, to oni
    > będą mi ZWRACALI(!!!) kasę za robienie obrotu. Nie chce mi się
    > wierzyć w takie coś, bo to by była chyba kompletna nowość,
    > podejrzewam w tym jakieś sprzedażowe mydlenie oczu. Wiecie może coś
    > na ten temat?
    >
    > Na koniec przyszłego tygodnia jestem umówiony z kolesiem osobiście,
    > w razie czego dam znać, co z tego wynikło.

    OK, wiem już więcej...

    oprocentowanie 19,9%, ale przy spłacie innych zbowiązań (nie tylko
    kart) spada do 9,9% przez pierwsze pół roku

    procent od obrotu, a właściwie pół procenta, dotyczy tylko
    transakcji bezgotówkowych i oddają to raz w roku

    opłacanie rachunków - jakaś groszowa prowizja, a podpadają pod
    okres bezodsetkowy

    są też mankamenty:

    49 za wydanie (kasują od razu - chyba mało który bank nie ma
    pierwszego roku za darmo??)

    nie ma obsługi przez internet i podobno nie ma co szyko na nią
    liczyć

    jak myślicie warto brać, nie warto?

  • 19. Data: 2007-01-18 21:18:18
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    z...@g...com napisał(a):

> [...]
    > okres bezodsetkowy
    >

    > są też mankamenty:
    >
    > 49 za wydanie (kasują od razu - chyba mało który bank nie ma

    Biorąc pod uwagę te pół procenta co oddają to nie jest to jakaś duża
    niedogodność. Choć mogli by to zrobić na zasadzie że wydanie 0zł, a po
    roku do zapłaty 50zł minus 0,5% transakcji.

    > nie ma obsługi przez internet i podobno nie ma co szyko na nią
    > liczyć

    Jak dla mnie to tą kartę dyskwalifikuje.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica