eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiHakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2008-07-30 17:32:56
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pogo <w...@g...com> napisał(a):

    > Z tego co wiem poszkodowana uzywa kodow sms do autoryzacji przelewow.
    > Telefon miala przy sobie na wakcjach. Po powrocie pieniedzy juz nie bylo
    > na rachunku. Co mozna zrobic dalej w tej sytuacji? Wiadomo do kogo
    > trafil przelew, bank odrzuca reklamacje? Co proponujecie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Waldek
    >

    przeciez napisalem - podala swoj kod do obslugi telefonicznej na www,
    aktywacja nastąpiła przez IVR a nie za pomocą kodu sms. ja np proponuje
    stosowac sie do zasad bezpieczenstwa przy korzystaniu z bankowosci
    internetowej (a podstawowa to nie podawanie zadnych innych kodow via www niz
    te, ktore do obslugi www są konieczne)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 12. Data: 2008-07-30 18:01:42
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: Pogo <w...@g...com>

    Seba wrote:
    > Pogo <w...@g...com> napisał(a):
    >
    >> Z tego co wiem poszkodowana uzywa kodow sms do autoryzacji przelewow.
    >> Telefon miala przy sobie na wakcjach. Po powrocie pieniedzy juz nie bylo
    >> na rachunku. Co mozna zrobic dalej w tej sytuacji? Wiadomo do kogo
    >> trafil przelew, bank odrzuca reklamacje? Co proponujecie?
    >>
    >> Pozdrawiam
    >> Waldek
    >>
    >
    > przeciez napisalem - podala swoj kod do obslugi telefonicznej na www,
    > aktywacja nastąpiła przez IVR a nie za pomocą kodu sms. ja np proponuje
    > stosowac sie do zasad bezpieczenstwa przy korzystaniu z bankowosci
    > internetowej (a podstawowa to nie podawanie zadnych innych kodow via www niz
    > te, ktore do obslugi www są konieczne)

    ok, dzieki za info.

    Czyli zlodziej przechwycil prawdopodobnie login i kod telefoniczny.
    To wystarczylo do wykonania nowego przelewu przez IVR czy potrzebowal
    cos jeszcze?


    Pozdrawiam
    Waldek








  • 13. Data: 2008-07-30 18:36:54
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Pogo pisze:
    > krzysztofsf wrote:
    >> On 30 Lip, 15:06, Pogo <w...@g...com> wrote:
    >>> http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,5506060,Hakerz
    y_ukradli_jej_3_3...
    >>
    >> Jaks stara ta informacja
    >> Jesli od 22-ego lipca uplynelo kolka tygodni, to cos tu mi ni egra
    >> czasowo.
    >
    > Sezon urlopowy, wracasz z wakacji, a konto puste...
    >

    Dzisiaj jest 30-y lipca.
    Minelo 8 dni a nie kilka tygodni od zdazenia.


  • 14. Data: 2008-07-30 19:24:39
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:g6q8k8$cfc$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > przeciez napisalem - podala swoj kod do obslugi telefonicznej na www,
    > aktywacja nastąpiła przez IVR a nie za pomocą kodu sms. ja np proponuje

    A skad wiesz?

    MK


  • 15. Data: 2008-07-30 19:29:02
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pogo <w...@g...com> napisał(a):

    >
    > ok, dzieki za info.
    >
    > Czyli zlodziej przechwycil prawdopodobnie login i kod telefoniczny.
    > To wystarczylo do wykonania nowego przelewu przez IVR czy potrzebowal
    > cos jeszcze?
    >
    >
    > Pozdrawiam
    > Waldek
    >

    trojanem przechwycil kod do obslugi telefonicznej (no i oczywiscie login i
    haslo do citibank online), dodal sobie prze citibank online nowego odbiorce
    i aktywowal go w IVR dzieki pozyskanemu kodowi do obslugi telefonicznej

    ps. citi chyba wylaczyl dzis ten sposob aktywacji nowego odbiorcy

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 16. Data: 2008-07-30 19:30:07
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > A skad wiesz?
    >
    > MK
    >

    widzialem tego trojana, dobra, ruska robota :)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 17. Data: 2008-07-30 19:37:09
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:g6qffv$cqo$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > widzialem tego trojana, dobra, ruska robota :)
    >

    Co nie uprawnia do tak daleko idacych wnioskow, ze w tym przypadku musialo
    byc tak samo.

    MK


  • 18. Data: 2008-07-30 19:51:58
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    może w takim razie omówimy sposoby autoryzacji i zabezpieczania się w
    bankowości?
    może ktoś podpowiedzieć jak obejść autoryzację, a zarazem ustrzec się...

    podstawowa uwaga: nie trzymać pieniędzy na koncie z kartą
    najlepiej się wychodzi
    1. w polbanku dowolna ilosc przelewów z konta oszczędzam w godzinach wieczornych
    przelew wewnętrzny może dojść rano
    2. mbank, niestety tylko jeden przelew w miesiącu, kolejny płatny ale właściwe
    zabezpieczenie przed kolejnym przelewem który kosztuje 5zł

    pozostałe banki ździerają za kolejny przelew z kont oszczędzających bez
    ostrzeżeń więcej niż mbank


    1. mbank
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: hasła sms
    podpowiedź: zablokować wszystkie kanały oprócz internetowego


    2. bzwbk
    logowanie: login/hasło jednolitym ciągiem, osobne pola dla każdego znaku
    operacje: hasła sms, chyba że zdefiniowany odbiorca


    3. inteligo
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: hasła jednorazowe


    4. lukas
    logowanie: dość krótki login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: bez tokena, możliwość przelewu wyłącznie na zdefiniowanych odbiorców
    podpowiedź: duże bezpieczeństwo - kasa wypłynie tylko do zdefiniowanych
    nadawców, mniejsza wygoda
    wady: hasło potwierdzające operacje to samo którym się logujemy na konto


    5. ing
    logowanie: login, hasło wybrane znaki - ciekawe zabezpieczenie
    operacje: zapomnialem :p - ostatnio nie przelewałem
    podpowiedź: duże bezpieczeństwo dzięki selektywnym znakom


    6. bgż
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: hasła jednorazowe


    7. polbank
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: extremalne bezpieczeństwo, instalowany certyfikat zabezpieczony hasłem
    wady: konto działa tylko na jednym komputerze


    8. millenium
    logowanie: login/hasło1 (jednolitym ciągiem) + 2 wybrane cyfry z pesela
    operacje: haslo2
    podpowiedź: duże bezpieczeństwo, różne hasło logowania i operacji, selektywne
    dodatkowe hasło logowania


  • 19. Data: 2008-07-30 20:59:25
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008 18:01:07 +0200, Maverick
    <k...@N...pl> wrote:

    >> W Citi podajesz pełny kod. Wystarczy, że ktoś sie wepnie w linię. OD
    >> razu dodam - pracownik centrali telefonicznej może to zrobić bez
    >> żadnego problemu.
    >A to przesylane jest otwarcie? bez zadnego szyfrowania? LOL - jesli tak
    >to nigdy nawet nie spojrze na City.

    W trelefonii naziemnej do centrali idzie normalnei analogowo.

    >Wydaje mi sie ze skoro nawet Polbank ma szyfrowanie - to KAZDY bank ma -
    >a wtedy nie wystarczy tylko podpiac sie pod linie.

    Masz rację, wydaje Ci się. Co ma piernik do wiatraka i Polbank do
    tego, jak idzie DTMF po lini analogowej?
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356


  • 20. Data: 2008-07-30 20:59:48
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008 18:01:29 +0200, Pogo <w...@g...com>
    wrote:

    >Z tego co wiem poszkodowana uzywa kodow sms do autoryzacji przelewow.
    >Telefon miala przy sobie na wakcjach. Po powrocie pieniedzy juz nie bylo
    >na rachunku. Co mozna zrobic dalej w tej sytuacji? Wiadomo do kogo
    >trafil przelew, bank odrzuca reklamacje? Co proponujecie?

    Prawnika.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1