  • 11. Data: 2002-08-13 12:27:10
    Temat: Re: Hasla i dostep online do bankow w USA
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ajatnn$b20$1@news.tpi.pl...
    > Jak w starym dowcipie o polaku w USA.
    > - Szefie, pracownicy wynosza "srubki" z firmy. Musisz zatrudnic ochrone.
    > - A za ile miesiecznie oni wynosza?
    > - Za 100
    > - Ochrona kosztuje 1000.

    Dokładnie. A do tego jeśli ochrona byłaby złożona z Polaków z Jackowa to by
    jeszcze oni wynosili śrubki ;-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

    PS. Przepraszam z góry urażonych Polaków z Jackowa.

  • 12. Data: 2002-08-13 13:42:00
    Od: Rafal Podeszwa <r...@U...chem.uw.edu.plTO>

    Krzysztof Kowalski wrote:
    .
    > Co do zabezpieczeń - czy się opłaca? To jest właśnie świetne pytanie - co
    > jest droższe? Super zabezpieczenia czy super ubezpieczenia? Koszty
    > podnoszenia bezpieczeństwa niesamowicie szybko rosną - zawsze jest granica
    > opłacalności.

    Pewnie masz racje. Jesli ryzyko nie jest duze, to skladka tez bedzie
    mala, wiec mala jest korzysc ze zmniejszania malego ryzyka. Nie wiem
    tylko, czy aby na pewno klient moze tam spac spokojnie (podczas gdy
    bankowcy spia spokojnie) i czy tak latwo by sie wybronil, jesli ktos
    uzylby jego hasla.

    Rafal

  • 13. Data: 2002-08-13 15:42:57
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Rafal Podeszwa" <r...@U...chem.uw.edu
    .plTO>
    wrote in message news:3D590CA8.D899494E@USUNtiger.chem.uw.edu.plTO...
    Nie wiem
    > tylko, czy aby na pewno klient moze tam spac spokojnie (podczas gdy
    > bankowcy spia spokojnie) i czy tak latwo by sie wybronil, jesli ktos
    > uzylby jego hasla.

    Przyznam, że sam jestem ciekaw - może ktoś z USA by się tu jeszcze
    wypowiedział? :-)))
    Niemniej, skoro CitiOnLine w USA to system nr 1 - znaczy to, że Amerykanin
    nie musi się obawiać o bezpieczeństwo. Podejrzewam, że gdyby było inaczej
    prawnicy szybko dobrali by się Citi do skóry ;-)) A skoro nie jest super
    bezpieczny od strony technologicznej to zabezpieczenia muszą leżeć także w
    ubezpieczeniach.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 14. Data: 2002-08-13 18:08:13
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <3...@U...chem.uw.edu.plTO>, rafpo-dated-
    1...@U...chem.uw.edu.plTO says...

    > Hmm, bardzo to ciekawe. To co robisz, jesli masz rachunki w dwoch
    > bankach i chcesz z jednego "przelac" srodki do drugiego? Wysylasz czek?
    >
    > Oni tam maja tez chyba cos takiego, jak Automated Clearing House (ACH).
    > Wydawalo mi sie, ze z opisu tej obslugi online wynikalo, ze oni z tego
    > korzystaja.

    Tiaaaa...... sredniodostepne dla przecietnego smiertelnika. :)
    Tak...dokladnie...wystawiam sam sobie czek i IDE do tego drugiego banku.

    AP

  • 15. Data: 2002-08-13 18:45:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Idealnym przykładem są karty kredytowe w USA i u nas. Oni mają Zero
    > Liability a u nas są kwiatki typu, że bank nawet po zastrzeżeniu nie
    > odpowiada za transakcje PINowe.

    > Pozdrawiam
    > K. Kowalski

    Przy KK citka bank odpowiada za transakcje z PIN po zastrzezeniu :-)))

    pzd

  • 16. Data: 2002-08-13 19:02:38
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>,
    c...@e...dyndns.org says...
> [...]
    > >
    > Tiaaaa...... sredniodostepne dla przecietnego smiertelnika. :)
    > Tak...dokladnie...wystawiam sam sobie czek i IDE do tego drugiego banku.

    Jeszcze jako ciekawostka
    Mieskzam w odysc sporym budynku (ponad 200 mieszkan). Jak myslicie jakie
    sa formy platnosci za czynsz? Albo czek albo polecenie zaplaty. Mniej
    wiecej 90% mieszkancow placi czekiem. Miesiecznie jest to ponad 250.000
    dolcow w czekach :)))

    AP

  • 17. Data: 2002-08-13 19:39:13
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    Witam,

    Może trochę nie w temacie, ale dalczego w Ameryce czeki są tak popularną
    formą płatności, podczas gdy w Polsce odeszły one w zapomnienie?

    Pozdr.
    Wojtek

  • 18. Data: 2002-08-13 21:32:49
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <ajbn0g$787$1@news.tpi.pl>, t...@f...onet.pl says...
    > Witam,
    >
    > Może trochę nie w temacie, ale dalczego w Ameryce czeki są tak popularną
    > formą płatności, podczas gdy w Polsce odeszły one w zapomnienie?

    Poniewaz ciagle bardzo duzo starszych ludzi tak wlasnie placilo przez
    cale zycie

    AP

  • 19. Data: 2002-08-14 01:34:04
    Od: "tp" <t...@d...net>

    "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    l.net...
> [...]
    > >
    > Tiaaaa...... sredniodostepne dla przecietnego smiertelnika. :)
    > Tak...dokladnie...wystawiam sam sobie czek i IDE do tego drugiego banku.

    W ramach udogodnien mozna jeszcze ten czek do tego drugiego banku
    przeslac poczta...

    Transfer pomiedzy rachunkami mozna tez zrobic za pomoca tzw. "wire",
    czyli naszego typowego przelewu. Ale ta przyjemnosc kosztuje $20-40,
    i do tego musisz pofatygowac sie do banku, zeby podpisac zlecenie.
    Albo wydrukowac je, podpisac i wyslac do banku poczta.

    Niektore banki umozliwiaja jeszcze zrobienie "linka" pomiedzy rachunkiem
    danej osoby w danym banku, a rachunkiem tejze samej osoby w innym.
    Zlecenie przelewu mozna wtedy zlozyc telefonicznie, a banki rozliczja sie
    miedzy soba wlasnie przez ACH (czyli przez elektroniczna forme czeku).
    Niestety, taki przelew trwa do 5 dni roboczych, czyli w praktyce tydzien.

    Pozdrowionka
    Tadeusz

  • 20. Data: 2002-08-14 08:47:49
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "tp" <t...@d...net> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > Niestety, taki przelew trwa do 5 dni roboczych, czyli w praktyce tydzien.

    Czytając o bankach amerykańskich polskie banki mogą pozbawić się wszelakich
    kompleksów.
    Najgorszy polski bank ma znakomicie lepszą ofertę od najlepszego
    amerykańskiego.