  • 1. Data: 2004-07-02 08:18:57
    Temat: Hasla jednorazowe na komorce
    Od: " l00p" <l...@g...pl>

    Witam,

    Pare dni na liscie trwala dyskusja dot. hasel jednorazowych wysylanych smsem.
    Tak sie sklada ze wpadl mi do glowy pewien pomysl na rozwiazanie problemow z
    tymi nieszczesnymi kartkami kodow (sam cierpie z tego powodu).
    Poniewaz mysle powaznie o realizacji pomysl przedstawie pomijajac pewne
    detale techniczne - chcialbym zebyscie powiedzieli co o nim sadzicie.

    Idea jest troche zaczerpnieta ze swiata palmtopow - mam na mysli
    synchronizacje danych pda-pc. Zamiast smsem, lista hasel dostepna bylaby po
    uruchomieniu na komorce aplikacji w javie. Sama lista ladowala by na komorce
    wlasnie dzieki procesowi synchronizacji - tylko w odroznieniu od palmow ta
    synchronizacja odbywalaby sie po http (oczywiscie SSL i inne takie).
    Pominalem kilka dodatkow ktore poprawiaja bezpieczenstow - ale dla nie
    zmieniaja samego pomyslu. Oczywiscie sama aplikacja umozliwia przechowywanie
    takze innych pin, hasel itp.

    Bede wdzieczny za wasze opinie...

    ----
    Pozdrawiam
    Danny

  • 2. Data: 2004-07-02 20:47:49
    Temat: Re: Hasla jednorazowe na komorce
    Od: Bartosz Malkowski <b...@g...pl>

  • 3. Data: 2004-07-04 13:52:32
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik l00p napisał:

> [...]
    > zmieniaja samego pomyslu. Oczywiscie sama aplikacja umozliwia przechowywanie

    IMHO marne szanse. Zbyt malo klientow wie co to Java, ze maja to w
    telefonie. Pomijam fakt, ze powinni wiedzec co z tym zrobic.

    Juz predzej aplikacja w SIMie (SIMtoolkit) z informacjami przesylanymi
    przez OTA. Z tego niektore banki juz korzystaja do roznych rzeczy i
    dostarczanie list kodow w ten sposob mialoby juz wiekszy sens (wiecej
    klientow moze z tego korzystac bez problemow). Wystarczy w miare swiezy
    telefon + w miare swiezy SIM + w miare swieze mozgi paru osob u
    operatorow i w bankach. Z ostatnim jest oczywiscie i niestety najgorzej.

    Uwazam ze slanie kodow SMSami "na zadanie" jest najlepszym rozwiazaniem,
    pod warunkiem, ze jest sensowne cenowo dla klienta. Sensowny ryczalt
    (pare zl miesiecznie) lub sensowna cena SMSa (kilka groszy za sztuke).

    Bartol