  • 1. Data: 2007-07-17 09:28:02
    Temat: Hipoteczny - pośrednicy
    Od: "Grzegorz Ł." <G...@l...pl>

    Rozmawiałem z róznymi pośrednikami:
    EXPANDER
    OPEN FINANCE
    AUKCJEKREDYTOWE.PL

    Nie wiem jakie są szczegółowe uzgodnienia pomiedzy tymi firmami a bankami
    ale ma to napewno bezpośredni wpływ na warunki kredytu... genaralnie - nie
    zawsze dobry dla klienta.

    Podobno AUKCJEKREDYTOWE.PL ma (np. z Deutsche Bank) umowę, która wyklucza
    ruszenie prowizji. I rzekomo DB nie może zejść z prowizji poniżej 1,5%. To
    znaczy normalnie może, ale jeśli trafiłes do nich przez pośrednika WWW, to
    nie może, bo tam jest gwarancja dla pośrednika. Eh...

    Mam nadzieję, że EXPANDER i OF mają umowy które wynagradzaja ich za obrót
    dla banku, a nie za prowizję i zysk banku z marży, bo w przeciwnym razie
    Klient musiałby stracić zupełnie zaufanie do doradców z tych firm. Oni po
    prostu nie mieliby interesu w tym aby negocjować na rzecz klienta. No ale
    tego wszystkiego się człowiek uczy i dowiaduje z czasem.

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-07-17 10:12:52
    Temat: Re: Hipoteczny - pośrednicy
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Prawdopodobnie masz rację, ale jak już wymiętlisz godzinami i papierzyskami ze
    czterech różnych posredników, a na koniec
    padnie wybór na jednego albo i to nie jesli pójdziesz prosto do banku, to pośrednicy
    jednak z czegoś muszą zyć.
    JaC

  • 3. Data: 2007-07-17 12:18:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "Grzegorz Ł." <G...@l...pl> napisał(a):
> [...]
    > bankami
    > ale ma to napewno bezpośredni wpływ na warunki kredytu... genaralnie -

    DB wygral w rankingu Expandera, ale nie oferują klientom tego banku,
    bo...dostają niską prowizję (tak mi powiedział pracownik banku).
    Ponoć najwyższą prowizję doradcy dostają z GE Money. Jakoś nie jestem
    zdziwiony, bo każdy doradca zawsze przede wszystkim polecał mi ten bank...

> [...]
    > znaczy normalnie może, ale jeśli trafiłes do nich przez pośrednika WWW,
    > nie może, bo tam jest gwarancja dla pośrednika. Eh...
    dlatego w DB najlepiej zalatwiac temat bezposrednio z pracownikiem banku,
    zaoferował mi 1% prowizji, a później udało się zejść jeszcze niżej...

> [...]
    >
    > prostu nie mieliby interesu w tym aby negocjować na rzecz klienta. No ale
    >
    > tego wszystkiego się człowiek uczy i dowiaduje z czasem.

    ja do nich zaufanie straciłem...zero dbałości o klienta, najważniejsza jest
    prowizja otrzymana od banku (jakoś specjalnie mnie to nie dziwi)

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-07-18 19:29:47
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Sprawa wyglada tak: jest kilka bankow: miedzy innymi Deutsche, ktore w
    umowach z posrednikiem zastrzegaja sobie, ze klient musi zaplacic scisle
    okreslona prowizje. Kazde obnizenie tej prowizji wiaze sie z obnizeniem kwoty
    przelewanej posrednikowi.
    To taki sposob rozumienia wolnej konkurencji.
    Szczytowym osiagnieciem popisuje sie w tej materii PKO BP, ktore nie dosc, ze
    ma stala, wysoka (2%) prowizje, to takze marze przez posrednika sa srednio o
    0,2% wyzsze niz bezposrednio w oddziale.
    Jest to jeden z glownych powodow dla ktorych pewne banki sa przez posrednikow
    traktowane gorzej.

  • 5. Data: 2007-07-19 21:39:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 14:18:37 +0200, "RobertS" <b...@p...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Ponoć najwyższą prowizję doradcy dostają z GE Money. Jakoś nie jestem
    >zdziwiony, bo każdy doradca zawsze przede wszystkim polecał mi ten bank...

    Nic dziwnego, skoro GE jest właścicielem Expandera. :) Mi też proponowali kredyt
    w GE, ale mając na uwadze zależności właścicielskie bardzo mi się nie spodobał
    sposób namawiania na ofertę gorszą niż pozostałe. Dlatego też zrezygnowałem z
    ich usług.