  • 1. Data: 2006-10-22 17:54:40
    Temat: Hipoteczny z rodzicami
    Od: "Gisela" <a...@g...pl>

    Chcemy z mezem wziasc kredyt mieszkaniowy. Niestety maz zmienil ostatnio
    prace i ma teraz umowe na czas okreslony (dla bankow=brak zdolonosci). Moje
    dochody teraz nie pozwalaly na wziecie samodzielnie kredytu - poradzono nam
    "wspomozenie sie" rodzicami (wniosek na 4 kredytobiorcow), a pozniej
    wylaczenie rodzicow z kredytu. W bankach ok - sa otwarci na takie propozycje
    - wszyscy doradcy twierdza, ze po uzyskaniu zdolnosci przez nas bedzie to
    mozliwe (aneks 150-300 zl w zaleznosci od banku + ponowne badanie naszej
    zdolnosci). Mamy wzory kilku umow, ale nigdzie w nich nie ma zadnych zapisow
    o "wylaczaniu" czesci kredytobiorcow z kredytu.

    Czy rzeczywiscie tak jak mowia sprzedawcy kredytow taka operacja jest pozniej
    w miare bezbolesna (zakladajac, ze za pare miesiecy nasza zdolnosc bedzie dla
    banku wystarczajaca na samodzielne dalsze splacanie i ze nie bedzie to jakis
    "skraj" tej zdolnosci)? I czy mozna naklonic bank, aby jakis zapis o takiej
    mozliwosci zostal wlaczony do umowy? Chcemy uniknac sytuacji, ze za kilka
    miesiecy, aby wylaczyc rodzicow bedziemy musieli przenosic kredyt :( Prosze o
    Wasze opinie, moze ktos juz mial taka sytuacje.

    Gisela

    p.s. nie chodzi mi o gdybanie czy wogole jest mozliwosc wziecia takiego
    kredytu z rodzicami - w jednym banku jest juz decyzja pozytywna, kolejne w
    drodze

  • 2. Data: 2006-10-22 19:07:05
    Temat: Re: Hipoteczny z rodzicami
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Użytkownik "Gisela" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > - wszyscy doradcy twierdza, ze po uzyskaniu zdolnosci przez nas bedzie to
    > mozliwe (aneks 150-300 zl w zaleznosci od banku + ponowne badanie naszej
    > zdolnosci).

    mają rację

    > Mamy wzory kilku umow, ale nigdzie w nich nie ma zadnych zapisow
    > o "wylaczaniu" czesci kredytobiorcow z kredytu.

    no i nie będzie - jest to zmiana w umowie

> [...]
    > Prosze o
    > Wasze opinie, moze ktos juz mial taka sytuacje.

    myślę że nie ma takiej możliwości i tak macie młodych rodziców skoro biorą
    ich pod uwagę przy kredycie hipotecznym :]

    pozdrawiam
    @dams

    --
    www.kredyt.org.pl

  • 3. Data: 2006-10-22 20:30:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Gisela" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > dla
    > banku wystarczajaca na samodzielne dalsze splacanie i ze nie bedzie to

    To będzie po prostu kolejny aneks do umowy, na który bank się może zgodzić
    lub nie i za który znowu pobierze kasę.
    Wszystko zalezy od tego, czy ban uzna, że wasza zdolność kredytowa jest
    wystarczająca do spłaty reszty kredytu.
    Tylko, że bank może powiedzieć nie, bo skoro ma 4 ofiary do ściągnięcia w
    razie czego , to po co będzie dwie z nich wypuszczał na wolność.

    > I czy mozna naklonic bank, aby jakis zapis o takiej
    > mozliwosci zostal wlaczony do umowy?

    To od razu teraz musielibyście zapisać, że za xxx czasu bank zobowiązuje się
    do podpisania aneksu.
    Na to bank nie pójdzie.

  • 4. Data: 2006-10-22 21:46:07
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    jest jeszcze trego taki minus ze np rodzice maja powyzej 50lat to nie
    mozecie wziasc krdytu na 30 lat

  • 5. Data: 2006-10-23 18:49:29
    Od: " Gisela" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    @dams <a...@S...onet.pl> napisał(a):

    > myślę że nie ma takiej możliwości i tak macie młodych rodziców skoro biorą
    > ich pod uwagę przy kredycie hipotecznym :]

    Tak sie zlozylo :)

    Czyli to pozniejsze "wykluczenie" rodzicow bedzie w zasadzie zalezalo tylko
    od widzimisie banku :( ?

    Gisela

  • 6. Data: 2006-10-23 18:55:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " Gisela" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > Czyli to pozniejsze "wykluczenie" rodzicow bedzie w zasadzie zalezalo tylko
    > od widzimisie banku :( ?

    A wlasciwie to po co rodzicow z tego kredytu "wypisywac"? Beda chcieli
    za 5 lat inny kredyt tylko na siebie brac? Wspolnie z kolejnymi
    dziecmi? Bo jak nie, to wiesz... 8-)

    MJ

  • 7. Data: 2006-10-23 19:54:55
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-10-23 20:49, osobnik Gisela stwierdził, iż:
    > Czyli to pozniejsze "wykluczenie" rodzicow bedzie w zasadzie zalezalo tylko
    > od widzimisie banku :( ?

    Nie, od Twojej zdolności kredytowej i zasobności portfela (opłata za aneks).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl