  • 1. Data: 2011-05-23 09:23:13
    Temat: Hipoteza Puetz'a (Wojtek)
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    Zgodnie z Twoim wyjaśnieniem obliczyłem najpierw jak często
    występują te tzw. "okienka krachowe". Można śmiało przyjąć,
    że zaćmienie Słońca zachodzi 2 razy w roku. Zjawisko to
    ma miejsce wówczas, gdy nów występuje w okolicy węzła
    księżycowego ( północnego lub południowego ). W okresie
    6 tygodni przed i po zaćmieniu mają miejsce po 2 pełnie.
    Czyli mamy 4 pełnie x 10 dni x 2 zaćmienia = 80 dni.
    Czyli okienka krachowe wypełniają ponad 20% całości czasu.
    Badanie tej hipotezy jest bardzo proste. Wystarczy patrzeć,
    czy Słońce jest w okolicach do 45 stopni od węzła i czy
    Księżyc jednocześnie jest w okolicach pełni.
    Oto wyniki dla największych krachów :

    TAK - trafione okienko ; NIE - nie trafione

    28.10.1929 -13% nie
    06.11.1929 -10% nie
    05.10.1931 -9% nie
    20.07.1933 -9% nie
    18.10.1937 -9% tak
    03.09.1946 -10% nie
    19.10.1987 -20% nie
    29.09.2008 -9% nie
    15.10.2008 -9% nie

    Nie chce mi się nawet tego komentować ...

    pozdr.
    sys29

  • 2. Data: 2011-05-23 09:29:11
    Temat: Re: Hipoteza Puetz'a (Wojtek)
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-23 11:23, sys29 pisze:
> [...]
    > 29.09.2008 -9% nie
    > 15.10.2008 -9% nie
    >
    > Nie chce mi się nawet tego komentować ...

    Chetnie przyjme anala z hipotezami na duzego lotka.

  • 3. Data: 2011-05-23 09:35:05
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    Arkady <p...@o...eu> napisał(a):

    > Chetnie przyjme anala z hipotezami na duzego lotka.

    To postaw jakąś. Hipotezę na totolotka obalę z przyjemnością.

    pozdr.
    sys29

  • 4. Data: 2011-05-23 13:32:25
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 09:35:05 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

    > To postaw jakąś. Hipotezę na totolotka obalę z przyjemnością.
    >
    > pozdr.
    > sys29
    Hipoteza:
    Wartosc oczekiwana przy typowaniu następujących liczb: 1, 2,3,4,5,6
    jest wyższa od wartości oczekiwanej przy typowaniu liczb: 1,15,20,29,34,41
    Może być ?

  • 5. Data: 2011-05-23 14:11:20
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Hipoteza:
    > Wartosc oczekiwana przy typowaniu następujących liczb: 1, 2,3,4,5,6
    > jest wyższa od wartości oczekiwanej przy typowaniu liczb: 1,15,20,29,34,41
    > Może być ?

    Nie rozumiem co ma typowanie do wartości oczekiwanej.
    Przecież EX to suma iloczynów Xi oraz Pi. Gdyby losować
    jedną liczbę z 49 to EX będzie chyba 25, bo Pi się
    uproszczą. Przy losowaniu sześciu liczb można oczekiwać
    chyba jakiegoś łączącego je parametru np. średniej
    ( też chyba wyniesie 25 ).

    Właśnie zebrałem dane do obalenia hipotezy kolegi Wojtka, że koniunkcje
    Wenus/Uran sprzyjają dodatniej stopie zwrotu dla S&P500. Zastanawiam
    się nad pozbyciem się błędu systematycznego związanego z obciążeniem
    hossą. Na razie mam taki pomysł : obliczam stopę zwrotu dla jakiejś
    tam koniunkcji np. 7-21.08.1970. Potem biorę całą stopę zwrotu za rok
    1970 , dzielę ją przez około 24 i odejmuję od wcześniej wyliczonej.
    W ten sposób pozbywam się wpływu aktualnego trendu. Potem wreyfikację
    hipotezy będę mógł sprowadzić do zwykłego testu dla średniej.
    Czy to IYHO procedura możliwa do przyjęcia ? Jeśli nie, to podrzuć
    mi ewentualnie jakiś pomysł.

    pozdr.
    sys29

  • 6. Data: 2011-05-23 14:26:57
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    Ehhh qrwa specjalisci a nie wiedza co to kombinatoryka.

    Same qrwa przyglupy na tej gieldzie siedza i liza sie po dupach.

  • 7. Data: 2011-05-23 14:47:11
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    Arkady <p...@o...eu> napisał(a):

    > Ehhh qrwa specjalisci a nie wiedza co to kombinatoryka.
    >
    > Same qrwa przyglupy na tej gieldzie siedza i liza sie po dupach.

    Wiem co to kombinatoryka, rachunek prawdopodobieństwa, wartość oczekiwana ...
    i root na pewno też wie. Widać u Ciebie jakieś głębokie kompleksy
    intelektualne, bo normalny, zdrowy człowiek nie odczuwa potrzeby
    wyzywania innych od przygłupów. Z pewnością tą krótką wypowiedzią
    chciałeś się dowartościować. Udało Ci się.

    pozdr.
    sys29

  • 8. Data: 2011-05-23 15:47:41
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-23 16:47, sys29 pisze:

> [...]
    > wyzywania innych od przygłupów. Z pewnością tą krótką wypowiedzią
    > chciałeś się dowartościować. Udało Ci się.

    Tak udalo mi sie zreszta specjalnie po to sobie subskrubuje te grupe
    przyglupow.

  • 9. Data: 2011-05-23 15:55:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 14:11:20 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

> [...]
    > uproszczą. Przy losowaniu sześciu liczb można oczekiwać
    > chyba jakiegoś łączącego je parametru np. średniej

    Nieważne. Trochę to zarżnąłem ;) Miałem na myśli wartość oczekiwaną
    wygranej (bądź przegranej).
    Hipoteza:
    Bardziej opłaci się skreślać przez całe życie ciąg 1, 2, 3, 4, 5, 6 niż
    ciąg 1,15,20,29,34,41.

    Kompletnie nie kapuję skąd si się Pi wzieło - chyba z rozkładu normalnego
    ale po co od razu strzelać z armaty do mrówki?

    p.s.
    Aleś się zapieklił w tej swojej walce z "religią" ;)

  • 10. Data: 2011-05-23 16:36:11
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]
    > hipotezy będę mógł sprowadzić do zwykłego testu dla średniej.
    > Czy to IYHO procedura możliwa do przyjęcia ? Jeśli nie, to podrzuć

    Coś takie mission impossible: usunąć szum który przewyższa wielokrotnie
    poszukiwany sygnał. To coś podobnego jak Ty chcesz usunąć trend.
    Albo inaczej: poszukujesz małej zmarszczki na fali tsunami. W sumie to
    dobrze chyba do tego podchodzisz. Obliczasz średni 2 tygodniowy wzrost
    wynikający z trendu a potem porównujesz ze wzrostem w badanym okresie.
    Myślę że postępujesz "po pbożemu". Mimo to pomyślę jeszcze nad tym boś mnie
    zastrzelił pytaniem a dobrze by mieć pewność czy się jakaś głupota w tym
    nie ukrywa ;)