  • 51. Data: 2009-02-19 11:38:43
    Temat: Re: Historia kredytowa w PL
    Od: MM <n...@i...pl>

    bradley.st pisze:
    > A to rzeczywiscie ciekawe. Zeby konsumentowi nie pogorszyc
    > samopoczucia negatywnym rezultatem? ;) Jak na instytucje, ktora kosi
    > za te usluge 35 zl (w porownaniu z $7-$8 w US) to niezle...

    Z informacji wynika raczej, że w takiej sytuacji nie oblicza w ogóle.
    Także dla banku.

    Może mają świadomość jakie lipne informacje mają o niektórych
    zaległościach i dlatego nie chcą w wtedy wyznaczać scoringu i zostawiają
    bank na łasce własnego. :))

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 52. Data: 2009-02-19 18:19:35
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    p.googlegroups.com...

    > A to rzeczywiscie ciekawe. Zeby konsumentowi nie pogorszyc
    > samopoczucia negatywnym rezultatem? ;) Jak na instytucje, ktora kosi
    > za te usluge 35 zl (w porownaniu z $7-$8 w US) to niezle...

    To tanio tam u was w USA. Brytyjskie agencje życzą sobie 12 GBP za
    pojedynczy raport. Względnie 7-8 GBP miesięcznie za nieograniczony dostęp
    (przy zakupie usługi za min. 3 mies.). "Scoring" to też jakieś 7-8 GBP.

    > Zeby im oddac sprawiedliwosc, chyba zaden bank na swiecie nie "musi"
    > traktowac 'score' z biura kredytowego jako dogmatu, tylko bierze
    > informacje i sam wylicza stosujac wlasne kryteria. Tylko ze zazwyczaj
    > koncowe rezultaty sie pokrywaja albo sa zblizone.
    >
    > Co mnie bardziej niepokoi w przypadku BIK to ta dowolnosc, o ktorej
    > bylo wczesniej: jeden bank nie podaje informacji do BIK, inny podaje
    > bledna, jeszcze inny nie korzysta albo korzysta selektywnie.

    No ale tak jest. W UK - sorry że nudzę - są TRZY agencje, a banki korzystają
    z tych które chcą. Tak że jeden bank zaraportuje Cię do Equifax-a, a drugi,
    korzystający z Experian-a, nigdy się o tym nie dowie.

    Ponoć ostatnio mieli coś zmienić, ale nie wiem, czy się udało. W tamtym
    kraju najdrobniejsze zmiany zajmują dziesięciolecia.

    k.

  • 53. Data: 2009-02-25 03:15:15
    Od: w...@g...com

    > To tanio tam u was w USA. Brytyjskie agencje życzą sobie 12 GBP za
    > pojedynczy raport. Względnie 7-8 GBP miesięcznie za nieograniczony dostęp
    > (przy zakupie usługi za min. 3 mies.). "Scoring" to też jakieś 7-8 GBP.

    W USA zgodnie z prawem federalnym każdemu przysługuje jeden raport z
    historii kredytowej w ciągu roku bezpłatnie. Ale dużo popularniejsze
    są abonamenty obejmujące raporty z historią kredytową (to są
    pojedyncze strony, nie kilkadziesiąt;), raport Credit Score i, co
    najważniejsze, codzienne monitorowanie 3 biur (Experian, Transunion i
    Equifax) - to aby wykryć ew. grzebanie w tożsamości. Kosztuje to
    między 15 a 25 dolarów miesięcznie.
    Niedawno (zdaje się początek lutego) Experian zaczął bronić swoich
    interesów i odmowił udostępniania swojej oceny FICO abonentom innych
    serwisów, m.in. myFICO.com

    pozdrawiam,
    marek R