  • 21. Data: 2009-09-14 08:46:58
    Temat: Re: Historia pewnego skimmingu
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 10:29:43 +0200, witrak() napisał(a):

    > Jasne, a co jakiś czas próbują te karty, których jeszcze nie wyczyścili
    > i po paru(nastu) miesiącach - bach, zdejmą gotóweczkę :-) Zgodnie z
    > prawami Murphy'ego zrobią to właśnie, gdy będziesz potrzebował większej
    > gotówki, żeby zapłacić w knajpie za wieczór kawalerski, wesele albo
    > stypę ;-)

    To naprawdę musieliby się wstrzelić, coś jak 6tka w lotka ;)

    Xenocide

  • 22. Data: 2009-09-14 12:28:51
    Od: MałgosiaK <m...@g...com>

    On 14 Wrz, 10:46, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > To naprawdę musieliby się wstrzelić, coś jak 6tka w lotka ;)
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    > Xenocide

    Witam,

    odpowiadając na informacje które pojawiły się w tym poście pragnę
    podkreślić, że korzystanie z kart mBanku jest bezpieczne.

    mBank cały czas monitoruje transakcje dokonywane kartami płatniczymi,
    współpracując w tym zakresie zarówno z właścicielami bankomatów, jak i
    organizacją VISA. W przypadku pojawienia się przesłanek mogących
    świadczyć o zagrożeniu bezpieczeństwa karty Klienta jest ona
    zastrzegana, a Klient informowany o zaistniałej sytuacji przez
    upoważnionego Pracownika mBanku. To czy do takiego kontaktu ze strony
    Pracownika Banku dojdzie zależy od wielu czynników, np. dostępności
    Klienta, poprawności danych teleadresowych.

    Bezpieczeństwo wykonywanych transakcji zależy również od postępowania
    samego Klienta. Należy zwracać szczególną uwagę na wygląd bankomatu, w
    którym następuje wypłata środków, oraz dostosować wielkość limitów
    dostępnych na karcie do aktualnych potrzeb (ich zmiana możliwa jest w
    każdej chwili w serwisie internetowym lub u Operatora mLinii). W
    przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości co do operacji
    wykonanych kartą Klient powinien natychmiast poinformować Bank, a w
    przypadku podejrzenia podrobienia paska magnetycznego karty
    (skimming), również Policję.

    Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotyczące zaistniałej
    sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata środków jest wynikiem
    skimmingu Klienci odzyskają swoje środki.

    MałgosiaK (mBank)

  • 23. Data: 2009-09-14 13:02:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sep 14, 2:28 pm, MałgosiaK <m...@g...com> wrote:

    > Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotyczące zaistniałej
    > sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata środków jest wynikiem
    > skimmingu Klienci odzyskają swoje środki.

    No tak, przecież mogli wszyscy razem akurat teraz na wakacje do Grecji
    wyjechać i akurat przypadkiem wypłacać w bankomatach tego samego
    banku :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2009-09-14 13:18:30
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-09-14 10:46, xbartx wrote:

    > To naprawdę musieliby się wstrzelić, coś jak 6tka w lotka ;)

    Nie, nie, bo tu zdarzenia nie są równoprawdopodobne ;-) ponieważ
    jedno z Praw Murphy'ego mówi:

    Jeżeli coś złego *może* się zdarzyć, to zdarzy się *na pewno*.

    witrak()

  • 25. Data: 2009-09-14 13:20:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 05:28:51 -0700, MałgosiaK napisał(a):

    > odpowiadając na informacje które pojawiły się w tym poście pragnę
    > podkreślić, że korzystanie z kart mBanku jest bezpieczne.
    (...)
    > Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotyczące zaistniałej
    > sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata środków jest wynikiem
    > skimmingu Klienci odzyskają swoje środki.

    Oczywiście Pani Małgosiu, wszystko ładnie i pięknie wygląda na papierze i
    ePeeRze ;), ale szara rzeczywistość jest nieco bardziej szara,
    szczególnie jeżeli pieniądze należą do klienta a nie banku. Było na
    grupie nie raz i nie dwa. We wpłatomatach mbanku można zaliczyć error i
    czekać na rozpatrzenie reklamacji tydzień albo lepiej, jednocześnie nie
    móc dysponować swoimi środkami, zresztą podobnie jest w tym przypadku -
    do rozwiązania sprawy, klient nie na dostępu do swoich pieniędzy. Dlatego
    uważam, iż lepiej się samemu zabezpieczyć poprzez właśnie triki w stylu
    mbanku (izzykonto+ekonto), Alior dwa konta ROR, w eurobanku ROR+KO itd
    itp.

    Xenocide

  • 26. Data: 2009-09-14 13:22:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 15:18:30 +0200, witrak() napisał(a):

    > Nie, nie, bo tu zdarzenia nie są równoprawdopodobne ;-) ponieważ jedno z
    > Praw Murphy'ego mówi:
    >
    > Jeżeli coś złego *może* się zdarzyć, to zdarzy się *na pewno*.

    No to trzeba sobie ustalić, że po większe pieniądze w gotówce powiedzmy
    >500, wybieramy się do oddziału, no ale według Murphego wychodząc z niego
    dostaniemy z rogiem po łbie :)

    Xenocide

  • 27. Data: 2009-09-14 14:58:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MałgosiaK wrote:

    > Obecnie oczekujemy na ostateczne potwierdzenia dotyczące zaistniałej
    > sytuacji. W przypadku potwierdzenia, iż utrata środków jest wynikiem
    > skimmingu Klienci odzyskają swoje środki.

    aha, tez tak mialem
    ktoś posłużył się moją kartą. Dokładnie tak samo było.
    W momencie telefonu do banku karta została zastrzeżona, a bank udzielił
    mi kredytu w wysokości zablokowanej kwoty na czas rozpatrywania
    reklamacji. Pieniądze były dostępne na koncie zanim zakończyłem rozmowę.
    Moża czas na nowe standardy?

  • 28. Data: 2009-09-14 15:00:41
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Kiedyś mBank stosował się do tej zasady, z pewnymi wyjątkiem - nie
    > informował o tym, że kartę zablokował bo właściciel dokonał nią transakcji w
    > trefnym bankomacie.

    Nie wiem kiedy. Po wycieku danych z dvdcrave mbank jako jeden z
    nielicznych banków olał kompletnie żądanie blokady z Visy (bo nie
    wierzę, że nie dostał). Więc u nich to normalne.

    --
    Raf

  • 29. Data: 2009-09-14 15:03:13
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Rafał" news:h8llv8$p19$2@atlantis.news.neostrada.pl

    > Nie wiem kiedy. Po wycieku danych z dvdcrave mbank jako jeden z
    > nielicznych banków olał kompletnie żądanie blokady z Visy (bo nie
    > wierzę, że nie dostał). Więc u nich to normalne.

    Mi zablokowali kartę z jakiś 9 miesięcy temu. Transakcja dokonana w jednym z
    trefnych bankomatów BZ WBK.

  • 30. Data: 2009-09-14 22:13:34
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > kredytu w wysokości zablokowanej kwoty na czas rozpatrywania reklamacji.
    > Pieniądze były dostępne na koncie zanim zakończyłem rozmowę.

    a w jakim banku?