  • 11. Data: 2009-11-19 11:23:57
    Temat: Re: III KW z DROZAPOL
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zobacz co się stało z kursem COGNOR po raporcie za III kw.
    Kurs poleciał w dół prawie o 20% a DROZAPOL to w porównaniu z COGNOR zaledwie
    ubogi krewny.
    Ta branża wciąż jest w dołku i dopóki nie wróci hossa na wyroby stalowe to
    trzeba się liczyć z dołowaniem kursów.

  • 12. Data: 2009-11-19 15:18:43
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > ubogi krewny.
    > Ta branża wciąż jest w dołku i dopóki nie wróci hossa na wyroby stalowe to

    ja nie rozumiem dlaczego w celach porownawczych wybrales cognor... to jest
    rownanie w dol a w moim rozumieniu idea porownania do powszechnie
    publikowanych wyczynow branzy jest rownanie w strone przeciwna... jezeli mam
    cztery tematy z tej samej branzy to wyluskuje tego ktory radzi sobie najlepiej
    i reszte porownuje do niego... nigdy odwrotnie...

    pzdr

  • 13. Data: 2009-11-19 15:24:34
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    TT <t...@o...pl> napisał(a):

    > Jak interpretować coś takiego?
    > -------
    > w tys. 3 kwartał(y) narastająco / 2009 okres od 2009-01-01 do 2009-09-30
    > III. Zysk (strata) netto -10 256
    > -------
    >
    > Jeśli to nie jest prawda? To jaka jest prawda?
    >

    > TT.

    jesli chodzi o cyferki to prawda jest jedyna... w tym szczegolnym przypadku
    analizujemy wyniki trzeciego kwartalu... a nie po trzech kwartalach... z
    prostego powodu iz wyniki po dwoch kwartalach znalismy trzy miechy temu wiec
    szkoda naszego czasu cennego... to tyle nt interpretacji...

    pzdr

  • 14. Data: 2009-11-19 15:46:53
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    tomek <d...@g...com> napisał(a):

    > Nie s=B1 na minusie, sp=B3acili cz=EA=B6=E6 zad=B3u=BFenia. Maj=B1 p=B3ynno=
    > =B6=E6 finansow=B1.
    > Jak spojrzysz na rynek stali w Europie zachodniej, szczeg=F3lnie u
    > Niemc=F3w to pozwala to patrze=E6 z optymizmem na okres grudzie=F1/stycze=
    > =F1,
    > pomimo aktualnych spadk=F3w cen wyrob=F3w hutniczych w kraju.
    >
    > pzdr

    calkowicie zdanie mam odmienne...

    niestety sa na minusie... za IIIq 2.8 mln w plecy z dzialalnosci do ktorej
    spolka zostala powolana... i tu sie na chwile zatrzymajmy... IIIq przyniosl
    rynkowe wzrosty cen podstawowego produktu ktorym firma handluje... blach
    goracowalcowanych... wzrost cen byl staly przez caly jego okres... a pomimo
    tego nie przelozylo sie to na wyniki... dlaczego?... sprobuj na razie sam
    znalezc odpowiedz... sluze pomoca jakby co...

    co do optymizmu... niestety nie podzielam... wrecz przeciwnie... minela polowa
    IVq i sa przeslanki iz bedzie jeszcze gorzej... jestem bliski zaryzykowania
    zakladu... dpl jest naprawde fundamentalnie przewidywalny... tez z jakiegos
    powodu...

    co do splaty zadluzenia... tego sie tyczyl moj komentarz odnosnie szamba...
    zastanowmy sie z czego ono wyniklo... i czym zostalo splacone... odpowiedz na
    te podstawowe pytania da nam obraz odnosnie jakosci zarzadzania...

    obecna plynnosc a raczej jej zrodlo wynika bezposrednio z odpowiedzi na
    powyzsze pytanie...

    majac caloksztalt nalezaloby raczej zastanowic sie nad udzieleniem
    absolutorium zarzadowi... ale to nie moj problem... model rada nadzorcza ->
    zarzad daje rowniez nieco do myslenia...

    pzdr

  • 15. Data: 2009-11-19 22:41:13
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "tomek"

    O widzisz van, o czymś takim m.in. pisałem

  • 16. Data: 2009-11-20 03:35:17
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    skippy <a...@n...ma> napisał(a):

    > O widzisz van, o czymś takim m.in. pisałem

    prosto miedzy oczy... ale moze i tak trzeba... z drugiej strony najlepsze
    efekty daje edukacja poprzez wlasna kieszen... nie jest wstydem wtopic...
    tragedia jest nie wyciagnac z tego wnioskow...

    pzdr

  • 17. Data: 2009-11-20 07:13:04
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > efekty daje edukacja poprzez wlasna kieszen... nie jest wstydem wtopic...
    > tragedia jest nie wyciagnac z tego wnioskow...

    Tak ogólnie, to fajnie że zacząłeś znowu coś pisać.
    I że do punktu widzenia małego Kazia dołożysz czasem swpoje zdanie:)))

  • 18. Data: 2009-11-20 14:41:22
    Od: tomek <d...@g...com>

    On 19 Lis, 16:46, "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > absolutorium zarzadowi... ale to nie moj problem... model rada nadzorcza ->
    > zarzad daje rowniez nieco do myslenia...

    A rzeczywiście jak doczytać trochę więcej o tej firmie to nie jest tak
    różowo. Obserwuję ten dpl od jakiego czasu. Znalazłem kilka wypowiedzi
    o rynku stali w Europie Zachodniej i ich prawdopodobnym mocnym
    ożywieniu w I KW 2009 i trochę mnie zdziwiły tak drastyczne spadki po
    opublikowaniu raportu, który był rzeczywiście taki se. A dlaczego
    piszesz, że są przesłanki o tym, że w IV KW nie idzie najlepiej?

    pzdr,

  • 19. Data: 2009-11-20 14:42:12
    Od: tomek <d...@g...com>

    On 19 Lis, 23:41, "skippy" <a...@n...ma> wrote:

    > O widzisz van, o czymś takim m.in. pisałem

    No i o co Ci chodzi człowieku?

    pzdr

  • 20. Data: 2009-11-20 19:10:33
    Od: "vanbasten" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    tomek <d...@g...com> napisał(a):

    > A rzeczywi=B6cie jak doczyta=E6 troch=EA wi=EAcej o tej firmie to nie jest =
    > tak
    > r=F3=BFowo. Obserwuj=EA ten dpl od jakiego czasu. Znalaz=B3em kilka wypowie=
    > dzi
    > o rynku stali w Europie Zachodniej i ich prawdopodobnym mocnym
    > o=BFywieniu w I KW 2009 i troch=EA mnie zdziwi=B3y tak drastyczne spadki po
    > opublikowaniu raportu, kt=F3ry by=B3 rzeczywi=B6cie taki se. A dlaczego
    > piszesz, =BFe s=B1 przes=B3anki o tym, =BFe w IV KW nie idzie najlepiej?
    >
    > pzdr,

    bo jak napisalem wyzej dpl jest cholernie latwy do analizy... poprzez taki
    profil dzialalnosci a nie inny... 90% to handel hurtowy... a on opiera sie na
    sprzedazy uprzednio zakupionego towaru... wiec znajac poziomy cen oraz wolumen
    zakupu oraz widzac na biezaco rynkowe ceny sprzedazy z grubsza mozna okreslic
    jakie cyferki sie pojawia za miesiecy kilka... to z grubsza jest naprawde
    wiarygodne do tego stopnia iz smialo mozna pokusic sie o zaklad...

    osobna kwestia jest zufanie rynku do zarzadu w swietle jego dzialalnosci...
    oraz jak zawsze tzw perspektywy firmy... ale to temat na elaborat... byc moze
    na dpl mozna bedzie jeszcze zarobic... w zasadzie jestem przekonany iz tak sie
    stanie bo w naszym bagienku to jest papier z typu takiego a nie innego... ale
    to wyzwanie dla technikow... wylacznie... fundamentalnie tu nie ma specjalnych
    przeslanek... ale to tylko i wylacznie moje skromne zdanie... i prosze nie
    traktowac tego jako sugestii w podejmowaniu jakichkolwiek decyzji
    inwestycyjnych...

    pzdr