  • 1. Data: 2012-04-04 17:53:22
    Temat: IKE ?
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Mam takie pytanie - moze i glupie,
    bo nie czytalem zadnych warunkow zwiazanych, a wiec :
    - czy osoba ktora juz skonczyla 60-tke moze w to wejsc (lokata?)
    a jesli tak, to co z belko-vincentem ?

    Pytam czysto hipotetycznie,
    gdyz ktos moja tesciowa dzis agitowal do IB na 8% :D

  • 2. Data: 2012-04-04 18:29:12
    Temat: Re: IKE ?
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2012-04-04 17:53, Waldek pisze:
    > Mam takie pytanie - moze i glupie, bo nie czytalem zadnych warunkow
    > zwiazanych, a wiec :
    > - czy osoba ktora juz skonczyla 60-tke moze w to wejsc (lokata?)
    > a jesli tak, to co z belko-vincentem ?

    IMHO to IKE może mieć każdy kto nie dokonał wypłaty (nie chodzi o
    wypłatę transferową, ale o zakończenie oszczędzania w IKE w ogóle).
    Co z podatkiem? To samo co w każdym innym IKE. Brak (pod określonymi
    warunkami).

  • 3. Data: 2012-04-04 20:06:29
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2012-04-04 17:53, Waldek pisze:
    > - czy osoba ktora juz skonczyla 60-tke moze w to wejsc (lokata?)
    > a jesli tak, to co z belko-vincentem ?

    Górnej granicy wiekowej w ustawie nie znalazłem, natomiast wypłata bez
    belki jest możliwa po 5 latach :)

    --
    Raf

  • 4. Data: 2012-04-04 20:39:24
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Górnej granicy wiekowej w ustawie nie znalazłem, natomiast wypłata bez
    > belki jest możliwa po 5 latach :)

    Ta odpowiedz mnie satysfakcjonuje,
    - gdyz nie bardzo wiedzialem jak kontrargumentowac ;)

    Dzieki

  • 5. Data: 2012-04-05 11:14:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Kwi, 18:29, "Bogdan B." <g...@r...pl> wrote:
    > IMHO to IKE może mieć każdy kto nie dokonał wypłaty (nie chodzi o
    > wypłatę transferową, ale o zakończenie oszczędzania w IKE w ogóle).

    Niby dlaczego? Masz IKE, za jakiś czas stwierdzasz że jednak lipa i
    wyciągasz całą kasę płacąc belkę. W niczym to nie przeszkadza aby
    sobie znowu założyć nowe konto.

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2012-04-05 11:16:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Kwi, 17:53, "Waldek" <m...@n...dam> wrote:
    > Pytam czysto hipotetycznie,
    > gdyz ktos moja tesciowa dzis agitowal do IB na 8% :D

    Uczul szanowną teściową na ewentualne haracze, żeby się nie okazało że
    proponują fundusz akcyjny gdzie haracz za prowadzenie jest 3,5% i w
    dodatku można jeszcze stracić a nie zyskać te 8% ;)

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2012-04-05 15:21:13
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    =proponują fundusz akcyjny gdzie haracz za prowadzenie jest 3,5% i w
    =dodatku można jeszcze stracić a nie zyskać te 8% ;)

    Ona nauczona przykrym doswiadczeniem przychodzi sie zapytac ;)
    tylko nie mialem odpowiednich argumentow na
    - ale pani mi mowila ...
    - ale pani by nie klamala przeciez itd. itp
    Nie ma sie co dziwic - najbardziej banki skubia wlasnie tych starszych
    mniej zaradnych a na dodatek "ufnych" ludzi :]

  • 8. Data: 2012-04-05 17:24:33
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2012-04-05 11:14, Lisciasty pisze:

    > Niby dlaczego? Masz IKE, za jakiś czas stwierdzasz że jednak lipa i
    > wyciągasz całą kasę płacąc belkę. W niczym to nie przeszkadza aby
    > sobie znowu założyć nowe konto.

    Dlatego, że to o czym piszesz to nie jest wypłata.
    To jest zwrot.
    Do poczytania ustawa o IKE.

  • 9. Data: 2012-04-06 21:39:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Górnej granicy wiekowej w ustawie nie znalazłem, natomiast wypłata bez
    > belki jest możliwa po 5 latach :)

    1. IKE można założyć jeszcze raz, ale pod warunkiem, że konta nie
    zamknęło się po 55 r. ż.
    2. wypłata bez belki jest możliwa po dokonaniu wpłat w dowolnych 5 latach

    --
    pozdrawiam
    RobertS