  • 31. Data: 2008-07-21 11:53:18
    Temat: Re: ING Bank Ślaśki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > Hmm, to byłby ciekawy eksperyment. Ale karta jest w takiej sytuacji na
    > stop liście. Więc chyba nie da się zrobić uznania z terminalu...?

    Chyba sie da, jak inaczej zwrocic pieniadze klientowi? Nie slyszalem
    o problemie z zastrzezona karta, ale musialbym sprawdzic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2008-07-23 06:15:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 17:04:17 +0200, Mithos napisał(a):

    > Do tego jak juz zamykalem ten
    > cudowny produkt to sie okazalo, ze banki pomimo pisemnej dyspozycji
    > przyjetej przez pracownika banku (za potwierdzeniem odbioru, z imiennym
    > podpisem) karty nie zamknal i tak sobie po prostu wisila w systemie
    > przez 2 miesiace

    Miałem tak w Polbanku.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Warszawa Dzielnica Praga: http://tiny.pl/kq8q kamienice pamiętające wojnę ?

  • 33. Data: 2008-07-26 10:55:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ale przychodzace obciazenia musi gdzies zaksiegowac. Gdzie? Tam gdzie
    > sie ksieguje obciazenia, na rachunku karty. Wiec ten rachunek nie moze
    > byc zamkniety. A czy/ze pozniej klienta sie wezwie do zaplaty i co mu
    > sie ew. powie to juz jest inna sprawa.

    Hm... Ja mialem taka sytuacje. Wypowiedzialem umowe i zastrzeglem karty.
    Niestyty zapomnialem poinformowac o tym uzytkownika karty dodatkowej i ten
    kiedys jej uzyl, a ze byla to prawdziwa karta a nie zabawka jakie wydaje
    teraz wiekszosc bankow w Polsce, transakcja przeszla bez autoryzacji.
    Dostalem do domu pismo o tym, ze taka sytuacja zaszla, a transakcja zostala
    przypisana do drugiej karty, ktora posiadalem w tej instytucji.

    Jak wypowiadalem umowe w Raiffeisenie to osoba przyjmujaca dyspozycje
    zapytala czy uzywalem tej karty w ostatnich dniach, sprawdzono, ze nie ma
    blokad i poinformowano, ze jesli splate transakcje , ktorych dokonalem od
    wygenerowania ostatniego wyciagu w gotowce to rachunek zostanie zamkniety
    natychmiast.

    Banki niestety za dlugo utrzymuja rachunki przy zyciu i to nawet wbrew
    umowom, w ktorych standardem jest 30 dniowy termin wypowiedzenia. Praktyka
    jest taka, ze karta jest blokowana natychmiast, a rachunek zyje sobie
    jeszcze przez co najmniej 3 miesiace. A potem kolejne 3 m-ce na aktualizacje
    danych w BIK, chociaz sa banki ktore ten ostatni krok w ogole olewaja. I
    tymi kiedys powinien sie zajac UOKiK :).

    MK

  • 34. Data: 2008-07-26 11:02:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > Hmm, to byłby ciekawy eksperyment. Ale karta jest w takiej sytuacji na
    > stop liście.

    W czasach gdy wymuszana jest autoryzacja wystawcy tzw. stop listy nie maja
    racji bytu. Chyba zakonczyly swoj zywot (w Polsce) razem z XX wiekiem.

    MK

  • 35. Data: 2008-07-26 11:44:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Banki niestety za dlugo utrzymuja rachunki przy zyciu i to nawet wbrew
    > umowom, w ktorych standardem jest 30 dniowy termin
    > wypowiedzenia.

    a) czas zycia rachunku to sprawa banku.
    b) sa banki, w ktorych w czasie wypowiedzenia karta normalnie dziala
    i mozna nia np. placic (wlasciwie to powinna byc norma),
    c) banki gwarantuja, ze _przynajmniej_ przez miesiac po zamknieciu
    karty (nie po zlozeniu wypowiedzenia) beda akceptowac takie
    rozliczenia.
    d) bywa tak, ze termin wypowiedzenia liczy sie od np. poczatku
    miesiaca.

    > Praktyka jest taka, ze karta jest blokowana
    > natychmiast, a rachunek zyje sobie jeszcze przez co najmniej 3
    > miesiace.

    Jasne. Tyle ze klient nie powinien sie tym przejmowac, bo:

    > A potem kolejne 3 m-ce na aktualizacje danych w BIK, chociaz
    > sa banki ktore ten ostatni krok w ogole olewaja.

    ... bank powinien aktualizowac dane w BIKu na koniec okresu
    wypowiedzenia. No ale oczywiscie miedzy "powinien" i praktyka...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2008-07-26 11:48:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > W czasach gdy wymuszana jest autoryzacja wystawcy tzw. stop listy nie
    > maja racji bytu. Chyba zakonczyly swoj zywot (w Polsce) razem z XX
    > wiekiem.

    Papierowe, pewnie tak. Elektroniczne, raczej nie.
    Ale w ogole na swiecie dzialaja jeszcze wersje papierowe :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2008-07-26 11:59:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Papierowe, pewnie tak. Elektroniczne, raczej nie.

    podpytam, ale sadze, ze raczej nie maja zastosowania.

    > Ale w ogole na swiecie dzialaja jeszcze wersje papierowe :-)
    > --

    U nas kiedys tez tak bylo, ale nigdy nie zdarzylo mi sie aby ktos wertowal
    taka liste, zeby sprawdzic czy nie posluguje sie zastrzezona karta.

    MK

  • 38. Data: 2008-07-26 12:21:16
    Temat: Re: ING Bank ?la?ki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > podpytam, ale sadze, ze raczej nie maja zastosowania.

    Powinny byc wszedzie tam, gdzie jest floor limit. Czyli faktycznie nie
    jakos specjalnie czesto.

    > U nas kiedys tez tak bylo, ale nigdy nie zdarzylo mi sie aby ktos
    > wertowal taka liste, zeby sprawdzic czy nie posluguje sie zastrzezona
    > karta.

    Ja sie z tym spotkalem zupelnie niedawno (w kazdym razie w tym
    tysiacleciu), ale nie jestem pewien, czy lista nie byla starsza niz
    jakakolwiek wciaz aktywna karta :-)

    Moze nie, wyglad potrafi mylic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2008-07-28 02:39:31
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <M...@n...task.gda.pl>
    KsZZysiek <k...@n...tlen.pl> m.in. napisał(a)::

    > Skąd sie tacy biorą ...

    Z wykopalisk...

    > mysla, ze jak otwor1zą konto to mogą wymagac rzeczy niemozliwych

    Niemożliwych powiadasz :) W sumie racja, jak im system elektroniczny pisał
    student drugiego roku PWR to może i są to rzeczy niemożliwe...

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 40. Data: 2008-07-29 09:43:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 19 Jul 2008 13:34:26 +0200, Tomasz Motyliński napisał(a):

    > Po to korzystam z bankowości elektronicznej, aby móc zrobić przelew o
    > 23:59 i aby datą przelewu był dzień w którym to robiłem. To tak jak z
    > pieczątką poczty na kopiercie, nie ważne kiedy dotrze do odbiorcy, ważne
    > kiedy ja to wysłałem.

    Ale w przypadku spełnienia świadczeń pieniężnych nie jest istotna Twoja
    data nadania przelewu. Liczy się dzień uznania rachunku wierzyciela.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl