  • 21. Data: 2008-03-07 21:21:56
    Temat: Re: ING Bank Slaski i ich "bezpieczny" system
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fqsa67$fgo$1@news.interia.pl...
    > Można. Zgłaszasz taką dyspozycję do banku. Kiedyś to robiłem - przez
    > pomyłkę zapłaciłem opłatę paszportową dwukrotnie.
    >
    > Z ZUS/US nie mam pojęcia.

    Pomyłka to zupełnie odrębna sprawa.
    Bank był tu tylko pomocny w reklamacji, a nie było to odwołaniu przelewu na
    podobnych zasadach jak odwołanie polecenia zapłaty
    Nie sądzę by był na to jakikolwiek termin
    Normalni sprawdzają czy pieniądze , które dostali im się należały i jeśli
    mają za dużo, to nie zużywają ich, spodziewając się, delikwent się
    zorientuje i mu zwrócą bez szemrania. Chytrzy robią inaczej, już po chwili
    uważają , że im się należy, a należy im się po ryju.Błędów nie robi tylko
    ten, co nic nie robi.

  • 22. Data: 2008-03-07 21:30:27
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fqsa67$fgo$1@news.interia.pl...
    > Z ZUS/US nie mam pojęcia.

    He, he. Zapłać im choćby o grosz za dużo, to zobaczysz ile będziesz miał
    kłopotów i ile będzie dodatkowych wydatków na korespondencję po obu
    stronach.
    US/ZUS jest mimo opieszałości dość skrupulatny i ewidentnych błędów nie może
    zostawić.
    Zapewne inne urzędy państwowe również.

  • 23. Data: 2008-03-07 21:40:47
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Zami napisał(a):

    > Jestem ciekawy co o tym Państwo myslicie?

    Sądzę, że w kwestii bezpieczeństwa mocno cofnęli się do tyłu. Po zmianie
    metody autoryzacji wykonałem kilka testów i muszę przyznać, że mnie
    zmroziło. Poczytaj o tym tutaj http://tinyurl.com/yvxrws

    chairon

  • 24. Data: 2008-03-07 22:10:32
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Sądzę, że w kwestii bezpieczeństwa mocno cofnęli się do tyłu. Po zmianie
    > metody autoryzacji wykonałem kilka testów i muszę przyznać, że mnie
    > zmroziło. Poczytaj o tym tutaj http://tinyurl.com/yvxrws

    Myślę, że jesteś przewrażliwiony.
    Życie to śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową.
    Nie da się wszystkim dogodzić
    Nie zdarzyło Ci się, że komórka zdechła, a nie miałeś pod ręką ładowarki ?
    Nie zakładasz, że przygotowany złodziej może ukraść Ci komórkę, skopiować
    kartę SIM, zeskimowac kartę ?
    Nie zakładasz, ze bandzior może ci przystawić "argument" i wyciągniesz dla
    niego papiery z bankomatu ?
    W takim mbank masz autoryzację każdego przelewu zewnętrznego, ale wzorcowych
    nie.
    Wesołek może ci wypultać kasę na Twoje wzorce, wcale nie urzędowe.
    W dalekiej przeszłości przelewy robiło się ręcznie w banku. Tez zdarzały się
    kradzieże.
    W ING BSK blankiet zlecenia przelewu z podpisem wrzucało się do skrzynki.
    Zaradny mógł sobie wyjąć i wyprodukować cudzych więcej kopiując podpis - w
    końcu każdy się nauczy podrabiać cudzy w stopniu wystarczającym. Bank
    grafologów nie zatrudnia, a panienka z okienka zbyt długo się nie przygląda.
    Króbko były numerowane indywidualne blankiety. Czeki u nas kompletnie wyszły
    z mody.
    Podpis na karcie bankowej to już całkowity "majstersztyk" do
    odrobienia -ja sam nie umiem podpisać się tak jak podpisałem się na swojej
    karcie - na nich się źle pisze.
    Ja na ING się wkurzyłem, ale mi przeszło, jak bez autoryzacji skasowałem
    sobie zlecenie stałe i musiałem wklepywać na nowo, a winna była powolna
    neostrada -klikło nie to co chciałem i widziałem.
    Osobiście uważam, ze to co jest w ING jest zadowalające. Są gorsze
    rozwiązania, a znakomicie lepszych i nie upierdliwych nie znam - nawet nie
    mam pomysłu jakby to trzeba zrobić.
    Hakerzy czy jak się to tam fachowo nazywa będą próbować kraść zdalnie, inni
    okradną brutalnie, a inni w majestacie prawa. Musiałbyś się schować do
    mysiej dziury i z nikim nie zadawać, by cię nigdy nie okradziono i a i to
    nie na pewno.

  • 25. Data: 2008-03-08 00:57:33
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2008-03-07 15:05 Zami pięknie wystukał/a:
> [...]
    > za pomaca "nowego ING ONline". Jakie bylo moje zdziwienie, ze wykonalem
    > przelew bez autoryzacji (a powienien przyjsc do mnie sms).
    > Zadzownilem na InfoLinie i Pani uprzejmnie wyjasnila mi, ze nie wszystkie
    > operacje dokonywane na moim koncie beda autoryzowane. O tym decyduje system
    > i on stwierdza, czy dana sytuacja w ktorej wykonuje przelew jest bezpieczna
    > czy nie. Opadly mi rece...
    > Nie wiem jak Panstwo, ale jeszcze dzisiaj ide zamknac rachunek.
    > Nie chce, aby jakiegos pieknego dnia z mojego kanta znikly moje pieniadze.
    >
    > Jestem ciekawy co o tym Państwo myslicie?

    Ja sadzę, że ING Bank online jest bardzo bezpieczny. Jeszcze nigdy
    niczego nie przepuścił. Zawsze przy wysyłaniu przelewu wpisuję swój
    klucz. Ponadto jak Java źle dziala, to w ogóle w przelewy się nie
    wejdzie. Nawet przelewu wzorcowego nie zapiszesz jak nie masz swojego
    klucza...itd.

  • 26. Data: 2008-03-08 01:02:19
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2008-03-07 17:07 Sagittarius pięknie wystukał/a:

    > A czy jakikolwiek bank pomyślał o zabezpieczeniu takim jak tu?
    > www.e-gold.com
    > (dla niewtajemniczonych powiem, że KAŻDE logowanie z innego komputera o
    > innym IP jest dodatkowo sprawdzane poprzez e-mail)
    > Nie, bo to zbyt nowatorskie, awangardowe, dziwne....ZBYT BEZPIECZNE? :))

    O matko! Ja żadnych emaili nie dostaję. Mam swój klucz prywatny i
    przelewy robię na stronie online.
    A może Wy piszecie o przelewach przez telefon?

  • 27. Data: 2008-03-08 01:03:54
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2008-03-07 20:01 kashmiri pięknie wystukał/a:

    > A przy przelewach wewnętrznych chyba w żadnym banku nie żądają
    > autoryzacji! Come on, człowieku, jest to przesunięcie pieniędzy między
    > TWOIMI WŁASNYMI kontami!

    No właśnie! I o to chyba chodzi.

  • 28. Data: 2008-03-08 01:08:38
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    W dniu 2008-03-07 21:14 kashmiri pięknie wystukał/a:

    > Przelew wewnętrzny (między klientami tego samego banku) jest natychmiastowy.

    Nie tylko wewnętrzny.
    Robiłam dzisiaj przelewy (za prąd, gaz itd) przed godziną 19-stą i były
    od razu zaksięgowane. W soboty i niedziele tylko to nie działa- przelew
    czeka do poniedziałku.

    --
    sigma

  • 29. Data: 2008-03-08 05:14:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    chairon napisał(a):

    > Bzdura!

    Nazwałeś moją wypowiedź "bzdurą" bo?

    > Przeczytaj mój wątek w tej samej sprawie. System nic nie sprawdza poza
    > kwotą. Nie ważne też czy już wykonywałeś jakieś przelewy na danych
    > rachunek czy jest on wykorzystywane przez Ciebie po raz pierwszy. Oto link
    > do wspomnianego wątku http://tinyurl.com/yvxrws

    Przeczytałem. Zauważyłem, że cichym bohaterem jest nienazwany
    "włamywacz", który mógłby "namieszać"... A przecież to, że z Twojego
    punktu widzenia wygląda, że system nic nie sprawdza wcale nie znaczy, że
    system nic nie sprawdza :) Problem wydaje się więc być psychologiczny a
    nie techniczny ;) Jedyną ciekawą rzeczą w Twojej wypowiedzi było to, że
    ktoś mógłby się włamać na Twoje konto i powysyłać przelewy do TPSA i
    Energetyki z czystej żywej złośliwości ;) To się nazywa "bo tatuś
    zostawił włączonego laptopa" i faktycznie może być dla użytkownika
    uciążliwe - jednak przed tego typu wydarzeniami żadna forma autoryzacji
    nie ochroni ;)

    j.

  • 30. Data: 2008-03-08 08:27:29
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    januszek napisał(a):

    > Nazwałeś moją wypowiedź "bzdurą" bo?

    Nie! Bzdurą jest moim zdaniem to co sami piszą na swoich stronach, że
    "robiąc kolejny przelew do... nie musisz ponownie podawać żadnych haseł.
    Robiąc przelew na numer rachunku, który nigdy wcześniej nie był przeze
    mnie wykorzystywany też nie zostałem poproszony o autoryzację. Wnioski
    wyciągnij sam.

> [...]
    > punktu widzenia wygląda, że system nic nie sprawdza wcale nie znaczy, że
    > system nic nie sprawdza :) Problem wydaje się więc być psychologiczny a

    Na pewno nie jest sprawdzany numer IP, bo robiłem próby wysyłania przelewu
    z komputera będącego w zupełnie innej sieci i również system nie wysłał
    kodu. Zresztą w dobie Neostrady porównywanie IPków nie ma sensu.

> [...]
    > zostawił włączonego laptopa" i faktycznie może być dla użytkownika
    > uciążliwe - jednak przed tego typu wydarzeniami żadna forma autoryzacji

    Słuchaj! Nie jestem jeszcze tatusiem :) i z komputera w domu korzystam
    tylko ja. W zasadzie do ING BankOnLine loguję się tylko i wyłącznie w
    domu, więc o to że ktoś mi wykradnie hasło raczej się nie obawiam.
    Bardziej chodziło mi o hipotetyczną sytuację kiedy ktoś (w dodatku mało
    doświadczony) korzysta z bankowości w miejscach publicznych lub w jednym
    konkretnym miejscu przez jakiś okres czasu (czasowy pobyt poza domem,
    szkolenia, delegacje, itp.). Gdyby się zdarzyło, że na takim komputerze
    zainstalowany jest keylogger, to potencjalna ofiara nie ma szans się
    ochronić, bo w końcu szpiegujący zdobędzie kompletne hasło. Przy
    poprzedniej metodzie autoryzacji i przechowywaniu pliku-klucza na nośniku
    przenośnym sprawa była o wiele trudniejsza, bo przechwycenie tegoż pliku
    już takie proste nie jest.

    chairon