  • 1. Data: 2011-02-21 17:16:34
    Temat: ING Direct jako konto wspolne
    Od: "Darek " <d...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad zmiana konta wspolnego (ja + zona) z Multibanku (oplaty za
    konto + 2 karty debetowe to ok. 20 zl/m-c) na ING Direct. Niestety nie ma tam
    mozliwosci zalozenia konta wspolnego, ale jest mozliwosc ustanowienia
    pelnomocnika do konta z mozliwoscia wydania karty debetowej dla niego i pelnym
    dostepem internetowym.
    Wada takiego rozwiazania bedzie to, ze nie ma mozliwosci wyslac przelewu z
    danymi pelnomocnika, ale to jeszcze jest przeze mnie do zaakceptowania.
    Inna niezbyt przyjemna rzecz, to az 3% prowizji z wyplaty z bankomatow za
    granica (przy wiekszej kwocie to moze wyjsc drogo). Kursy walut przy takich
    wyplatach tez chyba dalekie od tego co oferuje Polbank (ale to tez do
    zaakceptowania, bo nie czesto bywam za granica).
    Czy sa jeszcze jakies negatywne strony tego konta?

    Z gory dzieki za opinie
    Darek

  • 2. Data: 2011-02-21 18:20:12
    Temat: Re: ING Direct jako konto wspolne
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Darek " <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > zaakceptowania, bo nie czesto bywam za granica).
    > Czy sa jeszcze jakies negatywne strony tego konta?

    naprzod odpowiedz sobie na pytanie czego szukasz dokladnie? Czy musi to byc
    ING? Co jest najistotniejsze- cena, jakosc systemu internetowego, lokaty,
    gotowkowa obsluga innych walut, itp? Generalnie nie znajdziesz wszystkiego
    naj.... w jednej instytucji i albo musisz wybrac cos wg zadanych kryteriow
    albo korzystac z kilku kont w roznych bankach.

  • 3. Data: 2011-02-21 18:39:37
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 21 Feb 2011 17:16:34 +0000 (UTC), Darek napisał(a):

    > Czy sa jeszcze jakies negatywne strony tego konta?

    Jak chcesz miec karte debetowa za free to musisz co miesiac dokonac zakupu
    na minimum 100 pln. Przy okazji dodam, ze odkad pojawilo sie Direct fizyczna
    jakosc kart spadla dramatycznie a jeszcze zrobili je na 3 lata, wiec
    bedziesz co kilka m-cy musial robic reklamacje, zeby dostac kolejna nowke.
    Poza tym ING ok, konto osobiste mozna uzywac tez do dzialalnosci
    gospodarczej bez kretynskich oplat jak w innych bankach.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2011-02-21 19:04:28
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

> [...]
    > Poza tym ING ok, konto osobiste mozna uzywac tez do dzialalnosci
    > gospodarczej bez kretynskich oplat jak w innych bankach.

    Dzieki za odpowiedz.

    Konto ma byc:
    - dla dwoch osob, najlepiej wspolne a nie na zasadzie pelnomocnictwa
    - dobry system internetowy (prosty i bezawaryjny, najlepiej bez tokena, a z
    haslami jednorazowymi na sms)
    - najchetniej darmowe prowadzenie, karty debetowe i darmowe wyplaty z
    wszytkich bankomatow lub jakies duzej sieci

    Wykorzystanie konta bedzie raczej malo intensywne, tzn. kilkanscie przelewow i
    transakcji karta na miesiac, kilka wyplat z bankomatu, glownie w Polsce, ale
    czasami (pewnie kilka rocznie) za granica.
    I to tyle, nic wiecej nie potrzebuje.

    Najchetniej to bym skorzystal z eKonta mBanku, ale nie mozna miec wspolnego,
    jesli ma sie indywidualne (ktore posiadam i spelnia moje prawie wszystkie
    potrzeby), a nie chce mi sie bawic w jakies pelnomocnictwa, izzykonta itp.

    Wydaje mi sie, ze ING jest dobrym wyborem. Nie podobaja mi sie jedynie kursy
    za granica i prowizja 3%. Jesli jakosc kart jest niska, to jest to kolejny
    minus (jak dotad w innych bankach z jakoscia kart nie mialem zadnych problemow).

  • 5. Data: 2011-02-21 19:27:37
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-02-21 20:04, Darek pisze:

> [...]
    > minus (jak dotad w innych bankach z jakoscia kart nie mialem zadnych problemow).

    Rok temu w ING powiedzieli mi, że Direct nie może być wspólne. Czy coś
    się zmieniło?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2011-02-21 20:02:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Darek " <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > za granica i prowizja 3%. Jesli jakosc kart jest niska, to jest to kolejny
    > minus (jak dotad w innych bankach z jakoscia kart nie mialem zadnych

    W duzej wiekszosci twoje oczekiwania spelnia Alior, konto moze byc wspolne,
    jedyny koszt to 5zl/mies za karte spelniajac warunki wplywow lub depozytow.
    Jezeli nie chcesz ponosic oplat za karte to pozostaja inne konta np. DBnet,
    ale tu mozna miec obiekcje do systemu nie w pelni on-line.

  • 7. Data: 2011-02-21 20:15:47
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

    > Rok temu w ING powiedzieli mi, że Direct nie może być wspólne. Czy coś
    > się zmieniło?

    Nadal Direct nie moze byc wspolny, ale jest opcja z pelnomocnictwem dla
    drugiej osoby, ktora moze miec karte i dostep do konta, jednak przelewy ida
    tylko z danymi wlasciciela konta, a nie pelnomocnika.

  • 8. Data: 2011-02-21 20:41:00
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

> [...]
    > Jezeli nie chcesz ponosic oplat za karte to pozostaja inne konta np. DBnet,
    > ale tu mozna miec obiekcje do systemu nie w pelni on-line.

    Alior odpada, bo nie bedzie to konto glowne, czyli za karte bylaby oplata 5 +
    4 zl, a za dwie karty (bo to ma byc konto dla 2 osob), to wyjdzie 18 zl/m-c.

    DBnet jest calkiem ciekawa propozycja. Dzialanie w pelni online nie jest mi
    koniecznie potrzebne, wiec propozycja do rozwazenia. Przewaga nad ING Direct
    jest m.in. taka, ze rowniez za granica bankomaty sa bez prowizji.
    Przetestowalem demo systemu na ich stronie i wyglada calkiem znosnie.
    A jak z niezawodnoscia tego sytemu transakcyjnego DBnet?

  • 9. Data: 2011-02-21 20:48:51
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-21 21:41, Darek pisze:

    > A jak z niezawodnoscia tego sytemu transakcyjnego DBnet?

    Używam od ponad roku i jeszcze żadnej awarii nie było. Ale jest jeden
    inny minus DBnet'u: autoryzacja przelewów kodami TAN. Poza tym polecam.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-21 21:02:35
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

    > Używam od ponad roku i jeszcze żadnej awarii nie było. Ale jest jeden
    > inny minus DBnet'u: autoryzacja przelewów kodami TAN. Poza tym polecam.

    Dzieki za info. A czy jesli sie zdefiniuje odbiorce (w systemie DBnet widze
    ze nazywaja to kontrahentem), to trzeba dodatkowo jeszcze taki przelew do
    niego autoryzowac kodem? Czy kody sa tylko do przelewow do odbiorcow
    niezdefiniowanych?