  • 1. Data: 2013-05-22 21:14:59
    Temat: ING KK opłata roczna
    Od: osa <w...@p...fm>

    Czy ktoś może przetłumaczyć mi INGowską nowomowę:

    1) Opłata roczna pobierana z dołu *w każdą rocznicę* ważności karty głównej.

    Dla karty ważnej do końca czerwca opłata jest pobierana ostatniego
    czerwca czy np. w rocznicę podpisania umowy, wyprodukowania plastiku?

    2) Opłata jest pobierana, jeżeli średnia miesięczna wartość transakcji
    bezgotówkowych wykonanych kartą *za ostatnie 12 miesięcy*, rozliczonych
    na rachunku karty wyniesie mniej niż 200 PLN

    A te miesiące to jak? Kalendarzowe czy też liczone od podpisania umowy
    lub wyprodukowania plastiku?

    Regulamin nie precyzuje tych zapisów, a TOiP w mojej ocenie daje zbyt
    duże pole do interpretacji... szczególnie jeśli można je zinterpretować
    na niekorzyść klienta ;)

  • 2. Data: 2013-05-22 21:39:40
    Temat: Re: ING KK opłata roczna
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "osa" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Dla karty ważnej do końca czerwca opłata jest pobierana ostatniego czerwca
    > czy np. w rocznicę podpisania umowy, wyprodukowania plastiku?

    Opłata obciąża rachunek karty ostatniego dnia roboczego miesiąca. Wszystko
    zatem wskazuje na to, że zostanie ona ewentualnie naliczona 28 czerwca.

> [...]
    > rachunku karty wyniesie mniej niż 200 PLN
    >
    > A te miesiące to jak? Kalendarzowe czy też liczone od podpisania umowy lub

    Kalendarzowe. W tym przypadku powinny zostać wzięte pod uwagę transakcje
    rozliczone od 1 lipca 2012 do 28 czerwca 2013 włącznie (transakcji, które
    się rozliczą 29 oraz 30 czerwca, o ile takie będą, bo nie jestem pewien czy
    obecnie ING rozlicza transakcje w dni nierobocze, ING-algorytm nie uwzględni
    ani w tym roku, ani w kolejnym).

    Jeżeli jest to pierwszy rok istnienia tej karty, dla celów naliczenia lub
    nie opłaty, zostaną uwzględnione także transakcje wcześniejsze (tzn.
    rozliczone w czerwcu 2012).

  • 3. Data: 2013-05-22 23:45:46
    Od: osa <w...@p...fm>

    Dzięki za wyjaśnienia! Szkoda że tych szczegółów nie ma w dokumentach
    ING. No ale na szczęście jest p.b.b :)

  • 4. Data: 2013-05-23 13:15:14
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu środa, 22 maja 2013 23:45:46 UTC+2 użytkownik osa napisał:
    > Dzi�ki za wyja�nienia! Szkoda �e tych szczeg��w nie ma w dokumentach
    >
    > ING. No ale na szcz�cie jest p.b.b :)

    W systemie transakcyjnym jest podana kwota rozliczonych transakcji. Można sobie
    sprawdzić na bieżąco czy limit na dany rok jest już wyrobiony.

  • 5. Data: 2013-05-23 20:18:44
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-05-23 13:15, Piotr Hołda pisze:
    > W systemie transakcyjnym jest podana kwota rozliczonych transakcji. Można sobie
    sprawdzić na bieżąco czy limit na dany rok jest już wyrobiony.

    Dzięki za informacje! Przekażę zainteresowanemu :)