  • 21. Data: 2012-05-08 21:58:56
    Temat: Re: ING dokumenty bez pieczatek
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    > Żadna grafologia na to nie pomaga, zresztą skaner i drukarka 300 DPI
    > (nie ma już takich? No to 600 DPI) załatwiają sprawę definitywnie.
    > Wydruku z atramentówki nie odróżnisz od podpisu bez przynajmniej jakiejś
    > spektrografii.

    > Nope, jest oczywiście odwrotnie.

    No jak? Przecież w KC jest napisane kiedy musi być notarialne, więc w
    innych przypadkach NIE musi...

    > To jego sprawa.

    > Brak związku z pełnomocnictwem.
    Czemu, Zenek miał pełnomocnictwo Mietka więc powinien wrócić z kasą...

    > Ale co z kasą?

    Kasę ma Zenek który miał pełnomocnictwo Mietka

    > Nie, on w ogóle nie będzie się tym interesował. Ty będziesz, bo nie
    > będziesz miał kasy (np. dla niego - więc może w ogóle sie tym
    > zainteresuje).

    > I to zamienisz na kasę?

    Ja? Ja kasę dałem Zenkowi, dłużnikiem jest Mietek, bo mam pełnomocnictwo
    do wypłaty kasy Mietka Zenkowi

    > Przecież to akurat jest normalne, a zresztą myślisz że za granicą to jak
    > jest? Pełnomocnictwo musi być uznane przez drugą stronę, a tak jest
    > jeśli
    > a) jest ono notarialne lub konsularne (też się sprawdza), lub
    > b) potwierdzone przez kogoś, komu ufamy (też oczywiście sprawdzamy), lub
    > c) sprawa nie jest istotna.
    >
    > "C" często działa.

    Każda sprawa która nie wymaga formy aktu notarialnego jest z punktu
    widzenia pełnomocnictwa nieistotna... jakby była istotna to by
    ustawodawca uznał, że wymaga formy aktu notarialnego i wtedy
    pełnomocnictwa w takiej formie...

    > Normalne.

    Czyżby? TO jak? W sądzie też byś wymagał, żeby pełnomocnictwo adwokata
    poświadczył notariusz?

    > Jeśli klient wyprze się takiego pełnomocnika to nic mu nie zrobi. Akurat
    > urzędy skarbowe to instytucje podwyższonego ryzyka pod tym względem.
    > Z tym brakiem podstawy prawnej to przeczytałbym dokładniej.

    Sugerujesz, że adwokat poszedłby gdziekolwiek gdyby nie miał podstawy
    (pełnomocnictwa) do reprezentowania klienta?

  • 22. Data: 2012-05-08 23:35:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-08 21:58, osa pisze:

    > No jak? Przecież w KC jest napisane kiedy musi być notarialne, więc w
    > innych przypadkach NIE musi...

    Ale może i druga strona może taki wymóg zastosować.

    > Ja? Ja kasę dałem Zenkowi, dłużnikiem jest Mietek, bo mam pełnomocnictwo
    > do wypłaty kasy Mietka Zenkowi

    Sęk w tym, że nie masz pełnomocnictwa Mietka. Do Mietka żadnego
    roszczenia nie masz.

> [...]
    > widzenia pełnomocnictwa nieistotna... jakby była istotna to by
    > ustawodawca uznał, że wymaga formy aktu notarialnego i wtedy

    A co to za bzdura?

    Wiesz, to tak jakby mówić, że skoro pożyczka do 500zł nie musi być
    stwierdzona pismem, to ktoś się będzie oburzał, że nie może pożyczyć
    500zł "na gębę".

    > Sugerujesz, że adwokat poszedłby gdziekolwiek gdyby nie miał podstawy
    > (pełnomocnictwa) do reprezentowania klienta?

    Tu jest sprawa delikatnie inna. Pomijając brak anonimowości i etykę
    zawodową, adwokat działa w imieniu klienta, a nie swoim. Żadnej korzyści
    dla siebie nie uzyska, załatwiając sprawę klienta, więc jest mniejsze
    prawdopodobieństwo, że będzie działał z fałszywym pełnomocnictwem.
    Natomiast Zenek odbierający kasę dla Mietka... sam widzisz.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2012-05-09 06:32:58
    Od: maruda <m...@n...com>

> [...]
    > (nie ma już takich? No to 600 DPI) załatwiają sprawę definitywnie.
    > Wydruku z atramentówki nie odróżnisz od podpisu bez przynajmniej jakiejś

    Nie polemizuję, ale wtrącam swoje 3 grosze:
    Bardzo łatwo odróżnić.
    Bierze się watkę, na nią trochę acetonu, spirytusu, wody, czy innego
    rozpuszczalnika i pociera się zapisany/zadrukowany papier. To "czarne"
    się rozmazuje. Zależnie od składu tuszu rozmazuje się różnie. Czasami
    rozmazuje się tworząc tęczowy "spektrogram". To taka "chromatografia dla
    ubogich" :) [Bardziej zaawansowana technika: wyciąć kawałek "czarnego",
    przykleić do paska szkolnej bibuły i wstawić pionowo na 1mm do
    rozpuszczalnika.]
    Jeśli podpis rozmazuje się tak samo, jak część "drukowana", to wiadomo.

    A w części polemicznej - jeśli "ktoś" wstawia ze skanu (lub wykonuje
    własnoręcznie) podpis *innej osoby* , to popełnia poważne przestępstwo.
    Jeśli ja sam wstawiam ze skanu swój podpis - to jest OK. I tu ma być ta
    granica/bariera.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 24. Data: 2012-05-11 01:03:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    osa <o...@g...pl.ee> writes:

    > No jak? Przecież w KC jest napisane kiedy musi być notarialne, więc w
    > innych przypadkach NIE musi...

    Nie musi, ale jeśli ktoś wymaga, to to nie jest niezgodne z prawem. Nie
    jest tylko tym prawem wymagane.

    > Kasę ma Zenek który miał pełnomocnictwo Mietka

    Ale skąd wiemy i jak udowodnimy że Mietek rzeczywiście takiego
    pełnomocnika ustanowił?

> [...]
    > widzenia pełnomocnictwa nieistotna... jakby była istotna to by
    > ustawodawca uznał, że wymaga formy aktu notarialnego i wtedy

    Nope. Aktu notarialnego wymagają głównie takie sprawy, których w żaden
    inny sposób nie dałoby się łatwo udowodnić (także po dłuższym czasie).
    Dużo większe transakcje nie wymagają notariusza.

    > Czyżby? TO jak? W sądzie też byś wymagał, żeby pełnomocnictwo
    > adwokata poświadczył notariusz?

    A co to ma do rzeczy. Musisz mieć pełnomocnictwo uznawane przez drugą
    stronę i tyle. Urzędy mogą mieć dodatkowe regulacje, ale to nie zmienia
    istoty rzeczy. Tak czy owak działania fałszywego pełnomocnika są
    nieskuteczne i na ryzyko drugiej strony (także wtedy, gdy nie da się
    udowodnić pełnomocnictwa).

    > Sugerujesz, że adwokat poszedłby gdziekolwiek gdyby nie miał podstawy
    > (pełnomocnictwa) do reprezentowania klienta?

    A skąd ja mogę wiedzieć?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2012-05-11 01:10:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    maruda <m...@n...com> writes:

    > Nie polemizuję, ale wtrącam swoje 3 grosze:
    > Bardzo łatwo odróżnić.
    > Bierze się watkę, na nią trochę acetonu, spirytusu, wody, czy innego
    > rozpuszczalnika i pociera się zapisany/zadrukowany papier.

    To nie daje żadnej możliwości odróżnienia na etapie np. wypłacania
    pieniędzy.

> [...]
    > 1mm do rozpuszczalnika.]
    > Jeśli podpis rozmazuje się tak samo, jak część "drukowana", to

    Nic nie wiadomo. A jeśli pod światło widać, że cały kwit jest
    wydrukowany na laserze, zaś podpis jest czarny, tak jakby był wykonany
    czarnym atramentem?

> [...]
    > własnoręcznie) podpis *innej osoby* , to popełnia poważne
    > przestępstwo. Jeśli ja sam wstawiam ze skanu swój podpis - to jest OK.

    Tyle że na tej podstawie troche ryzykownie jest chyba wypłacić jakiemuś
    np. słupowi nawet 500 zł.
    --
    Krzysztof Halasa