  • 11. Data: 2011-10-12 20:14:31
    Temat: Re: ING i brak potwierdzania jednorazowym kodem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/12/2011 12:50 PM, Lukasz wrote:
    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
    >
    > no właśnie kodem jednorazowym

    > ja też chciałbym się takich banków ustrzec, wyobraź sobie że istnieje
    > taki bank i nazywa się właśnie ING i to on za ciebie decyduje kiedy
    > przelew ma być autoryzowany a kiedy nie, przelewy "niskiego ryzyka" w
    > którego skład w/g banku wchodzą przelewy na dowolny rachunek nigdy
    > wcześniej nie używany na kwotę wydaje mi się że do 500zł raz jest
    > autoryzowany, a raz nie...

    no i w czym problem. jak dla mnei ułatwienie, nie musze jakies
    karteczek z kodami szukac jesli chce komus przelac pieniadze.

    > Przy zakładaniu konta w związku z otworzeniem
    > kredytu i zobowiązaniem że będę z niego korzystał aby utrzymać dane
    > oprocentowanie nawet przez myśl mi nie przeszło że bank może być tak
    > 'dziurawy'! logujesz się za pomocą loginu i hasła i możesz wykonać
    > przelew na dowolne konto na np. 300zł i przy koncie na którym ktoś robi
    > duże obroty nawet się nie zorientuje!

    to znaczy co> opisujesz sieroctwo pisadacza konta, ktory nei wie co
    gdzie wysyal.
    I w jaki sposób autoryzacja ma temu zapobiec?

  • 12. Data: 2011-10-13 05:21:25
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > On 10/12/2011 12:50 PM, Lukasz wrote:
    > no i w czym problem. jak dla mnei ułatwienie, nie musze jakies karteczek
    > z kodami szukac jesli chce komus przelac pieniadze.

    dla mnie żadne ułatwienie, telefon mam zawsze przy sobie

    > to znaczy co> opisujesz sieroctwo pisadacza konta, ktory nei wie co gdzie
    > wysyal.

    wyobraź sobie konto firmowe, kontrahenci przelewają na nie pieniądze, z
    automatu stałe zlecenia i polecenia zapłaty schodzą. Nie jest to konto na
    które co miesiąc dostajesz 2000zł i wiesz ile powinno być pierwszego. wiem
    co gdzie wysyłam, nie mam ochoty dzień w dzień sprawdzać czy ktoś mnie nie
    okradł bo po prostu nie mam na to czasu

    > I w jaki sposób autoryzacja ma temu zapobiec?

    w taki że nie wykona ktoś przelewu za mnie

    Lukasz

  • 13. Data: 2011-10-13 13:44:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    Brak autoryzacji w ING był poruszany wielokrotnie na forum ING i
    generalnie zdanie banku to "zrobiliśmy jak chcieliśmy, nie chcesz -
    zrezygnuj z konta".
    Trochę mnie rozbraja ta oszczędność, taki google daje powiadomienia z
    kalendarza SMSem za free, a ING "oszczędza"...
    Algorytm jest oczywiście utajniony "dla bezpieczeństwa" choć moim
    zdaniem to pokrycie nieudolności - jak źle działał (całkowity brak
    autoryzacji jakichkolwiek kwot) to musieli poprawiać.
    Były sugerowane poprawki typu "ustalanie samodzielnie limitu kwoty bez
    autoryzacji" ale jak grochem o ścianę...
    Marx

  • 14. Data: 2011-10-13 14:16:39
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    > Brak autoryzacji w ING był poruszany wielokrotnie na forum ING i
    > generalnie zdanie banku to "zrobiliśmy jak chcieliśmy, nie chcesz -
    > zrezygnuj z konta".

    zauważyłem, dlatego równolegle szukam innej oferty i pytam czy jeszcze jakiś
    bank takich "udogodnień" nie ma

    Lukasz

  • 15. Data: 2011-10-14 08:33:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 13.10.2011 16:16, Lukasz wrote:
    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > zauważyłem, dlatego równolegle szukam innej oferty i pytam czy jeszcze
    > jakiś bank takich "udogodnień" nie ma

    ten bank niestety jest inny, np logowanie z wpisywaniem co którejś
    litery hasła jest mocno upierdliwe, aczkolwiek da się przyzwyczaić,
    wpisując niejako w pamięci nieaktywne literki. Niestety w wersji "lite"
    serwisu nie pokazują się miejsca na nieaktywne literki, co czyni
    wpisanie hasła wyjątkowym wyzwaniem (podaj 1,5,14,21 i 27 literę z 30
    znakowego hasła - życzę powodzenia)
    Marx