  • 1. Data: 2008-03-26 21:23:19
    Temat: ING - karykatura bankowości elektronicznej
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    Oto odpowiedź jaką otrzymałem z banku po złożeniu wniosku za pomocą
    tzw. systemu
    "ING BANK OnLine"

    Dziękujemy za zainteresowanie ofertą naszego Banku.
    Informujemy, że w dniu 25/03/08 ING Bank Śląski S.A. nie
    zrealizował dyspozycji zmiany oferty .
    Prosimy o kontakt z Oddziałem ING Bank Śląski w celu zmiany
    wersji usługi OnLine na nową, a po dokonaniu korekty ponowne
    złożenie wniosku o zmianę oferty.

    Chyba komuś w banku pomyliły się pojęcia.
    Ostrzegam potencjalnych klientów bankowości ON-LINE ING
    przed takim systemem ON-LINE. ON-LINE jest tylko w reklamie.
    Przelewy wewnętrzne (pomiędzy kontami ING) realizowane tylko w dni
    powszednie do godziny 19.00
    a w soboty do 13. Część rzeczy można załatwić tylko za pomocą ich
    pseudosystemu ON-LINE
    a część tylko i wyłącznie w oddziale. A jeszcze inną część tak jak w
    moim przypadku tylko wędrując do
    oddziału a następnie używając systemu "On-LINE". Co jakiś czas klient
    jest
    goniony do oddziału bo trzeba "coś uzupełnić". A każda wizyta w
    oddziale to klęska niekompetencji.
    Najczęstsza odpowiedź to nie my ale Katowice.
    Jestem klientem tego banku ileś już lat i tylko dlatego, że jako jedni
    z pierwszych wprowadzili bankowość
    elektroniczną. Ale chyba czas zmienić przyzwyczajenia.

  • 2. Data: 2008-03-27 08:04:01
    Temat: Re: ING - karykatura bankowości elektronicznej
    Od: "Zami" <z...@o...pl>

    > Chyba komuś w banku pomyliły się pojęcia.
    > Ostrzegam potencjalnych klientów bankowości ON-LINE ING
    > przed takim systemem ON-LINE. ON-LINE jest tylko w reklamie.

    Zwlaszcza, ze wiekszość przelewów nie jest autoryzowana.

    > Jestem klientem tego banku ileś już lat i tylko dlatego, że jako jedni
    > z pierwszych wprowadzili bankowość
    > elektroniczną. Ale chyba czas zmienić przyzwyczajenia.

    Nie tacy pierwsi. Pierwszy byl chyba mBank a pozniej Inteligo.
    Ja w dwa dni po zalozeniu konta Direct, zrezygnowalem z niego.
    Teraz uzywam mBank i Eurobank :)

    Zami

  • 3. Data: 2008-03-27 08:12:21
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Zami pisze:

    > Nie tacy pierwsi. Pierwszy byl chyba mBank a pozniej Inteligo.

    Pierwszy był Pekao (choć wówczas inaczej się nazywał).

    Marek

  • 4. Data: 2008-03-27 08:36:56
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Najczęstsza odpowiedź to nie my ale Katowice.
    > Jestem klientem tego banku ileś już lat i tylko dlatego, że jako jedni
    > z pierwszych wprowadzili bankowość
    > elektroniczną. Ale chyba czas zmienić przyzwyczajenia.

    Idz do Lukas Bank. Zobaczysz jak byc powinno.

  • 5. Data: 2008-03-27 08:41:16
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekM"

    > Pierwszy był Pekao (choć wówczas inaczej się nazywał).

    W Polsce pionierem bankowości internetowej był Powszechny Bank
    Gospodarczy S.A. w Łodzi, który w październiku 1998 r. zaoferował zdalny
    dostęp do konta bankowego nazwany Omega z wykorzystaniem internetu. W
    listopadzie 1999 r. w wyniku przejęcia banku przez Bank Pekao S.A.
    przekształcił się w Centrum Bankowości Elektronicznej TELEPEKAO 24.
    *** blad ***

  • 6. Data: 2008-03-27 09:21:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 27, 9:12 am, MarekM <m...@w...interia.i-popraw-
    tld.polska> wrote:

    > Pierwszy był Pekao (choć wówczas inaczej się nazywał).

    Mylisz się.
    Pierwszy był PBG S.A. z Łodzi. Wtedy (październik 1998) jeszcze nie
    miał nic wspólnego z Pekao SA; połączenie (schrupanie przez :-) z
    Pekao nastąpiło później.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2008-03-27 09:40:04
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > Mylisz się.

    Teraz to jest Pekao, więc spośród działających dziś banków to Pekao było
    pierwszym, które udostępniło bankowość internetową. I dlatego napisałem,
    że "wówczas inaczej się nazywał". Oczywiście chodziło mi o odział
    elektroniczny PBG.

    > Pierwszy był PBG S.A. z Łodzi. Wtedy (październik 1998) jeszcze nie
    > miał nic wspólnego z Pekao SA; połączenie (schrupanie przez :-) z
    > Pekao nastąpiło później.

    Oj tam, rok później. Nie jest prawdą, że nie miał nic wspólnego z Pekao.
    Połączenie czterech banków w Pekao nastąpiło na mocy ustawy z 1996 roku.
    I to już pod koniec 1996 roku powstała "Grupa Pekao SA", więc PBG jak
    najbardziej miał "coś" wspólnego z ówczesnym Pekao.

    Marek

  • 8. Data: 2008-03-27 17:18:45
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > listopadzie 1999 r. w wyniku przejęcia banku przez Bank Pekao S.A.
    > przekształcił się w Centrum Bankowości Elektronicznej TELEPEKAO 24.

    Ale był to dostęp dla firm. I to dość sporych.
    Nadal bede się upierał, że jednym z pierwszych dla klientów
    indywidulanych był Bank Śląski.
    Z tego co widzę po danych było to w pod koniec 1999 roku.
    Wtedy to o mBanku czy TELEPEKAO 24 nikt jeszcze nie słyszał.

  • 9. Data: 2008-03-27 17:21:18
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > listopadzie 1999 r. w wyniku przejęcia banku przez Bank Pekao S.A.
    > przekształcił się w Centrum Bankowości Elektronicznej TELEPEKAO 24.
    Bank Śląski oferował bankowość za pomocą modemów które łączyły się z
    punktami dostępowymi.
    Płaciło się za każda transmisję.
    Wtedy internet był jeszcze w powijakach.

  • 10. Data: 2008-03-27 17:53:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> writes:

    [...]

    > Ale był to dostęp dla firm. I to dość sporych.

    Podaj źródło. Bo wg mnie tak nie było.
    KJ