  • 11. Data: 2008-11-04 09:20:06
    Temat: Re: ING konto Direct - słabe bezpieczeństwo?
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:

    > Kłamiesz. Wcześniej był klucz. SMSy przy-nie-każdej-operacji
    > wprowadzono jakoś rok temu.
    >

    > KJ

    Myślę, że trochę bezpodstawnie zarzucasz koledze anonimowi kłamstwo ;)
    Może używał i może nie miał problemów. To dość prawdopodobne.
    Jego zdanie (że to wystarczające zabezp.) też może być prawdą.

    Wydaje mi się, że JEDEN problem na sto tysięcy transakcji dyskwalifikuje
    taki system.
    Choć wtedy bank może:
    a) wmówić użytkownikowi, że to jego wina, skoro ujawnił hasło do konta
    b) jak się nie da, to zwrócić mu sporną kwotę a i tak "wyjść na swoje"

    100 000 SMSów po 10gr, to 10kpln, a średni przelew z konta osobistego
    pewno na poziomie 50-500zł. Tylko jak do tego się ma raportowanie SMSem
    KAŻDEJ transakcji - nie wiem...

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 12. Data: 2008-11-04 09:24:58
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > Jeśli masz KK to zwykle masz podgląd w internecie. A jeśli jest podgląd
    > to może być lepszy albo gorszy, w tym zabezpieczenie tegoż.

    Dostęp Read-Only na ogół nie jest zabezpieczany mocniej, niż
    login-hasło(stałe). Nie sądzę (mogę się mylić! proszę skorygować), aby
    jakikolwiek bank stosował mocniejsze zabezpieczenia dla dostępu TYLKO do
    wglądu w historię karty.

    Jeśli pierwotnie masz konto internetowe, a później kartę - to być może,
    choć nadal wątpię.
    Np. do Lukasa, aby się zalogować, musisz użyć tokena, jeśli go masz.

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 13. Data: 2008-11-04 09:56:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    bzdreg pisze:
    [...]

    > 100 000 SMSów po 10gr, to 10kpln, a średni przelew z konta osobistego
    > pewno na poziomie 50-500zł. Tylko jak do tego się ma raportowanie SMSem
    > KAŻDEJ transakcji - nie wiem...

    Jakie raportowanie?
    W ING jest tak, że transakcje są potwierdzane SMSem (tak jak np. w mBanku)
    Problem w tym, że, w przeciwieństwie do większości innych banków
    tu są potwierdzane _niektóre_ operacje, wybierane wg nieznanego klucza.

    Jak mogłeś się przekonać, przelew na obce konto nie musi być
    potwierdzony smsem

    KJ

  • 14. Data: 2008-11-04 10:20:05
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > tu są potwierdzane _niektóre_ operacje, wybierane wg nieznanego klucza.
    >
    > Jak mogłeś się przekonać, przelew na obce konto nie musi być

    To taki fajny bajer za free. Po każdej zmianie salda dostajesz SMSa z
    informacją o ruchu na koncie.
    Nawet jeśli przelewy przyszły jednym eliksirem, to dostajesz tyle SMSów,
    ile przelewów przyszło (albo wyszło).

    A dyspozycje - fakt, niektóre... Klucz jest "tajny", co ma chyba nadać
    mu nimb bezpieczeństwa przez skojarzenie z Bondem albo SB ;)

    ... ja tam wolę stare listy haseł. "Szyfruję" je sobie w Excelu dodając
    datę urodzenia modulo 10, drukuję w wielu egz., kopiuję do telefonu,
    trzymam w necie na koncie pocztowym itd. Wszędzie miałem. A telefon -
    można zgubić...

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 15. Data: 2008-11-04 10:27:54
    Od: " autor" <n...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Noszę się z zamiarem wystąpienia o jakąś kartę MC i na mojej krótkiej
    > liście został m.in. ING, zatem chciałoby się wiedzieć.

    widze ze nie tylko ja mam pierdolca :)
    pamietaj tylko ze ing ma sk. zasady dotyczace kart, kazdego miesiaca bedziesz
    zmuszony wykonac nia transakcje na min 100 zl. przez caly okres. Inaczej 2 zl
    za kazdy miesiac. BzWBK ma piekne karty mastercard do konta valutowego euro, 3
    transakcje wystarcza i jest za free.

  • 16. Data: 2008-11-04 11:44:43
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"

    > Kłamiesz. Wcześniej był klucz. SMSy przy-nie-każdej-operacji
    > wprowadzono jakoś rok temu.

    a ja jeszcze nie przeszedłem na SMS-y
    tydzien temu pisalem do nich jakąś wiadomośc i nadal
    dziala podpisywanie jej kluczem prywatnym :-)
    *** blad ***

  • 17. Data: 2008-11-04 14:22:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik " autor" <n...@N...gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:gep83a$9pv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > 2 zl
    > za kazdy miesiac. BzWBK ma piekne karty mastercard do konta valutowego

    Że co? Jakie 2 zł?

    bzdreg pisze o karcie kredytowej.

    marekz

  • 18. Data: 2008-11-04 14:41:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 04 Nov 2008 15:22:58 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Że co? Jakie 2 zł?
    >
    > bzdreg pisze o karcie kredytowej.

    No właśnie jak zaglądam w TOiP Banku Zachodniego to też mi się to nie
    układa.
    Mastercard faktycznie w BZ WBK jest dostępny, ale wcale nie na
    szczególnie interesujących warunkach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 19. Data: 2008-11-04 18:12:28
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 04 Nov 2008 10:24:58 +0100, bzdreg wrote:

> [...]
    > login-hasło(stałe). Nie sądzę (mogę się mylić! proszę skorygować), aby
    > jakikolwiek bank stosował mocniejsze zabezpieczenia dla dostępu TYLKO do

    W Nordei do logowania używa się haseł jednorazowych lub tokena, nawet gdy
    ma się u nich tylko kartę kredytową.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki