  • 1. Data: 2012-09-18 15:04:28
    Temat: IdeaBank zaprasza po 7.5%
    Od: ls <l...@w...pl>

    Zadzwonil pan z propozycja lokaty 7.5%.
    Koniecznie do oddzialu.
    Podejrzewam, ze chodzi o cos wiecej, moze polisolokata?
    Ktos byl i rozpoznal?

    --
    pozdr.
    ls

  • 2. Data: 2012-09-18 16:25:56
    Temat: Re: IdeaBank zaprasza po 7.5%
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-09-18 15:04, ls pisze:
    > Zadzwonil pan z propozycja lokaty 7.5%.
    > Koniecznie do oddzialu.
    > Podejrzewam, ze chodzi o cos wiecej, moze polisolokata?
    > Ktos byl i rozpoznal?

    <http://42.pl/gg/s...@b...in.
    lublin.pl?

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2012-09-18 18:28:08
    Od: "Krzysiek Z." <t...@w...pl>

    Uzytkownik "ls" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Zadzwonil pan z propozycja lokaty 7.5%.
    > Koniecznie do oddzialu.
    > Podejrzewam, ze chodzi o cos wiecej, moze polisolokata?
    > Ktos byl i rozpoznal?

    Ja dzis bylem i propozycja byla taka:

    Polowa kapitalu na lokate 3-mies. / 13%
    Druga polowa - obligacje 7 letnie z zyskiem 8 - 9%.

    Jako ze znam sie tylko na lokatach, moze ktos podpowie, czy warto sobie
    zawracac tym glowe? :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2012-09-18 20:24:26
    Od: "lery.IT" <l...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 września 2012 18:28:12 UTC+2 użytkownik Krzysiek Z. napisał:

> [...]
    > Druga polowa - obligacje 7 letnie z zyskiem 8 - 9%.
    > Jako ze znam sie tylko na lokatach, moze ktos podpowie, czy warto sobie

    Przy tym oprocentowaniu 8-9% muszą to być obligacje korporacyjne, ciekawe tylko
    jakie? może z grupy Czarneckiego? wie ktoś? 7-letnie korporacyjne to długo.

  • 5. Data: 2012-09-18 20:37:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Z." napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Druga polowa - obligacje 7 letnie z zyskiem 8 - 9%.
    >
    > Jako ze znam sie tylko na lokatach, moze ktos podpowie, czy warto sobie

    Kluczowe pytanie jest takie, czy te obligacje musisz trzymać przez jakiś
    czas (nie daj boże przez 7 lat), czy też wystarczy, że je kupisz, a one są
    potem notowane na Catalyst i możesz je spokojnie sprzedać w każdej chwili
    jeśli tylko znajdzie się kupujący.

    W pierwszym przypadku oferta odpada z definicji. W drugim można by zrobić
    rozeznanie, co to mają być za obligacje,kiedy mają być wprowadzone na
    Catalyst, na ile wiarygodny jest podmiot, który ma je wprowadzać, bo dzieją
    się tu takie jaja, że szkoda gadać. Co się dzieje w przypadku ich
    niewprowadzenia (czy stają się wymagalne)?

    Jest mało prawdopodobne aby oferta, z którą obdzwaniają klientów była dobra,
    ale nie jest to niemożliwe.

  • 6. Data: 2012-09-18 21:16:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > w przypadku ich niewprowadzenia (czy stają się wymagalne)?
    >
    > Jest mało prawdopodobne aby oferta, z którą obdzwaniają klientów była

    nie wiem co tym razem wymyślił IB, ale jeżeli mówią o obligacjach
    korporacyjnych to mogą to być papiery Ganta lub jakiś UFK inwestujący w
    obligacje

    ale można założyć poliso-lokatę na 7% (5,67% netto) bez kombinowania z
    obligacjami

    min. 10.000 zł i 12 m-cy (z możliwością przedłużenia), czy to nie jest
    lepsza oferta?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2012-09-18 21:42:48
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    > nie wiem co tym razem wymyślił IB, ale jeżeli mówią o obligacjach
    > korporacyjnych to mogą to być papiery Ganta lub jakiś UFK inwestujący w
    > obligacje

    Ganta? Ta spółka spokojnie może zbankrutować.
    http://stooq.pl/q/?s=gnt&d=20120918&c=3y&t=l&a=lg&r=
    wig

    8-9% to trochę zbyt niska premia jak za uczestnictwo w finansowaniu Ganta.

    > ale można założyć poliso-lokatę na 7% (5,67% netto) bez kombinowania z
    > obligacjami
    > min. 10.000 zł i 12 m-cy (z możliwością przedłużenia), czy to nie jest
    > lepsza oferta?

    No zależy. Jak możliwość przedłużenia jest tylko o kolejne okresy roczne to
    sporą wadą jest możliwość zarządzania inwestycją tylko raz na rok. Gdyby to
    po roku przekształcało się w coś w rodzaju "polisolokaty a'vista z
    orocentowaniem zmiennym" to byłoby coś.

    Jak te obligacje byłyby notowane na Catalyst, to płynność tej oferty IB
    byłaby bez porównania lepsza.

  • 8. Data: 2012-09-18 22:04:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ganta? Ta spółka spokojnie może zbankrutować.
    > http://stooq.pl/q/?s=gnt&d=20120918&c=3y&t=l&a=lg&r=
    wig

    > 8-9% to trochę zbyt niska premia jak za uczestnictwo w finansowaniu Ganta.

    może to już wartość netto tej inwestycji? z Gantem to bym uważał...poza
    tym zakładam, że to jednak jest jakiś UFK, ale pewnie inny niż w ofercie
    mam ja, bo (dzisiaj się dowiedziałem), że UFK obligacji korporacyjnych
    sprzedaje tylko GNB, OF i HB...

    > No zależy. Jak możliwość przedłużenia jest tylko o kolejne okresy roczne
    > to sporą wadą jest możliwość zarządzania inwestycją tylko raz na rok.

    tak właśnie jest, traktujesz to jak lokatę na 12 m-cy i 7%, której
    możesz nie odnawiać

    > Gdyby to po roku przekształcało się w coś w rodzaju "polisolokaty
    > a'vista z orocentowaniem zmiennym" to byłoby coś.

    a słyszałeś o poliso-lokatach a'vista? ja jakoś nie

    > Jak te obligacje byłyby notowane na Catalyst, to płynność tej oferty IB
    > byłaby bez porównania lepsza.

    to jeszcze zależy, które to byłyby obligacje, mogą być notowane na
    Catalyst, ale np. niezabezpieczone = ryzyko duże

    na http://www.corporatebonds.pl/
    nie ma obligacji na 7%...

    --
    pozdrawiam