  • 11. Data: 2006-05-29 17:25:33
    Temat: Re: Ideal karta z Fortis Banku
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    czyli wyglada na to, ze ten bank totalnie zlewa klientow ;-(
    jak i w tym okresie nie przesla mi wyciagu to zloze reklamacje....

  • 12. Data: 2006-05-29 18:06:02
    Od: "ArtB" <a...@g...pl.invalid>

    Robert Sierant napisał(a) w wiadomości: ...
    >Nie wykonalem zadnej operacji i bank nie przeslal mi zestawienia transakcji.
    >W zwiazku z tym zlozylem reklamacje na co pani z infolinni stwierdzila, ze
    >wysla mi drugie zestawienia, ale oplata to 10zl !!!
    >
    >Bez wzgledu na to czy byly na rachunku jakies operacje czy ich nie bylo (w
    >banku mysla inaczej).
    >
    >Mieliscie moze podobna sytuacje w innych bankach ?

    Karta Nordea aspircje. Nie wysyłają, jeżeli nie było transakcji (czy też
    nic do spłaty?) Podobno jest to w regulaminie. Nie robiłem awantury bo
    nie potrzebowałem pustego wyciągu.

    PEKAO SA. Pytałem się, czy wysyłają jeżeli nie było transakcji. "Nie
    wysyłamy" (dokladniej - nie drukjemy bo odbierałem w banku). Następne
    3 misiące żadnych transakcji. Wreszcie idę do oddziału a tam plik
    wyciągów. Wszystkie puste oprócz najstarszego - dziwna transakcja
    na ok. 35 CAD. Teoretycznie czas na reklamację upłynął. Mimo to
    zgłoszenie reklamacji przyjęto.
    Reklamację innej późniejszej nieznanej transakcji uznano w "mgnieniu
    oka" - po 4 miesiącach razem z oficjalnym pismem.
    Mija półtora roku od tej pierwszej. Karty już dawno nie mam. W
    międzyczasie okazało się, że gdzieś im się reklamacja "zawieruszyła"
    między oddziałem a CKC. Na pognalenia CKC przysłało mi xero faksu od
    merchanta(?) -nic poza nazwą i jakimś numerem transakcji.
    Oficjalnej odmowy nie dostalem, więc nie mam się od czego odwoływać.
    Piszę elaborat do ich wierchuszki, co o tym myślę.

    ArtB
    w adresie o jedno "l" za dużo

  • 13. Data: 2006-05-29 18:43:23
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    > Karta Nordea aspircje. Nie wysyłają, jeżeli nie było transakcji (czy też
    > nic do spłaty?) Podobno jest to w regulaminie. Nie robiłem awantury bo
    > nie potrzebowałem pustego wyciągu.

    no to w takim razie zle robia, zestawienie sie nalezy nawet jezeli nie bylo
    ani jednej operacji lub nic do splaty,
    regulamin banku nie moze byc sprzeczny z ustawa i ja z takimi przypadkami
    staram sie walczyc

    pozdr.
    R.

  • 14. Data: 2006-05-29 20:44:20
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Robert Sierant napisał(a):

> [...]
    > banku mysla inaczej).
    >
    > Mieliscie moze podobna sytuacje w innych bankach ?

    Ja mam ten sam problem w tym banku. Jak wyciągu nie było tak nie ma a
    transakcji trochę było. Dzwoniłem przed chwilą na infolinię i obiecano mi,
    że sprawdzą co się dzieje

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 15. Data: 2006-05-29 22:41:36
    Od: "ArtB" <a...@g...pl.invalid>

    Robert napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >ani jednej operacji lub nic do splaty,
    >regulamin banku nie moze byc sprzeczny z ustawa i ja z takimi przypadkami

    Nie wiedziałem, że ustawy wtrącają się teraz do takich szcegółów.
    Jakiś konkretny paragraf? A jeżeli ja nie chcę wyciągu, to nie mógłbym
    zrezygnować? To byłoby chore.
    Trzeba będzie ustawy też pocztać, bo jeszcze posłowie dopiszą jakieś
    obowiązki nie tylko banku ale i klientów.

    ArtB
    w adresie o jedno "l" za dużo

  • 16. Data: 2006-05-30 18:25:26
    Od: bob <1...@x...pl>

    bob napisał(a):

    > Tfu, nie GP się skończył 3.05 a cykl rozliczeniowy!

    Podzwoniłem po Fortisowych infoliniach. Ta ogólna od kart jest dość
    kompetentna. Natomiast ta od "idelnej karty" jest żenująca, panienka
    nawet nie podejrzała rachunku tylko opowiadała jakieś banialuki z
    regulaminu ...

  • 17. Data: 2006-05-30 21:56:42
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    > Nie wiedziałem, że ustawy wtrącają się teraz do takich szcegółów.
    > Jakiś konkretny paragraf? A jeżeli ja nie chcę wyciągu, to nie mógłbym
    > zrezygnować? To byłoby chore.

    napisalem o tym wczesniej
    "Polecam zapis z ustawy o el. instrumentach płatniczych:

    Art. 24. 1. Wydawca udostępnia posiadaczowi zestawienia operacji w sposób i
    w terminach określonych w umowie o kartę płatniczą.
    2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, udostępnia się nie rzadziej niż raz
    w miesiącu."

    zauważcie, że nie jest określony sposób udostępnienia zestawienia, zatem
    może to być
    np. plik przesłany pocztą elektroniczną...
    nikt nikogo do papieru nie zmusza

    pozdr.
    RobertS

  • 18. Data: 2006-05-30 22:29:05
    Od: "ArtB" <a...@g...pl.invalid>

> [...]
    >w terminach określonych w umowie o kartę płatniczą.
    >2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, udostępnia się nie rzadziej niż raz

    Żeby było jasne - banku nie bronię, ale...
    "zestawienia operacji" - jeżeli nie było operacji to nie można ich
    "zestawić". Nie można więc udostępnić czegoś czego nie ma. Gdyby było
    "stanu konta/salda/limitu" to może.

    >zauważcie, że nie jest określony sposób udostępnienia zestawienia, zatem
    >może to być
    >np. plik przesłany pocztą elektroniczną...

    Plików na pocztę, zwłaszcza w postaci jawnej, wolałbym nie dostawać bez
    mojej zgody. Dobrze by było, aby banki elastycznością obsługi kart
    w tym zakresie również) konkurowały o klienta.

    ArtB
    w adresie o jedno "l" za dużo