  • 11. Data: 2006-10-01 20:10:38
    Temat: Re: Idealne zabezpieczenie w bankach internetowych
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 01 Oct 2006 19:32:54 +0200, Rafal M <r...@g...pl>
    wrote:

    >komorke przewaznie masz caly czas wlaczona, a token mozna zabezpieczyc
    >pinem/haslem
    Kup druga komorke tylko do celow bankowych - karta startowa za
    kilkanascie zlotych na rok, aparat wez stary zuzyty, taki ktory
    powinnismy zdeprecjonowac. Slaba bateria sie nie przejmuj, wszak
    telefon ten bedziesz wlaczal tylko do przelewow.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 12. Data: 2006-10-01 21:33:54
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Rafal M wrote:

    > ja wspominalem o podwojnym wlamaniu do komputera i komorki jednoczesnie

    czesto Ci sie wlamuja do komputera i komorki jednoczesnie?

  • 13. Data: 2006-10-01 22:30:47
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:efotla$e51$1@inews.gazeta.pl, *Rafal M* wrote:

    > dodatkowo jeszcze dochodzi slabe szyfrowanie komorek (tych starszych),
    > mozna je zlatwoscia zlamac

    Mozesz jasniej - ktore komorki sa slabo szyfrowane a ktore lepiej?
    Bo czuje ze bedzie ciekawie :-)

    --
    darnok

  • 14. Data: 2006-10-02 06:37:09
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Rafal M napisał(a):

    > zalozmy token podlaczony przez USB/Bluetooth do komputera, po otrzymaniu
    > numeru konta i kwoty uzytkownik zatwierdza przyciskiem i haslo
    > przesylane jest do komputera

    Z grubsza tak działa podpis elektroniczny, a "token" o którym mówisz, to
    zwykle karta procesorowa w tym przypadku. Są nawet takie karty z
    interfejsem USB - wyglądają podobnie do pendrive'a.
    Takie rozwiązanie stosuje np. Fortis (nie wiem, czy jakiś inny bank w
    Polsce), z tym, że pozwala on trzymać klucz prywatny na dysku komputera,
    co poważnie obniża bezpieczeństwo całego systemu.

    ch.

  • 15. Data: 2006-10-02 06:43:12
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    MarcinF wrote:

    > czesto Ci sie wlamuja do komputera i komorki jednoczesnie?

    nie czytales moich poprzednich postow, pisalem ze istnieje bardzo male
    prawdopodobienstwo, ale jakies istnieje

  • 16. Data: 2006-10-02 07:55:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "LPoD"

> [...]
    > w Polsce), z tym, że pozwala on trzymać klucz prywatny na dysku
    > komputera, co poważnie obniża bezpieczeństwo całego systemu.

    włąsnie cos takiego tez mialem na mysli ale widze,
    ze ktos mnie ubiegl w odpowiedzi :-)

    są czytniczki kart mikroprocesorowych z klawiaturką - to mi się podoba
    bo jest niezależne od PC, a podpisuje po odblokowaniu PINem
    ale są też tokeny, np:
    http://www.cryptotech.com.pl/Produkty/CryptoCard_USB
    _Token,content.html
    http://www.aladdin.com/etoken/usb_device.asp
    *** blad ***

  • 17. Data: 2006-10-02 12:42:17
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Rafal M napisał(a):
    > dodatkowo jeszcze dochodzi slabe szyfrowanie komorek (tych starszych),
    > mozna je zlatwoscia zlamac

    Możesz napisać o tym coś więcej?

  • 18. Data: 2006-10-02 12:43:02
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Rafal M napisał(a):
    > Klient posiadalby cos w rodzaju tokena, na ktorym wyswietla sie numer
    > konta oraz kwota, a nastepnie haslo, cos ala mbank i sms tylko bez
    > telefonu komorkowego, ktory mozna ukrasc/zgubic

    Tzn. komórkę mozna stracić a tokena nie? Przyspawany do ciała?

  • 19. Data: 2006-10-02 13:16:53
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    Jacek Popławski wrote:

    > Możesz napisać o tym coś więcej?

    jest cala masa artukulow, a chociazby ten

    http://www.gsm-security.net/faq/gsm-a5-broken-securi
    ty.shtml

  • 20. Data: 2006-10-02 16:38:47
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Rafal M wrote:

    > nie czytales moich poprzednich postow, pisalem ze istnieje bardzo male
    > prawdopodobienstwo, ale jakies istnieje

    czytalem i wywnioskowalem z nich ze dyskusja toczy sie na temat
    zabezpieczen kanalu dostepu dla uslugi adresowanej raczej do
    klienta masowego, a przy takich uslugach zabezpieczanie sie
    przed czyms co ma tak male prawdopodobienstwo nie ma sensu